وقتی حرف مدیران برش نداشت
15382
پزشکان تیم‌های معترض علیه پرسپولیس و شروع لیگ !
27 ارديبهشت 1399
416
ایرانی
شیوع ویروس کرونا باعث شد لیگ برتر فوتبال ایران مانند تمام لیگ‌های مطرح دنیا طی سه ماه گذشته تا به الآن به حالت تعلیق دربیایید.

روزنامه گل -


آرش جعفری


اما این تمام موضوع نیست چراکه مسئولان و مدیران رده‌بالای کشوری و نیز نهادهای فوتبالی و نیز سازمان‌های پزشکی در این مدت به دنبال راهکاری بودند که بتواند مسابقات فوتبال و تمام فعالیت‌های ورزشی را از سر بگیرند تا جامه ورزش کمتر متضرر شود.


دراین‌بین دریکی دو هفته گذشته صحبت‌های زیادی میان مخالفان و موافقان ادامه لیگ ردوبدل شده است و حتی دراین‌بین کشورهایی چون آلمان و فرانسه و کره جنوبی و حتی هلند را برای دلایل حرف‌های خود مثال زدند.ولی درنهایت این سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستند که با نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت تصمیم نهایی را در خصوص ادامه یا تعطیلی لیگ می‌گیرند.


در این میان چیزی که مشهود بوده مخالفت صریح یکی سری از تیم‌ها با شروع لیگ است حتی اگر وزارت بهداشت هم مجوز بازی‌هار را صادر کند مانند تراکتور که تهدید کرد اگر لیگ هم شروع شود بازی نمی‌کنند !


البته این دسته از تیم‌ها کم نیستند که مخالف برگزاری بازی‌ها هستند، مانند سپاهان، استقلال، شهر خودرو ، نساجی و...... که با بهانه کردن سلامت جان انسان‌ها و بازیکنان و کادر فنی می‌گویند بازی‌ها برگزار نشود اما درعین‌حال تهدید نکردند اگر شروع شود ما نیستیم.


نکته جالب‌تر این است این تیم‌ها عقیده دارند لیگ تعطیل شود ولی قهرمان مشخص نشود فقط سهمیه‌ها مشخص شود ! البته گروه‌هایی هم که در انتهای جدول قراردادند مخالف ادامه لیگ هستند چون سقوط آن‌ها را تهدید می‌کند و با  تعطیلی این شانس رادارند که در لیگ باقی بمانند.  


اما تیم‌هایی مثل پرسپولیس و حتی بعضی تیم‌ها که شانس کسب سهمیه دارند مخالف این تصمیم هستند و عقیده دارند لیگ را می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.  


البته دسته‌ای هم مثل مجید جلالی می‌گویند برگزار نشدن لیگ ضررش به‌مراتب بیشتر از تعطیلی لیگ است برای همین اعتقاددارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لیگ را ادامه دهند.


حالا با توجه به اظهارنظرهایی که در چند روز گذشته انجام‌شده و درنهایت حریرچی معاون وزارت بهداشت و همچنین سهیل مهدی سرپرست سازمان لیگ صحبت از شروع تمرینات و ادامه لیگ کردند دوباره صدای تیم‌های معترض بالا رفته و ازآنجایی‌که حرفشان قبلاً برش نداشت و کسی به آن توجه نمی‌کرد اینبار پای پزشکان تیم‌هایشان را به موضوع بازکرده‌اند، تا سلامت بازیکنان و جامعه را بهانه کنند و مثل گذشته مخالف شروع مسابقات باشند، مانند پزشکان تیم‌های نساجی ، تراکتور ، سپاهان، ماشین‌سازی و .... که  می‌گویند بازی‌ها برگزار شود فاجعه رخ می‌دهد.


