به حرمت عرق‌هایی که سال‌ها برای استقلال ریختم، اگر تشویقم نمی‌کنند لااقل فحش ندهند
15381
فکری: آزارم به کسی نمی‌رسید، اما اگر لب‌تر کنم خیلی‌ها باید جمع کنند و بروند
27 ارديبهشت 1399
435
ایرانی
محمود فکری مدعی است ماجرایی که بعد از حضورش در یک برنامه تلویزیونی و اظهارنظرش درباره قهرمان لیگ اتفاق افتاد، یک جریان مهندسی‌شده بود.

روزنامه گل -


محمود فکری مدعی است ماجرایی که بعد از حضورش در یک برنامه تلویزیونی و اظهارنظرش درباره قهرمان لیگ اتفاق افتاد، یک جریان مهندسی‌شده بود:«برخی از دوستان با مهندسی چنین سناریویی، موجب حمله به من شدند، به‌طوری‌که خیلی از کسانی که پس از حضورم در تلویزیون به من بی‌احترامی کردند، از اصل موضوع و صحبت‌های مطرح‌شده و سؤالی که من پاسخ آن را دادم اطلاعی نداشتند و فقط همین‌که به گوششان رسیده فکری گفت باید پرسپولیس را قهرمان اعلام کنند به من حمله کردند.سؤال مجری از من این بود اگر لیگ بدون انجام بازی‌های باقی‌مانده تمام شود و قرار باشد تیم قهرمان را معرفی کنیم چه تیمی باید این عنوان را کسب کند که من هم با توجه به سؤال و اینکه پرسپولیس در حال حاضر با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد، گفتم این تیم را باید به‌عنوان تیم قهرمان معرفی کنند. حال این‌که چه اتفاقاتی رخ‌داده که پرسپولیس در این فصل چنین نتایجی کسب کرده، بحثی است که در حال حاضر نمی‌خواهم به آن ورود کنم ولی با توجه به فیلم‌ها و صحبت‌هایی که از برنامه‌ای چند ۱۰ دقیقه‌ای استخراج‌شده، نشان می‌دهد این اتفاقات مهندسی‌شده بوده است.»


کاپیتان اسبق آبی‌ها می‌گوید حضور احتمالی‌اش روی نیمکت استقلال برخی‌ها را نگران کرده است:«تا‌‌ پیش‌ازاین در لیگ یک حضور داشتیم و این دوستان خیلی روی ما حساس نبودند،ولی حالا که به لیگ برتر آمدیم و در همان بازی نخست هم توانستیم تیمی که خیلی از تیم‌های بزرگ نتوانسته‌اند مقابلش نتیجه بگیرند را در شهر خودش با برد پرگل شکست دهیم، موجب شد بیشتر روی من حساس شوند که فکری دوباره آمده و می‌تواند به‌مانند همه‌سال‌های گذشته مقابل آدم‌های خائن بایستد.به‌هرحال کسانی که در طول زمانی که در استقلال بوده‌اند خیانت شان خیلی بیشتر از خدمتشان بوده دوست ندارند محمود فکری که همواره خادم این تیم بوده نتیجه بگیرد و بیش از این بزرگ شود.من در کارنامه‌ام هیچ لکه سیاهی مبنی بر خیانت به باشگاه استقلال وجود ندارد و همیشه باافتخار به این تیم خدمت کرده‌ام ولی حالا کسانی که بارها به خاطر منافع خود به استقلال و هوادارانش پشت و خیانت‌های زیادی کرده‌اند که هواداران برخی از آن را می‌دانند و خیلی‌ها را هم ما می‌دانیم و هواداران نمی‌دانند به دنبال تخریب من هستند.»


او نمی‌خواهد به نام این برخی‌ها اشاره مستقیم کند:«نمی‌خواهم اسم از کسی ببرم ولی کاملاً مشخص بود که چنین واکنشی از سوی تیم‌های رسانه این آقایان مهندسی شود. زیرا پس از تمام اتفاقاتی که گفتم منتظر بودند تا چیزی بگویم و بتوانند از آن برای رسیدن به مقاصدشان علیه من استفاده کنند. ما مرد هستیم و در زمین‌بازی و رقابت می‌کنیم و اهل نامردی و زیرآبی رفتن نیستیم. این‌طوری   هم نیستیم که رفقایمان را جمع کنیم که برید محمود فکری را بزنید.فوتبال ایران مسخره نیست، یکسری آدم کثیف وارد این فوتبال شده‌اند و آن را مسخره کرده‌اند.»


سرمربی نساجی با تشکر از پیشکسوت‌هایی که از او حمایت کردند می‌گوید نباید به خاطر اظهارنظر به کسی توهین و فحاشی کرد:«دم پیشکسوتان گرم که از من حمایت کردند.به‌هرحال چه من و چه هر پیشکسوت دیگری حق اظهارنظر دارد و کسی حق ندارد به پیشکسوت‌ها بی‌احترامی کند. چه محمود فکری باشد و چه هر کس دیگری باشد. با بی‌احترامی کردن شما مکتب خودتان را و آن تیمی که حامی‌اش هستید را زیر سؤال می‌برید. به این‌هایی که آمدند و به من بی‌احترامی کردند خط داده‌شده است.»


