نسخه عبور از کرونا در لیگ فشرده
15444
فعلا اینستاگرام را بگذار کنار!
29 ارديبهشت 1399
381
ایرانی
متاسفانه بسیاری از  فوتبالیست‌های ایرانی اعتقادی به خواب کافی و سر شب ندارند و وقت‌شان را تا حوالی سحر در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند

روزنامه گل- به نظر می‌رسد بالاخره انتظارها به سر خواهد رسید و به زودی شاهد از سر گیری مسابقات فوتبال در ایران خواهیم بود. ابتدا تمرینات تیم‌ها آغاز می‌شود و از دهه سوم خرداد هم شاهد برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر و جام حذفی، پشت درهای بسته خواهیم بود. حتما پروتکل‌ها و پیشنهادهای بهداشتی از سوی متخصصان امر به بازیکنان و مربیان گوشزد خواهد شد، اما خب بد نیست به این چند توصیه هم نیم‌نگاهی داشته باشید.

شاید در سی سال گذشته هرگز چنین تجربه‌ای در فوتبال ایران وجود نداشته است؛ اینکه بالاترین سطح از مسابقات باشگاهی کشور بیشتر از سه ماه تعطیل باشد و بعد ناگهان به شکل بسیار فشرده برگزار شود. این یک فضای انبساطی- انقباضی عجیب و غریب است که به ضرورت شرایط ایجاد شده است. بنابراین مهم است که بازیکنان برای پیشگیری از آسیب دیدن، بیشتر از قبل به فکر حفظ سلامتی‌شان باشند. در این میان یکی از مهم‌ترین موارد، خواب و استراحت کافی است. متاسفانه بسیاری از  فوتبالیست‌های ایرانی اعتقادی به خواب کافی و سر شب ندارند و وقت‌شان را تا حوالی سحر در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. حالا اما دوستان فوتبالیست باید هر چهار روز یک بار بازی کنند و این مساله ممکن است برای آنها گران تمام شود. طبیعتا کاهش ایمنی و آمادگی بدن، به معنای افزایش احتمال مصدومیت خواهد بود.

همچنين یافته‌ها در مورد کرونا نشان می‌دهد این ویروس «معمولا» به افراد جوان و سالم که بیماری زمینه‌ای خاصی هم ندارند کارگر نیست. بنابراین همه امیدوارند در مورد خود فوتبالیست‌ها مشکلی وجود نداشته باشد. در عین حال اما این احتمال وجود دارد که آنها به عنوان ناقل عمل کنند و ویروس را به کسی برسانند که به حالش تاثیر شدید داشته باشد. بنابراین مثل همه مردم، فوتبالیست‌ها هم باید تا پایان تمرینات و مسابقات معاشرت‌های جانبی‌شان را مخصوصا با افراد سالمند و آسیب‌پذیر، به شدت محدود کنند.

 


تازه ترین خبرها