از برگشتن به چین مثل هر آدمی ترسیدم اما وضع اینجا از ایران خیلی بهتر است
14553
حامد حدادی: 14 روز است کسی را ندیدم و پشت در اتاقم نگهبان است!
17 فروردين 1399
409
منهای فوتبال
حامد حدادي ستاره بسكتبال ايران كه در ليگ چين بازي مي‌كند، در روزهاي كرونايي به چين رفته اما فعلا در حال گذراندن روزهاي قرنطينه است. 

هدیه خطیبی

حامد حدادی تنها لژیونر ورزش ایران در چین بود که به این کشور بازگشت و درست از پس فردای حضور او در چین مرزها بسته شد و بقیه بازیکنان خارجی لیگ بسکتبال CBA نتوانستند به تیم هایشان محلق شوند.با این شرایط و اصرار دولت چین ادامه این فصل لیگ CBA فاصله ای با لغو شدن ندارد بخصوص که روز گذشته مسئولان NBA هم از خیر ادامه این رقابت ها در فصل جاری گذشتند.

اما ارزشمند ترین بسکتبالیست آسیا امروز حدود 14 روز است که در قرنطینه اتاقی در هتل استان تیم نانجینگ مانکی کینگز به سر می برد.او از اینکه دو هفته است هیچ کس را ندیده و چین را امن تر از ایران می داند با «گل» گفتگو کرد.

قرنطینه کرونایی ات در چین به روز چندم رسیده ؟

راستش فردا (امروز هفدهم فروردین) دو هفته قرنطینه ام تمام می شود.فعلا فقط برای اینکه بدنم نخوابد در اتاق تمرین می کنم.تمرین خوب و کامل که نمی توانم انجام بدهم اما هر روز این کار را برای حفظ بدنم انجام می دهم.

مگه مربی بدنسازت همراهت به چین نیامده و در یک هتل نیستید ؟

راستش من دقیقا 14 روز است که کسی را ندیدم.حسن تشکری در اتاق دیگری است و من در اتاق دیگر و همدیگر را ندیدیم.به همین خاطر من خودم تنها تمرین می کنم.اینجا سخت گیری زیاد است.

بازی های لیگ از چه زمانی دوباره شروع می شود؟

اینجا اصلا تکلیف این فصل معلوم نیست.فعلا که مرزها را بستند و بقیه بازیکنان خارجی نتوانستند بیایند و دولت هم شدیدا به مسئولان CBA  گیر دادند که حق ندارید بازی ها را برگزار کنید.فعلا چیزی که معلوم شده این است که صدرصد دو ماهی بازی ها برگزار نمی شود.آینده فصل هم حتی مشخص نیست.من فکر می کنم به احتمال زیاد ادامه فصل کنسل شود.

وقتی قصد بازگشت به چین را که مرکز اصلی شیوع کرونای مرگ بار بود، نترسیدی ؟ نخواستی قید بقیه قراردادت را بزنی و در ایران بمانی؟

هر آدمی از این شرایط می ترسد.منم حقیقتا کمی می ترسیدم اما خب پیش خودم می گفتم اینجا بهتر از ایران است چون حداقل اینجا همه رعایت می کنند.وقتی یک چیزی می گویند و حالت دستور اجرایی دارد مثل اینکه بیرون نیایید کسی بیرون نمی رود.البته الان مردم در ایران بهتر شدند اما اوایل شیوع کرونا خیلی خیلی شرایط بد بود و کسی به هشدارها گوش نمی داد.اینجا حداقل مطمئنم همه به دستورالعمل ها گوش می کنند و به قول گفتنی منظم تر هستند.

روزهای قرنطینه را با تنهایی چطور سر کردی؟

با بازی پلی استیشن و فیلم دیدن.خدا را شکر لب تاپم را با فیلم آوردم.همیشه لب تاپم همراهم است.دیگه با فیلم دیدن بیشتر اوقات می گذارندم.کار خاصی نمی کردم.

این روزها سریال پایتخت یا سریال اسپانیایی خانه اسکناس روی بورس است. طرفدار این دو هستی؟

اینجا تو هتل سرعت اینترنت بد است و باید فیلم ها را دانلود کنیم.من نتوانستم این کار را انجام بدهم.البته دلیل دیگر این است که من خوشم نمی آید برای قسمت های سریال منتظر بمانم.صبر می کنم تمام قسمت ها بیایید و یک جا ببینم.

بعد از قرنطینه قرار است چه کار کنی ؟

فردا (امروز هفدهم فروردین) قرار است از اینجا بزنیم بیرون و به هتل تیم برویم تا تمرینات اصلی را شروع کنم.البته برنامه مشخصی معلوم نیست.من چون پایم را بیرون از در نگذاشتم خیلی از اوضاع با خبر نیستم.14 روز فقط در اتاق هتل هستم و نگهبان پشت در است و مرتب چک می کنند.حتی حسن تشکری (مربی بدنساز حدادی) که اتاق بغل است شاید سه روز یک بار دو دقیقه هم همدیگر را ندیدیم.

اوضاع شهر را از فرودگاه تا هتل چطور دیدی؟

ساعت شش بعدازظهر به چین رسیدم تا از فرودگاه بیایم بیرون حدود ساعت یک بامداد شد.از هواپیما تا هتل باور کنید یک نفر هم خارج از گروه کنترل بیماری کرونا و آدم معمولی ندیدم.اینجا تردد در دو شهر پکن و شانگهای را باز کردند و من چند وسلیه نقلیه عوض از اتوبوس تا ون کردم تا به هتل قرنطینه ام در شانگهای که نزدیک شهر تیمم است، رسیدم که در نهایت حدود 9 صبح شده بود یعنی پروسه 15 ساعته را طی کردم.

کسی نگفت به چین برنگرد و تلاش کند در ایران نگه ات دارد ؟

اینجا خدایی وضع بهتر از ایران است و برای همه توضیح کامل و مفصل دادم چون جدا از خانواده ام، دوستانم هم می گفتند نرو.در نهایت وقتی متوجه شرایط شدند خیالشان راحت تر شد.البته من خودم هنوز بیرون نرفتم و اوضاع شهر را کامل ندیدم.

چه زمانی شرایط قطعی و نهایی لیگ چین روشن می شود؟

 اگر اشتباه نکنم  NBAهمین امروز بازی هایش را کنسل کرد.اینجا هم بازیکنان خارجی تیم ها نیامدند.از 50 بازیکن خارجی فقط حدود ده بازیکن توانستند برگردند البته بقیه هم در حال بازگشت بودند که مرزها بسته شد.واقعا شرایط مشخص نیست و اول اردیبهشت جلسه است.


تازه ترین خبرها