نکته جالب‌تر صحبت‌های پزشک تیم نساجی است که مانند مدیرعامل تراکتور حرف زده و مدعی شده ورزشکاری که به ویروس مبتلا شود وزنده بماند، به‌احتمال‌زیاد باید با ورزش حرفه‌ای خداحافظی کند!
حال باید از این پزشک محترم پرسید فوتبالیست‌هایی مثل دیبالا هافبک یوونتوس که کرونا گرفتند و خوب شدند آیا فوتبالشان نابوده شده ؟


از سوی دیگر دکترتیم تراکتور زیر ساختن‌ها و تجهیزات را بهانه می‌کند درحالی‌که استاندارد تمام ورزشگاه‌هایی که لیگ در آن‌ها برگزار می‌شود توسط نمایندگان کنفدراسیون آسیا و سازمان لیگ تائید شده است.
وقتی ستاد مبارزه ملی با کرونا و وزارت بهداشت تشخیص می‌دهند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان تمرینات و بازی‌ها را شروع کرد چطور مدیران و پزشکان تیم‌ها می‌گویند نمی‌شود آن‌هم درحالی‌که در تمام کشور تمام مشاغل شروع به کارکردند و حتی مدارس هم از امروز بازگشایی می‌شوند و فقط دراین‌بین فوتبال مشکل دارد !؟


مخالفت این تیم‌ها تمامی ندارد و حتی بعضی تیم‌های دسته اولی هم به جمع تیم‌های معترض اضافه‌شده است مثل قشقایی و فجر سپاسی و ... که  نسبت به آغاز تمرینات و بازی‌های لیگ دسته یک اعتراض کرده و مدعی شدند با توجه به عدم زیرساخت‌ها در کشور نمی‌شود مسابقات را برگزار کرد.


البته موضوع  به همین‌جا ختم نمی‌شود چراکه این دسته از معترضان بعد از اظهارنظر حریرچی و همچنین سهیل مهدی در خصوص شروع مسابقات، خبر درگذشت یک فوتبالیست نوجوان به خاطر ابتلا به کرونا را که قبلاً در یک برنامه تلویزیونی استعداد خود را نشان داده بود منتشر و بهانه کرده‌اند که متعاقباً اعتراض‌ها شدیدتر و درنهایت منجر به انتشار پست مشترک بین مدیران باشگاه‌ها و حتی برخی از سرمربیان تیم‌های لیگ برتری شد.


امیر قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی، فرهاد حمیداوی، علی امیری، بازیکنان نساجی و شهر خودرو و استقلال ، تراکتور و سپاهان  .... این تصویر را در صفحات مجازی خود منتشر کرده‌اند.


البته  ماهم از فوت این استعداد آینده فوتبال  ایران ناراحت بوده و با خانواده وی ابراز همدردی می‌کنیم مثل تمام کسانی که در این مدت به خاطر ویروس کرونا جان خودشان را از دست دادند  که در حال خدمت به مردم کشورشان بودند مثل کارکنان بانک‌ها و یا رانندگان محترم تاکسی و یا اتوبوس‌ها و حتی جامعه پزشکی . آیا باید این دسته از مردم کار خود را رها می‌کردند تا کرونا نگیرند ؟!


سؤال بعدی از این معترضان این است آیا این فوتبالیست در زمین فوتبال و یا با حضور در مکان ورزشی به کرونا مبتلا شده آن‌هم درحالی‌که سه ماه تمام فعالیت‌های ورزشی و تمام اماکن ورزشی تعطیل بوده است؟!  بنابراین ای‌کاش معترضان فقط ابراز همدردی می‌کردند نه اینکه فوت یک نوجوان را دست‌مایه اهداف خود کنند.


به‌هرحال با تمام این اوصاف شروع تمرینات و متعاقباً شروع مسابقات باید با مجوز وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد آن‌هم بار رعایت پروتکل‌های بهداشتی لذا امیدواریم تیم‌های معترض و همین‌طور تیم‌ها موافق تا تصمیم نهایی فکرصبرکنند و  تابع نظر نهایی باشند.

 

 


تازه ترین خبرها