واکنش‌های احساسی و گره‌ای که هر روز کورتر می‌شود
15368
در مورد متین، کسی تضمین داده بود؟
26 ارديبهشت 1399
414
ایرانی
باشگاه‌های مخالف در آخرین نامه خود به سازمان لیگ خواستار تضمین شده بودند تا در صورت برگزاری دوباره مسابقات، هیچ فوتبالیستی کرونا نگیرد، اما الان می‌بینیم جوانی مثل متین کاملا خارج از فضای مستطیل سبز و تمرین و مسابقه دچار این بیماری شده است

روزنامه گل- بهروز رسایلی

درگذشت تلخ و دردناک یک تازه‌جوان فوتبالیست به نام متین قوسی باعث تشدید موضع مخالفان برگزاری لیگ برتر شده است. باشگاه‌هایی که تا قبل از این هم راضی به از سرگیری مسابقات نبودند، حالا اتفاق رخ داده برای متین را دستاویزی برای تاکید روی خواسته‌های‌شان قرار داده‌اند. به این ترتیب بسیاری از مربیان و بازیکنان تیم‌های مخالف با انتشار پست‌هایی در مورد متین و با تاکید بر شعار «کرونا یک- فوتبال صفر» جدی‌تر از همیشه خواهان لغو مسابقات این فصل شده‌اند.

به طور قطع اتفاقی که رخ داده بسیار تلخ و تکان‌دهنده است و در این مورد شکی نیست، با این حال به جای واکنش‌های احساسی به این ماجرا باید دنبال راهکاری منطقی برای حل بحران مسابقات نیمه‌تمام بود. در حقیقت عکس‌العمل‌هایی شبیه آنچه الان می‌بینیم، کمکی به حل مساله در فوتبال ایران نخواهد کرد. فراموش نکنیم باشگاه‌های مخالف در آخرین نامه خود به سازمان لیگ خواستار تضمین شده بودند تا در صورت برگزاری دوباره مسابقات، هیچ فوتبالیستی کرونا نگیرد، اما الان می‌بینیم جوانی مثل متین کاملا خارج از فضای مستطیل سبز و تمرین و مسابقه دچار این بیماری شده است. همین هم گره را کورتر می‌کند؛ اینکه بالاخره بیماری وجود دارد و سازمان بهداشت جهانی هم اخیرا احتمال داده کرونا هرگز از بین نرود.

در حال حاضر مساله بر سر این نیست که ادامه مسابقات لیگ نوزدهم برگزار بشود یا نشود، موضوع این است که اگر موضعی می‌گیریم، باید سنجیده و دوراندیشانه باشد و همه ابعاد داستان را در بر بگیرد. اگر الان می‌گوییم لیگ برگزار نشود و به جای همکاری برای خاتمه دادن به پایان این فصل دنبال بهانه‌گیری هستیم، باید یک پلن جایگزین هم برای لغو مسابقات داشته باشیم. آیا در صورتی که بازی‌ها لغو شود، تیم‌هایی که الان مخالف هستند مثلا با تصمیم سازمان لیگ برای نهایی قلمداد کردن جدول فعلی کنار خواهند آمد؟ آیا بعدا اعتراضی به این موضوع نخواهند کرد؟ اینکه صرفا بگوییم مخالف برگزاری لیگ هستیم و در این راه حتی به درگذشت یک فوتبالیست جوان هم استناد کنیم، کافی نیست. اگر می‌گوییم چه گزینه‌ای را قبول نداریم، در عین حال باید توضیح بدهیم که با چه پیشنهادی موافق هستیم یا خودمان چه طرح منصفانه‌ای داریم. نهایتا اینکه این گره، جز با انعطاف، همفکری و کمی عدول از منافع جناحی توسط تمام طرف‌های درگیر باز نخواهد شد.


تازه ترین خبرها