در واکنش به ممنوعیت استفاده از مربی خارجی
15446
کرمانی مقدم: شما نمی‌توانید جلوی حضور مربیان بزرگی مثل برانکو را بگیرید
30 ارديبهشت 1399
408
ایرانی
مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، ادامه لیگ برتر بهترین تصمیم بود چون هیچ شک و شبه ای دیگر در قهرمانی پرسپولیس وجود نخواهد داشت.

آرش جعفری

مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، ادامه لیگ برتر بهترین تصمیم بود چون هیچ شک و شبه ای دیگر در قهرمانی پرسپولیس وجود نخواهد داشت. مرتضی کرمانی مقدم می‌گوید شرایط الآن در کشور پایدار شده است. این ویروس حالا حالاها از بین نمی‌رود و باید در کنار کار روزمره  ضمن رعایت بهداشت باید با این ویروس کنار بیاییم تا خودش از بین برود یا واکسن آن پیدا شود.  کرمانی مقدم می‌گوید اگر لیگ همه ادامه پیدا نمی‌کرد پرسپولیس مستحق قهرمانی بود چون اختلاف خوبی با رقبا ایجاد کرده بود و حالا با ادامه لیگ مطمئن باشید پرسپولیس بااقتدار قهرمان می‌شود و هیچ تیم هم نمی‌تواند بهانه بیاورد.کرمانی مقدم به ممنوعیت خرید بازیکن و مربی خارجی هم اشاره دارد و می‌گوید این تصمیم هم خوب است و هم بد . اینکه دیگر بازیکن و مربی بنجل نمی‌آید خیلی خوب است ولی عدم حضور مربیانی مثل برانکو باعث می‌شود دانش روز را فرانگیریم. برای همین باید تبصره بگذارند.

 

ستاد ملی مبارزه با کروناو وزارت بهداشت مجوز ادامه لیگ را صادر کردند اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی . نظر شما چیست ؟

من فکرمی‌کنم بهترین تصمیم را گرفتند. الآن تمام مشاغل مشغول به کار شدند. باید با این ویروس کنار بیاییم اما در ین حال باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. به‌قول‌معروف باید مواظب باشیم تا واکسن و یا داروی آن پیدا شود. در مورد شروع لیگ هم باید بگویم وقتی کشورهایی مثل المان و کره لیگ خود را شروع کردند ما هم می‌توانیم با الگوبرداری از آن‌ها لیگ را شروع کنیم. شروع لیگ عادلانه‌ترین کار بود چون تنها بحث قهرمانی مطرح نبود. در پی پرسپولیس چند تیم شانس کسب سهمیه داشتند و نیز در انتهای جدول هم سقوط هیچ تیمی به اما اگر کشیده نمی‌شود و حق هیچ تیم خورده نمی‌شود.

 

یعنی پرسپولیس قهرمانی‌اش محرز بود؟

بله چراکه نه . پرسپولیس هم قهرمان نیم‌فصل شده و هم اینکه تمام رقیبان اصلی‌اش را برده و با 10 امتیاز اختلاف در صدر است بنابراین مستحق‌ترین تیم برای قهرمانی است. در قهرمانی پرسپولیس هیچ شک و شبه ای وجود نداشت و ندارد. ولی  سایر تیم‌ها چون باهم هم امتیاز  هستند باید بین آن‌ها عدالت رعایت می‌شد. من به شما قول می‌دهم و شک نداشته باشید پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود.

 

البته یک سری از تیم‌ها بااینکه مجوز ادامه لیگ صادرشده مخالف ادامه لیگ هستند و حتی تهدید کرده‌اند که کناره‌گیری می‌کنند؟

متأسفانه این تیم‌ها جان و سلامت انسان‌ها را بهانه کرده‌اند. الآن لیگ کره و آلمان در حال برگزاری است. قرار است لیگ‌های انگلیس و ایتالیا هم برگزار شود. بنابراین دلیل آن‌ها منطقی نیست. شاید تا دو سال دیگر کرونا از بین نرود باید همین‌طوری منتظر بمانیم ؟ لیگ را می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  و بودن تماشاگر برگزار کرد و من معتقدم هرچقدر جلوتر برویم شرایط بهتر می‌شود و حتی می‌توان یک تعداد محدود هم تماشاگر راه داد. نکته جالب این است در صورت تعطیلی هم مخالف مشخص کردن قهرمان هستند و این یعنی اینکه نتوانسته‌اند نتیجه بگیرند و می‌خواهند از زیر بار فشار هوادار خلاص شوند.