فکری هشدار می‌دهد که اگر بخواهد ناگفته‌ها را به زبان بیاورد حرف‌هایی زیادی از خیانت‌های فاش نشده می‌داند:«خیلی‌ها به استقلال خیانت کردند. از سال 72 که من به استقلال آمدم و از نزدیک با باشگاه آشنا هستم و از آن سالی که آمدیم از سیر تا پیاز بازیکنان، مربیان و مدیران و معاونان و کارمندان باشگاه و تمام کارکنان باشگاه را می‌دانیم.خیانت‌هایی که رو شده و خیانت‌هایی که هنوز رو نشده است و خدماتی که خیلی‌ها انجام داده‌اند.


همه آن‌ها را ما دیده‌ایم. مثلاً بیاییم تیم رسانه‌ای درست کنیم که بخواهیم کسی را بزنیم یا این‌که هجمه‌ای را علیه کسی به وجود بیاوریم. این کارها یعنی چی!الآن خیلی‌ها سوار این موج شده‌اند و دیده‌اند که محمود فکری دارد نتیجه می‌گیرد و شاید بیاید رقیب شان شود و سرمربی استقلال شود. برای همین آمدند این شکلی او را زدند.خیلی از آن‌ها هم اصلاً مخالف استقلال هستند اما سوار این موج شده‌اند تا محمود فکری را بزنند.ما از دوستان انتظار تشویق و حمایت نداریم، اما حداقل به‌پاس عرق‌هایی که در زمین برای استقلال ریختیم و آن خدماتی که داشتم و حالا حالا هم کسی به گردپای من نمی‌رسد و حداقل فحاشی و توهین نکنند.خیانت هایی که خیلی‌ها کردند و ما نکردیم. پرسپولیس چند برابر استقلال به من پول می‌داد ،اما استقلال را نفروختیم و نرفتیم. آن‌هایی که خیلی مانده به گردپای من برسند تیم رسانه‌ای تشکیل داده‌اند و علیه من فعالیت می‌کنند تا من را از چشم مردم بیاندازند.فکری آزارش به کسی نمی‌رسد اما اگر بخواهد لب‌تر کند خیلی‌ها باید جمع کنند و بروند.»


به نظر رکورددار بازی با پیراهن استقلال،دلیل صدرنشینی پرسپولیس لغزش‌های استقلال در مقاطع مختلف است:«حالا یک سؤالی از محمود فکری پرسیدند و او طفره می‌رفت و جواب این سؤال را نمی‌داد چه اتفاقی می‌افتاد! می‌گویند سال 85 استقلال هم 12 امتیاز جلو بود اما در هفته‌های آخر امتیاز از دست داد. آن سال بازی‌ها انجام شد. سؤال این بود که اگر لیگ همین‌جا تمام شود و بخواهند یک تیم را قهرمان اعلام کنند چه تیمی باید قهرمان شود؟ حالا طرف به هر شکلی طرف امتیاز گرفته و 10 امتیاز بالاتر است. حالا کاری به این ندارم که پرسپولیس به چه شکلی امتیاز گرفته و استقلال به چه شکلی امتیاز نگرفته است و بر مبنای جدول صحبت کردم. استقلال اگر دربی رو که برده بود را در دقایق آخر نگه می‌داشت یا گل گهر را شکست می‌داد یا پیکان و ماشین‌سازی را می‌برد الآن صدر جدول بود. نباید ضعف خودمان را گردن دیگران بیاندازیم.»

 

فکری تأکید می‌کند منظورش فرهاد مجیدی یا شخص خاصی نیست:«منظور من از این صحبت‌ها فرهاد مجیدی و شخص خاصی نیست. حرف من کلی بود. سال 72 وقتی هنوز ریش و سبیلم درنیامده بود به استقلال آمدم و با موی سفید از استقلال رفتم. در تمام این سال‌ها هم هیچ خیانت و آ تویی جز این‌که گفتم اگر لیگ تعطیل شود و بخواهند قهرمان را انتخاب کنند پرسپولیس که با اختلاف صدرنشین است یک جورایی حق دارد یا اینکه که گفتم استقلال از درون خودش مشکل و اختلاف دارد و نتیجه نگرفتن تیم ربطی به وزیر و این‌ها ندارد از من ندارند‌ تا با آن فکری را  بزنند.»

 
سرمربی نساجی تأکید می‌کند هیچ مخالفتی با ادامه یا تعطیلی بازی‌های لیگ ندارد:«چه بخواهند لیگ را ادامه دهند ما آماده هستیم و چه بخواهند تعطیل کنند هم ما حرفی نداریم.خب خیلی برای ادامه بازی‌ها شرایط خیلی مساعد نیست.حالا اگر می‌بینند شرایط برگزاری بازی‌ها وجود دارد برگزار کنند و اگر هم می‌بینند که شرایط برگزاری فراهم نیست بازهم ما مشکلی نداریم.»   

 

 


تازه ترین خبرها