ستاره‌هایی که کرونا نگذاشت آمار بهتری ثبت کنند!
14578
نگاهی به ترین‌های فوتبال ایران در سال 98
17 فروردين 1399
369
ایرانی
لیگ برتر نوزدهم با تعطیل شدن رقابت‌ها در اسفندماه به خاطر یک مهمان ناشناخته به اسم کرونا، خیلی زود به ایستگاه تعطیلات نوروزی رسید و قرار شد تا روشن شدن وضعیت این مهمان دوست نداشتنی در کشورمان تمام فعالیت‌های ورزشی از جمله فوتبال تعطیل باشد.

روزنامه گل -




وضعیتی که همچنان ادارمه دارد و همه تیم‌های ورزشی و به خصوص فوتبالی در درگیر کلاف سردرگم کرونا هستند تا در ادامه راه با مشخص شدن شرایط، معلوم شود اوضاع چطور پیش خواهد رفت. به همین خاطر بررسی برترین‌های لیگ 98 خیلی زود امکانپذیر شد تا برترین‌ها را شناسایی کنیم.

 

پرسپولیس تیم برتر با 2 سرمربی


هرچند پرسپولیس این فصل زیاد لیگ آرامی را پشت سر نگذاشت اما توانست قهرمان نیم فصل شود و خودش را برای چهارمین بار پیاپی مدعی اصلی قهرمانی نشان دهد. اختلاف 10 امتیازی این تیم با دو مربی با داشتن مشکلات مالی و حالا هم بحث مدیرعاملی که گویا ختم به خیر شده، همه و همه نشان می‌دهد سرخپوشان پایتخت نشین بیشترین شانس را برای رسیدن به عنوان چهارم پیاپی خود به عنوان قهرمان دارند. این شرایط برای پرسپولیس که فصل را با کالدرون شروع کرد و در ادامه سکان هدایت را به یحیی سپرد در حالی اتفاق افتاده که سپاهان مدعی که لیگ گذشته را با نایب قهرمانی به پایان رساند این فصل هم گویا این جایگاه را در نهایت به دست خواهد آورد. استقلال هم که با استراماچونی در ردای یک مدعی بود حالا شرایط خوبی با فرهاد مجیدی ندارد و مثل تراکتور و شهر خودرو دیگر شانسی شاید برای رسیدن به قهرمانی برای خودشان قائل نیستند.

 

پیام پا به پای بیرو پیش می‌رود


به نظر می‌رسد همچون فصل گذشته پررنگ ترین نقش را در تیم امیر قلعه نویی باید به پیام نیازمند داد که این تیم را توانسته در کورس نگه دارد. اتفاقی که فصل گذشته هم افتاد و سپاهان که در کورس قهرمانی می‌خواست بماند با واکنش‌های خوب پیام به این خواسته رسید تا هفته آخر تکلیف قهرمان را مشخص کند. دروازه بانی که با کلین شیت‌ها و واکنش‌های خوبش یک رکورد از خودش به جا گذاشت و توانست با ادامه آن در لیگ نوزدهم رکورد شماره یک این فصل استقلال یعنی سیدحسین حسینی را بشکند. سپاهان به لطف گلری نیازمند این فصل هم توانسته یکی از خطوط خوب لیگ را در بحث دفاعی داشته باشد و مدتی را هم حتی در صدر جدول باشد. حالا پیام نشان داده با این شرایط یک رقیب جدی برای علیرضا بیرانوند است که این فصل شرایط آنچنان خوب گذشته اش را ندارد و حتی در چند نوبت چه در زمان کالدرون و چه در زمان یحیی نیمکت نشینی را تجربه کرد.