 

در خصوص شروع لیگ یک هم به شما اطلاع‌رسانی شده است؟

هنوز در خصوص شروع تمرینات و حتی ادامه بازی‌ها در لیگ یک‌چیزی به ما نگفته‌اند . مطمنا طی این هفته در خصوص لیگ یک هم اطلاع‌رسانی می‌کنند، چون باید دوتیم به لیگ برتر صعود کنند. البته من فکر می‌کنم خطر در لیگ یک کمتر باشد اما درعین‌حال باید تمام جوانب بهداشتی را رعایت کرد.

 

یکی از مواردی که این روزها درباره آن خیلی بحث شده موضوع ممنوع شدن حضور مربی و بازیکن خارجی در پرسپولیس و استقلال است نظر شما درباره این تصمیم چیست ؟

من عقیده دارم این تصمیم هم خوب است و هم بد. اما اینکه چرا خوب است باید بگویم دیگر شاهد حضور مربیان و بازیکنان بنجل خارجی در پرسپولیس و استقلال نخواهیم بود. متأسفانه در این چند سال در پرسپولیس  بازیکنان بسیار ضعیفی خریدند که هیچ کارایی نداشتند و فقط پول باشگاه را دور ریختند. درحالی‌که می‌توانستند از بازیکنان جوان  سرمایه باشگاه استفاده کنند که بهترین بهره را داشت. البته مدیران هم در این خصوص مقصر هستند چون این ثمره تصمیم اشتباه آن‌ها هم هست.

 

با توجه به صحبت شما می‌توان گفت مدیران بیشترین نقش را در خریدهای بنجل دارند و باید در مورد آن‌ها تصمیم گرفته شود ؟

بله دقیقاً همین‌طور است. متأسفانه تیم هنوز سرمربی ندارد آن‌وقت مدیر باشگاه می‌رود بازیکن خارجی می‌خرد! حالا به خوب و بد بازیکن کاری ندارم. مشکل این است که مربی باید بازیکن را تأیید کند بعد خریده شود نه اینکه مدیر سرخود بازیکن بخرد! این‌یک مشکل بزرگ است که درباره خرید مربی هم صدق می‌کند. متأسفانه بیشتر ایراد به مدیران است و وزارت ورزش باید مدیران کار بلد را برای پرسپولیس و استقلال انتخاب کند.

 

قسمت بد تصمیم وزارت ورزش در مورد خرید بازیکن و مربی خارجی را نگفتید ؟

قسمت بد این موضوع این است که شما نمی‌توانید زمینه حضور مربیان خوب در کشور را فراهم کنید. پرسپولیس برانکو را خرید و این خرید در پرسپولیس تحول ایجاد کرد. شما نمی‌توانید منکر دانش روز شوید و جلوی پیشرفت را بگیرید. شاید بازیکنان بنجل به ایران زیاد آمده باشد اما مربی خوب هم کم نیامده است. بنابراین باید مدیران در خرید مربی و بازیکن دقت کنند نه اینکه با ممنوع کردن صورت‌مسئله را پاک کرد. حضور مربیانی مثل برانکو به فوتبال ما و به‌روز شدنش کمک خواهد کرد.

 

وزارت ورزش به دنبال این است که امسال هر طور شده پرسپولیس و استقلال را خصوصی کند نظر شما چیست ؟

من که بعید می‌دانم خصوص شود . این دو تیم این‌قدر بدهی و مشکل‌دارند که حالاها زمینه خصوصی‌سازی آن‌ها فراهم نیست. البته 20 سال است که می‌خواهند این دو باشگاه را خصوصی کنند که نتوانسته‌اند. ابتدا باید زیرساخت‌ها فراهم شود مثل قانون کپی‌رایت که مهم‌ترین تصمیم است. برای همین چشم من آب نمی‌خورد. البته باید بگویم اگر خصوصی شوند وضعیت هر دو خوب خواهد شد و از بلاتکلیفی درمی‌آیند.

 

 

 

 

 


تازه ترین خبرها