حذف نهادهای مستقل در اصلاح اساسنامه
15295
فوتبال ماند برای خودشان!
22 ارديبهشت 1399
403
ایرانی
عناصر تصمیم‌ساز در مجمع، محدود خواهد بود به روسای هیات‌های فوتبال، مربیان تیم‌های ملی و سایر کسانی که به نحوی زیرمجموعه خود فدراسیون هستند و طبعا برای تضمین منافع آن اقدام می‌کنند

روزنامه گل- این چند روز اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال در دستور کار بوده و اخبار زیادی هم در مورد آن منتشر شده است. با این حال یکی از اتفاقات کمتر دیده شده در این داستان، مربوط به حذف چهار تشکل مستقل غیردولتی از مجمع بوده است. به این ترتیب چهار مجموعه اتحادیه باشگاههای فوتبال ایران، کانون مربیان، کانون بازیکنان و جمعیت حامیان هواداران فوتبال ایران دیگر حق رای برای انتخاب رییس و هیات‌رییسه و بقیه وقایع زیر نظر مجمع فدراسیون فوتبال را نخواهند داشت. در حقیقت این اتفاق، فوتبال را بیش از پیش در انحصار طیف غالب این سال‌ها در فدراسیون باقی خواهد گذاشت.

در این میان توضیح یک نکته ضروری است؛ اینکه چهار مجموعه‌ای که نام بردیم بدون تردید نهادهای ضعیفی هستند که طی سال‌های گذشته کارکرد برجسته‌ای نداشته‌اند. از این جهت شاید برای هواداران فوتبال، حذف آنها چندان مهم و دردناک نباشد. نکته کلیدی اما مربوط به ماهیت مستقل آنهاست. در حقیقت اینها طبق اساسنامه‌شان، تابع و زیرمجموعه جایی نیستند و می‌توانند بدون زد و بند و تاثیرپذیری از کانون‌های قدرت از حق فوتبال دفاع کنند. حالا اگر تا امروز ضعیف بوده‌اند، می‌شد به آنها یاری رساند و کمک‌شان کرد، نه اینکه با حذف این چند عضو مستقل، مجمع را بیش از پیش به حیات خلوت گروه حاکم بر فوتبال ایران تبدیل کرد. الان فقط باشگاه‌های لیگ برتری حق رای دارند و به جای همه لیگ یکی‌ها هم فقط نمایندگان هشت تیم از این دسته از چنین امتیازی برخوردار خواهند شد؛ تازه این خودش اول دردسر است و باید دید هشت تیم داراری حق رای در لیگ یک با چه ساز و کاری انتخاب می‌شوند.

غیر از اینها بقیه عناصر تصمیم‌ساز در مجمع، محدود خواهد بود به روسای هیات‌های فوتبال، مربیان تیم‌های ملی و سایر کسانی که به نحوی زیرمجموعه خود فدراسیون هستند و طبعا برای تضمین منافع آن اقدام می‌کنند. پس فوتبال ماند برای خودشان، بی‌سروصدا و مطمئن‌تر از قبل. مبارک باشد!


تازه ترین خبرها