 

بعد از کالدرون فرمانده تیم یحیی هم بود


شاید در روزهای بدی که کالدرون در ابتدای لیگ نوزدهم تجربه می‌کرد و در بازی‌های سرنوشت ساز مقابل سپاهان، تراکتور و شهرخودرو نتیجه را به حریف واگذار می‌کرد این احمد نوراللهی بود که در تقابل با پیکان که حرف از احتمال برکناری سرمربی آرژانتینی سرخ‌ها بود با گلزنی این مربی را نجات و پرسپولیس را از آن شرایط خارج کرد. احمد که نشان داده با داشتن بازوبند کاپیتانی فرمانده بودن را خوب یاد گرفته همچون فصل گذشته که تیم پنجره نقل و انتقالاتش بسته بود با همان قدرت کار را پیش می‌برد. درخششی که او را یکی از پاهای ثابت تیم ملی کرده و هر مربی به راحتی نمی‌تواند از کنار اسمش به راحتی عبور کند و او بود که تنها اتفاق خوش بازی مقابل عراق و بحرین را برای ما به وجود آورد و تنها گل تیم ملی را به ثمر رساند.

 

حیف کرونا نگذاشت قائدی بدرخشد


سال 98، سرانجام مهدی قائدی از یک پدیده جنجالی، تبدیل به یک ستاره شد. همان چیزی که طرفداران استقلال، مدت‌ها منتظرش بودند. قائدی پس از ماه‌ها دوری از فوتبال، اوایل سال 98 مقابل ماشین‌سازی به میادین برگشت و در همان مسابقه، به عنوان بازیکن تعویضی گل پیروزی استقلال را زد. هفته آخر هم توانست دروازه سپیدرود را باز کند. این فصل با ورود استراما، قائدی تبدیل به مهره کلیدی استقلال شد و حالا همزمان مدعی عنوان بهترین گلزن و بهترین گل‌ساز لیگ محسوب می‌شود. قائدی در لیگ نوزدهم، 9 گل برای استقلال زده است و فقط یک گل، از صدرنشین جدول گلزنان کمتر دارد. در جدول گل‌سازهای لیگ هم او با 6 پاس گل، صدرنشین است و آخرین بار، در دربی تهران پاس گل داد. او در یک مقطع، هشت بازی توانست گل بزند یا پاس گل بدهد.

 

ترابی ستاره سرخ‌ها بی چون و چرا


انتقال جنجالی مهدی ترابی فصل گذشته و بعد از پایان محرومیت سرخ‌ها به پرسپولیس از همان ابتدا برای پرسپولیس خوب بود و این بازیکن توانست نقش پررنگی در موفقیت‌های این تیم تاکنون داشته باشد. قرار بود فرشته نجات باشد که شد و به نظر می‌رسد به بهترین شکل این نقش را با لباس پرسپولی ایفا کرد. فصل پیش 4 گل برای پرسپولیس ساخت که یکی از آن‌ها، گل قهرمانی هفته آخر مقابل پارس جنوبی بود. گل نوراللهی در دربی هم روی سانتر ترابی به دست آمد. این فصل با ورود کالدرون، نقش ترابی کلیدی‌تر هم شد و او به تنهایی، نیم فصل اول 13 امتیاز برای پرسپولیس گرفت. ترابی در تیم یحیی هم توانسته خودش را پیدا کند و بعد از نمایش خوب در لیگ قهرمانان آسیا، بازی با پدیده یک پاس گل به امیری داد و یک بار هم خودش، پنالتی گرفت و توپ را وارد دروازه کرد. با بودن ترابی، مهار پرسپولیس در مسیر قهرمانی از همیشه سخت‌تر شده است.

 

موتور گلزن تیم ژنرال بالاخره رشد شد


بر خلاف کارلوس کی‌روش مربی، استنلی کی‌روش فرشته نجات قلعه‌نویی است. او و قلعه‌نویی در ذوب آهن، همزمان احیا شدند و در سپاهان برای قهرمانی جنگیدند. سپاهان با اختلاف کمی نسبت به پرسپولیس نایب قهرمان شد و کی‌روش، در کنار پریرا عنوان آقای گلی را به دست آورد. سال 98 او درخشش را با دو گل و دو پاس گل مقابل سایپا آغاز کرد و تا هفته پایانی لیگ هجدهم مقابل استقلال خوزستان ادامه داد. این فصل، شروع خوبی نداشت. هر چند با یک گل استثنایی در ورزشگاه آزادی، سپاهان را برنده جدال سرنوشت‌ساز با پرسپولیس کرد. هفته‌های اخیر او دوباره اوج گرفته و در 4 بازی آخرش در لیگ برتر، توانست سه گل بزند.

 

 


تازه ترین خبرها