بهداشت یا بهانه؛ قاتل کرونا کدام است؟
15468
جنگ اعصاب را تمام کنید
31 ارديبهشت 1399
410
ایرانی
غر زدن، اتهام‌زنی کور به دیگران، متشنج کردن فضا، کارشکنی، تمارض و چیزهایی از این دست، صرفا جنبه گریز از مساله را دارد و رهاوردی جز اعصاب‌خردی و کشمکش بی‌پایان نخواهد داشت

روزنامه گل- بهروز رسایلی

پس از ابلاغ رسمی سازمان لیگ، تیم‌ها برای ادامه حضور در مسابقات این فصل تست کرونا دادند. به این ترتیب اولین گام برای ازسرگیری مسابقات برداشته شد، اما حتی در حاشیه همین داستان هم غرولند برخی تیم‌ها و بازیکنان مخالف ادامه داشت. آنها که محتاط‌تر بودند مثل امیر قلعه‌نویی گفتند «چاره‌ای جز تمکین نداریم» و یکی مثل حسین حسینی که بی‌پرواتر بود گفت: «یک جام بخرند به پرسپولیسی‌ها بدهند تا ماجرا تمام شود.» این واکنش‌ها نشان می‌دهد واقعیت «کرونا» هنوز در جامعه ایرانی یا لااقل بین خانواده فوتبال درک نشده و اهالی این حوزه تصورات نادرستی از ویروس تاجدار دارند.

فراموش نکنیم راه گذر از کرونا، صرفا رعایت بهداشت است و این قبیل بهانه‌جویی‌ها کمکی به انسان نخواهد کرد. یافته‌های موجود حاکی از آن است که زمان قطعی برای خلاصی از کرونا قابل پیش‌بینی نیست و بر همین اساس سازمان‌های جهانی به طور مکرر توصیه می‌کنند مردم سراسر دنیا راه همزیستی با این ویروس را یاد بگیرند. طبیعتا قرنطینه و تعطیلی، تاریخ مصرف دارد و اینطور نیست که تا چند سال بتوان در خانه نشست و هیچ کاری نکرد. با همین فلسفه هم کسب و کارها در جهان به طور تدریجی بازگشایی شده‌اند که این شامل مسابقات فوتبال و سایر فعالیت‌های ورزشی هم می‌شود.

چیزی که الان به همه ما کمک می‌کند، رعایت تدابیر بهداشتی و تلاش دسته‌جمعی برای مدارا با ویروس تا دوره پایان آن است. غر زدن، اتهام‌زنی کور به دیگران، متشنج کردن فضا، کارشکنی، تمارض و چیزهایی از این دست، صرفا جنبه گریز از مساله را دارد و رهاوردی جز اعصاب‌خردی و کشمکش بی‌پایان نخواهد داشت. خوب است حالا که تیم‌ها به میدان برمی‌گردند، اسباب هیجان و نشاط جمعی مردم در این روزهای سخت را فراهم کنند، نه آنکه در ازای هزینه گزافی که برای فوتبال می‌شود، هی واکنش منفی داشته باشند و جنگ اعصاب بسازند. هزار جنگ اعصاب، حتی قدرت کشتن یک ویروس را هم نخواهد داشت. باید بلد باشیم با واقعیت زندگی کنیم.


تازه ترین خبرها