چرا زنوزی فکر می کند در پرونده ها بازنده بوده است
15340
علی خطیر: تراکتور بهشت دلال هاست
24 ارديبهشت 1399
470
ایرانی
پنجم اردیبهشت بود که محمدرضا زنوی، مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی در ماجرای شکایت استوکس و آروین پیش آمد، مدعی شد در شرایطی که تمام مستندات به نفع این باشگاه بود، با حکم عجیب فیفا روبه رو شدند.

روزنامه گل - پنجم اردیبهشت بود که محمدرضا زنوی، مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی در ماجرای شکایت استوکس و آروین پیش آمد، مدعی شد در شرایطی که تمام مستندات به نفع این باشگاه بود، با حکم عجیب فیفا روبه رو شدند. در ادامه زنوزی اعلام کرد پس از بررسی لایحه لودویچ دلشات، وکیل باشگاه تراکتور در این پرونده، توسط وکلای داخلی و خارجی متوجه شدند که لایحه را به صورت ناقص به فیفا ارائه داده است. مالک باشگاه تراکتور در ادامه مدعی شد شناختی از این وکیل نداشته و او توسط علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال و نصیرزاده، مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی به وی پیشنهاد شد. زنوزی متعجب بود که چطور وکلایی که خطیر برای پرونده‌های فیفا معرفی کرده از جمله دلشات، همگی بازنده شده اند. همچنین زنوزی خطاب به خطیر گفت: آقای خطیر اگر اتفاقی که در زمان مذاکره با مربی ایتالیایی رخ داد و باعث شد قیمت این مربی در یک ساعت دو برابر شود را بگویم، آبروی برای شما در این فوتبال نمی‌ماند.» این صحبت‌های مالک باشگاه تراکتور پای خطیر را به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باز کرد. گویا این کمیته قصد دارد در ماجرای وکلای سوئیسی و اتهام هایی که زنوزی مطرح کرده تحقیق و تفحص کند. در همین خصوص روز گذشته علی خطیر به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رفت و بعد از آن به روزنامه گل آمد تا پاسخگوی ادعاهای مالک باشگاه تراکتور باشد. وی در این خصوص گفت: وقتی که آقای زنوزی مصاحب کرد شوکه شدم چون اصلا انتظار چنین صحبت هایی از جانب ایشان نداشتم. ما رابطه خوبی با یکدیگر داشتیم و احترام متقابل بود. چند روز قبل این ماجرا یکی از دوستان آقای زنوزی به من زنگ زد که با حاج آقا تماس بگیرید چون می‌خواهد علیه شما درخصوص این ماجرا مصاحبه کند. من سوال کردم که ماجرا چیست که ایشان گفتند رای یکسری پرونده‌ها آمده و ایشان خیلی ناراحت است و می‌خواهد علیه من صحبت کند. من تعجب کردم و به آن دوستی که تماس گرفته بود اعلام کردم مگر من در این پرونده چکاره هستم که ایشان هم حرف من را تایید اما گفت با آقای زنوزی تماس بگیرم چون به ایشان یکسری اطلاعات نادرست داده اند.

خطیر ادامه داد: من هم به آن دوستی که این حرف را زده بود اعلام کردم هیچ تماسی با آقای زنوزی نخواهم داشت چون این مساله هیچ ارتباطی به من ندارد. در مساله تراکتور نه مدیر، نه مشاور و نه سمتی در این باشگاه ندارم و گفتم که اگر مصاحبه‌ای علیه من کنند حتما جواب او را خواهم داد. چون من جز محبت به باشگاه تراکتور چون احساس وظیفه می‌کردم، کاری انجام ندادم و به جز این باشگاه خیلی از باشگاه‌ها از من مشورت می‌گرفتند و این احساس وظیفه من به فوتبال ایران است. باشگاه تراکتور هم مستثنی نبود به خاطر دوست خوبم آقای نصیرزاده و سرمربی وقت تراکتور آقای ساکت الهامی که در بازی تراکتور و پرسپولیس به ورزشگاه بودم. اعتقاد به رسیدن تراکتور به جایگاه خوبی داشته و دارم اما این که آقای زنوزی غیرمنصفانه و در ماه رمضان بدون هیچ مدرک و سندی این اتهام را متوجه کند از نظر اخلاقی درست نیست. کاش قبل مطرح کردن این مسائل در رسانه با خود من می‌نشست و این مسائل را مطرح تا شاید به این نتیجه نمی‌رسد. متاسفانه مشاوران اطراف آقای زنوزی اطلاعات درستی به ایشان نمی‌دهند. به واسطه مشغول بودن فوتبال را به یکسری واگذار کردندو آنها هم برای نزدیکی اطلاعات نادرست می‌دهند.

