شرایط ما با آلمان و کره قابل‌مقایسه نیست
15401
ویسی : ما تابع قانون هستیم اما جان انسان‌ها واجب‌تر است
28 ارديبهشت 1399
415
ایرانی
در پی صحبت‌های رئیس‌جمهوری وزیر ورزش در جلسه  روز گذشته هیات دولت، به نظر می‌رسد سازمان لیگ برتر فوتبال ایران مجوز برگزاری رقابت‌ها را از مراجع لازم اخذ کرده و این مسابقات با حضور تیم‌های لیگ برتری دوباره آغاز خواهد شد.

روزنامه گل -



آرش جعفری

البته شروع دوباره لیگ مخالفان موافقان خود را دارد. پیکان هم ازجمله تیم‌هایی است که مخالف ادامه برگزاری لیگ است. عبدالله ویسی سرمربی تیم پیکان عقیده دارد سلامت و جان انسان‌ها واجب‌تر از ادامه لیگ و فوتبال است.


سرمربی پیکان می‌گوید مخالف ادامه لیگ است ولی درعین‌حال تابع تصمیمات فدراسیون و سازمان لیگ هستند و امیدوارند تمهیدات لازم را برای شروع لیگ به عمل‌آورده باشند تا سلامت کسی به خطر نیفتاد.

 

 در پی صحبت‌های رئیس‌جمهوری وزیر ورزش به‌احتمال‌قوی لیگ برتر از اواخر خرداد شروع خواهد شد نظر شما چیست ؟


مگر نظر ما مهم است مگر برای انتخاب سرمربی تیم ملی و یا شروع تمرینات و شروع بازی‌ها و یا هر چیز دیگر در فوتبال نظر ما را فدراسیون و سازمان لیگ پرسید که الآن هم‌نظر بدهیم؟ متأسفانه هیچ‌وقت نظر مربیان برای دوستان مهم نبوده است و درنهایت کار خودشان را کرده‌اند.


حالا با این اوصاف نظر شما در مورد ادامه لیگ برتر چیست ؟


من عقیده دارم سلامت و جان انسان‌ها واجب‌تر از هر چیزی است. ادامه لیگ فقط فوتبال بازی کردن نیست . بازی کردن در این شرایط سخت است. 11 توپ‌جمع‌کن، عوامل اجرایی مثل 4 نفری که برانکارد به زمین میاورند، تیم ناظر داوری و فدراسیون و..... همه و همه درگیر مسابقه می‌شوند حتی خبرنگارانی که می‌آیند بنابراین برگزاری بازی‌ها خیلی خطرناک است.

 

یعنی مخالف برگزاری بازی‌ها هستید ؟


ببینید ما گردنانمان هم از مو باریک‌تر است. تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم. بگویند بازی کنید مجبور هستیم بازی کنیم. اما تأکیددارم در این شرایط بازی کردن خیلی سخت است. آقایان می‌گویند درهرصورت باید بازی‌ها برگزار شود شما برای تست کرونا از بازیکنان باید هر هفته مبلغی نزدیک 100 میلیون هزینه کنید که همین کار باشگاه‌ها را سخت می‌کند آیا سازمان لیگ و فدراسیون کمک می‌کنند ؟ برای همین می‌گویم بازی‌ها برگزار نشود بهتر است و یا اینکه واقعاً باید شرایط را به بهترین نحو آماده کنند تا جان کسی به خطر نیفتد.


تمرینات را از چه زمانی شروع می‌کنید و اینکه فکر می‌کنید 3 هفته زمان مناسبی برای آماده شدن تیم‌ها هست یا نه ؟


هنوز سازمان لیگ به ما رسماً اعلام نکرده است اما قاعدتاً و با توجه به شنیده‌ها فکر کنم بعد از عید فطر تمرینات رسماً شروع شود. در همین راستا هم می‌گویند گویا از 22 یا 24 خرداد قراره مسابقات شروع شود و من فکر می‌کنم زمان کمی برای آماده‌سازی است. 3 ماه است مسابقات تعطیل است و بچه‌ها آماده نیستند و این به تیم خیلی فشار می‌آورد.

 

آمادگی شروع تمرینات رادارید ؟ گویا گفته می‌شود باید با گروه‌های 6 نفره تمرینات را شروع کنید ؟


هنوز هیچ‌چیز اعلام‌نشده است. اما با گروه‌های 6 نفره که نمی‌شود تمرین کرد. همین‌طوری هم 21 روز برای آماده‌سازی کم است آن‌وقت شما باید بازیکن‌ها را گروه‌گروه کنید ! این‌طوری نمی‌شود کار تاکتیکی انجام داد. ما اگر از 2 ماه پیش تمرینات را با گروه‌های 6 و 4 نفره شروع می‌کردیم شاید جواب می‌داد اما در 20 روز کار خیلی سختی است. با این شرایط  اگر فشار بیاوریم بازیکن آسیب می‌بیند و در مسابقات نمی‌تواند تمرکز کند و این بزرگ‌ترین سم برای تیم است. بازهم تأکید می‌کنم امیدوارم در نظرشان تجدیدنظر کنند.

 

اما الآن کشورهایی مثل آلمان و کره شروع کردند ؟


بله شروع کردند.اما آیا زیرساخت‌های ما باکره جنوبی و آلمان برابری می‌کند ؟ در کره جنوبی 2 ماه است که شرایط را ثابت نگه داشتند و هرروز هم مبتلایان و آمار فوت‌شدگان کمتر و کمتر می‌شود. اما در کشور ما این‌گونه نبوده است. الآن دو روز است، آمار مبتلایان بالا رفته است و بین 1700 تا 2000 نفر است، وضعیت خوزستان قرمز است، کرونا بیداد می‌کند. آن‌وقت می‌خواهند بازی‌ها را برگزار کنند. آیا فولاد یا نفت آبادان حاضرند بیرون خانه بازی کنند ؟این‌ها مسائل ساده‌ای نیست که بشود راحت از آن گذشت. شما به من بگویید در این شرایط تیم‌های خوزستانی کجا می‌خواهند تمرین کنند و کجا بازی کنند ؟ من نمی‌دانم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را ؟ آلمان هم شرایط خودش را دارد درباره آن‌ها که نمی‌شود دیگِر حرف زد آن‌ها بهترین شرایط رادارند و ما با آنان قابل‌مقایسه نیستیم.


اما قرار است مسابقات بدون تماشاگر باشد و زمین‌بازی زیاد مهم نیست؟  


شما فکر می‌کنید مهم نیست . وقتی تماشاگر نیست دیگر نمی‌خواهند میزبانی را از دست بدهند. در ضمن شما فکر نکنید همه‌جا امن است؟ مثلاً فکر می‌کنید اوضاع تهران خوبه است؟ من در این 3 ماه دو بار بیشتر نتوانستم به خوزستان بروم. امیدوارم  فقط همه‌چیز حساب‌شده باشد و فقط برای اینکه رفع تکلیف کرده باشند نخواهند مسابقات را برگزار کنند. من تأکیددارم جان انسان‌ها واجب‌تر از فوتبال است.

 

شما که مثل تراکتور و نفت آبادان قصد کناره‌گیری ندارید ؟


نه هرگز چنین کاری نمی‌کنیم. من گفتم تابع قانون و ستاد کرونا و فدراسیون فوتبال هستیم. اما باد پروتکل‌های بهداشتی حتماً رعایت شود.
 

 

 


تازه ترین خبرها