وی گفت: بارها اعلام کردم که حاضر نیستم به جز استقلال در این سه باشگاه بزرگ یعنی پرسپولیس و تراکتور بخواهم بیایم. من استقلالی ام و عاشقانه این تیم را دوست دارم اما از کمک کوتاهی نکردم و این کار را برای پرسپولیس در یکی، دو مقطع انجام داده ام. من این مسائل را از طریق کمیته اخلاق و دادگاه پیگیری می‌کنم و امیدوارم آقای زنوزی این مساله شبکه دلالی و این موارد را بتواند ثابت کند.

خطیر ادامه داد: این وکیل مدنظر زنوزی را شما به نصیرزاده معرفی کردید و آیا این وکیل از نظر شما حاذق است، گفت: وکیل آدم ساده‌ای نیست و ایشان به مدت 10 سال معاون حقوقی فیفا بوده است. ایشان جزو بهترین وکلای حقوق ورزشی دنیا به شمار می‌آید. بعد من ایشان را وصل نکردم که به تراکتور بیاید. ایشان از قبل پرونده کوین کانستانت را داشته و تنها کاری که از من خواسته شده بود این بود که با این وکیل صحبت کنم. کانستانت یک قرارداد چهارساله به ارزش یک میلیون و 700 هزار یورو بسته شده بود و قبل از اینکه تست پزشکی بگیرند قرارداد بستند. عقد قرارداد با بازیکن قبل از تست پزشکی مشکلی ندارد اما تمام مسئولیت بعد قرارداد با خود باشگاه است. یعنی بعد قرارداد متوجه مشکل پزشکی شوید مثل کانستانت که نمی‌توانست فوتبال بازی کند باید قبل این کار را می‌کردند کاری که در ترکیه هم می‌شد انجام شود. گویا می‌گویند تست گرفتیم و بندی گذاشتیم که اگر نتواند فوتبال بازی کند به خاطر بیماری، قرارداد قابل فسخ است. این مشکل دارد و نشان می‌دهد که از قوانین حقوقی فوتبال آشنایی ندارند. همین بند خسارت یک خسارت یک میلیون و 700 هزار یورویی را به باشگاه تحمیل کرده است.

وی گفت: دلشات وکیل کنستانت بوده و آمدند تصمیم گرفتند با این بازیکن توافق کنند و به فیفا نرود. در سفر به ترکیه که آقای نصیرزاده می‌تواند شهادت دهد، بلیت را خودم گرفتم. وکیل آمد و دوستان آقای زنوزی هم به دفتر ایشان آمدند و آنجا گفته شد 50 هزار تا بیشتر نمی‌دهم و تسویه کند. یک میلیون و 700 هزار یورو بشود 50 هزار تا و واقعا کسی توافق می‌کند. بازیکن هم توافق نکرد. آقای نصیرزاده شهادت دهد که ایشان و من بودم و آقای زنوزی که گفتم این را توافق کن و چند قسط بده اما توافق شود تا این پرونده بسته شود. آن موقع بازیکن می‌رود روی این توافق شکایت می‌کند و بعد یک دعوای دو، سه ساله که بعد توافق می‌کنند و شاید عدد نصف شود. من اگر دشمن بودم این پیشنهاد را می‌دادم که 500 هزار دلار را در 7 تا 8 قسط بدهند که برای دو سال آینده بود. حتی گفتم اگر توافق نکنید پرونده در فیفاست و این بازیکن رای می‌گیرد. آقای زنوزی هم گفتند مگر الکی است که رای به نفع او بشود وقتی بازی نکرده است و من گفتم این قوانین فیفاست. از نظر انسانی و اخلاقی این بازیکن کاری نکرده و نباید بگیرد اما بازیکن هم دلیل خودش را دارد و یک نامه از پزشکی فرانسوی آورد که می‌تواند بازی کند. بازیکن مدعی است آینده شغلی من را که این بیمار است به خطر انداختید چون شاید بعد تراکتور می‌توانستم قرارداد ببندم. بازیکن مدعی است کاری کردید که دیگر هیچکس من را نمی‌خواهد.

معاون سابق باشگاه استقلال ادامه داد: روی این عدد توافق شد و حتی از آقای نصیرزاده بپرسید که در توافقنامه اولیه وکیل بندی گذاشت که اگر هرکدام از این اقساط پرداخت نشود شکایت اولیه فیفا به جریان می‌افتد که این بند را من از این توافقنامه درآوردم. به ایشان گفتم به فارسی که آنها متوجه نمی‌شدند روی این بند مقاومت کنید و این بند در نهایت از توافقنامه درآورد. متاسفانه به یک مسیر دیگر رفت و قسط اول که قرار بود فردا بدهند را ندادند. آقای نصیرزاده آنجا صحبت می‌کردند، لودوویچ هم که هم را نمی‌شناختند از خاطرات خودش می‌گفت. وقتی این وکیل خاطرات خودش را گفت و آقای نصیرزاده او را شناخت هم دیگر را بغل کردند. همین آقای نصیرزاده به آقای زنوزی از ایشان تعریف به حق کرد که تمام مسائل فیفا که ما با فدراسیون داشتیم به واسطه ارتباطات و دانش این وکیل حل می‌شد. بعد گفتند یکی دو پرونده دیگر داریم از جمله استوکس که پیغام دلشات وجوددارد که به من گفت این پرونده سختی است اما باید دفاع شود.

وی گفت: آقای زنوزی مگر دانش حقوقی ورزشی دارد که اظهارنظر کند که ایشان در بدیهی هات مشکل دارد. اگر بلد بود که خودش می نوشت و وکیل نمی گرفت. همین آقای زنوزی 10 بار به من زنگ زد که از وزیر ورزش و فلانی شکایت کن که چرا داور بازی به نفع پرسپولیس گرفته و گفتم ما در جایگاهی نیستیم که در فیفا از وزارت ورزش شکایت کنیم. ایشان اطلاعات حقوقی ورزشی شان ضعیف است و اظهارنظر این مدلی اظهارنظر عجییب از سوی ایشان نیست. یعنی شما تایید می کنید که هماهنگی بین شما و نصیرزاده وجود داشته است. مدعی است این باند با هم هماهنگی داشتند: «من اصلا چه کاره هستم؟ مگر شما در زندگی تان نشده یک نفر را معرفی کنید؟ ایشان به نظر من به واسطه اشتباهاتی که سابق داشته و قراردادهای ناجوری که بسته شده و با مبالغ بالا که مدیریت نشده و همه سررسید شده من هم بودم این اتهامات را به سادگی به هرکسی می زدم. کدام باشگاه ایرانی تاکنون یک پرونده را به جز استقلال در قضیه گومز برده که این دومی اش باشد. ما بلد نیستیم و در سوابق تراکتور هم هست که حتی پرونده های داخلی اش را باخته است. همان وکیلی که مدعی است این وکیل دانش نداشته از کمیته تعیین وضعیت استعلام بگیرید تمام پرونده های داخلی اش را باخته است.

خطیر گفت: مگر می شود شما به بازیکن پولی ندهید و قانون فیفا است که 2 ماه به بازیکنی پول ندهید، می تواند قراردادش را فسخ کند. تراکتور بهشت ایجنت ها به شمار می آید. من در پرونده تراکتور کاره ای نبودم که ورود کنم به آن و وکیلی بود که پرونده بازیکن را داشتید و من با آن رفیق بودم و این دو را به هم نزدیک کردم. چرا این ها فکر می کنند در پرونده باخته اند. اینها برده اند چون استوکسی که یک سال پیش شکایت کرده حالا این کار را کرده است. اگر برنده بودند زودتر اقدام نکردند و تا شکایت کرده تازه به فکر شکایت افتاده اند. این در ذهن قاضی تاثیرگذار است و آن هم کشوری مثل ایران که از این پرونده ها زیاد دارد و سابقه زیادی در پول ندادن نداریم و ذهن قاضی راحت به این سمت می رود. استوکس درخواست یک میلیون و 600 هزار یورو داشت و اگر بازیکن مودبی بود چرا او را برگرداندید و به جای تنبیه 30 درصد به قراردادش اضافه کردید. اروین یک میلیون و 200 تا 300 هزار یورو درخواست داشت تنها 200 هزارتا پذیرفته شده و با این اعداد تراکتور برده است و دفاعیه آن ها موجود است.

وی ادامه داد: در مورد اروین می رود که می گوید ناراحتی اعصاب دارم و از یک پزشک در اسکاتلند گواهی می گیرد. آنها هم می گویند تو باید بیایی ما آزمایش کنیم. فیفا نپذیرفت و گفت چرا در اسکاتلند دکتری معرفی نکردید که آنجا خودش را نشان دهد و این حرف منطقی است. در رای هم این مساله را فیفا آورده است و دفاعیه تراکتور را نپذیرفت و نبود او را غیبت لحاظ نکرد. این نشان می دهد که از قوانین اطلاع ندارند و بهتر است ازاین مسائل درس گرفت و احساسی برخورد نکنند. این کم دادن به اروین یعنی 200 هزارتا به دفاعیه این وکیل رخ داده است و چرا فکر م یکنند باخته اند؟


تازه ترین خبرها