سیمای غبارگرفته یک کاپیتان
14346
بگو که دروغ می‌گویند
20 اسفند 1398
352
ایرانی
کاش می‌شد تصویر شما را به انضمام این جمله «چرک» به آرشیو فوتبال ایران نسپریم. کاش!

روزنامه گل- مسعود شجاعی فصل خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. او که به عنوان یکی از سه کاپیتان تیم ملی با قراردادی هنگفت و ظاهرا دلاری به عضویت تراکتور در آمد، پارسال نتوانست گلی بر سر این تیم بزند و البته امسال هم با یارانش در فاصله‌ای بعید از کسب عنوان قهرمانی قرار گرفته است. در این بین نمایش‌های ضعیف مسعود شجاعی و مخصوصا پکیج «بازی بد- اخراج ناشیانه» او در دیدار با عراق هم به شدت برای فوتبال ملی ایران گران تمام شده؛ طوری که شاید همان گلی که دقیقه آخر 10 نفره از عراق دریافت کردیم، منجر به حذف زودرس تیم ملی کشورمان از مسابقات مقدماتی جام‌جهانی شود. بعد از آن بازی، مسعود با ده‌ها هزار پیام تند و انتقادی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد؛ پیام‌هایی که اغلب آنها خواهان خداحافظی هافبک پا به سن گذاشته تیم ملی شدند، اما مسعود توجهی به انتقادات نکرد و قول جبران در آینده را داد. البته که خیلی نمی‌توان روی تحقق قول او حساب کرد؛ چون اول باید ببینیم سرمربی جدید تیم ملی هم در این تیم به یک هافبک کند و مسن اعتماد خواهد کرد یا نه، مخصوصا حالا که بازیکن هم کم نداریم.

بگذریم از این حرف‌ها؛ سیاه‌ترین قاب فصل زشت مسعود اما چیز دیگری بود. او در بازی تراکتور با گل‌گهر به خاطر اعتراض شدید به داور مسابقه از زمین اخراج شد و پس از آن کمیته انضباطی این بازیکن را سه جلسه از حضور در میادین محروم کرد. گرچه با توجه به برخورد تند مسعود با داور و کمکش که حتی همراه با «لمس فیزیکی» هم بود این حکم اصلا جای تعجب نداشت، اما باشگاه تراکتور به شدت به موضوع اعتراض کرد و همه ارکان تیم تبریزی به انتقاد از محرومیت شجاعی پرداختند. حالا اما مهدی دادرس، یکی از اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در توضیح دلیل محرومیت مسعود با اشاره به گزارش داور بازی می‌گوید: «شجاعی به سید علی گفته چقدر پول گرفتی؟ من بیشترش را می‌دهم!»

واقعا دست شما درد نکند جناب کاپیتان؛ انگار دیگر از فضایل و کمالات شما چیزی باقی نمانده است. سر یک صحنه بی‌اهمیت وسط زمین، این چه تازیانه‌ای است که بر تن جامعه داوری می‌کوبید؟ اصلا قاضی بازی شما با گل‌گهر از چه کسی باید پول گرفته باشد؛ از تیم سیرجانی؟ از پرسپولیس؟ استقلال؟ سپاهان؟ چرا اینطور فله‌ای همه چیز را زیر سوال می‌برید؟ اگر در 37 سالگی هم قرار نیست روی اعصاب و روان‌تان مسلط باشید، پس کی نوبت این اتفاق فرخنده خواهد رسید؟ کاش قبل از اینکه به صراحت پرده از اتهام تندی که زدید برداشته شود، شخصا شجاعت به خرج می‌دادید و از داور بازی و جامعه فوتبال ایران عذرخواهی می‌کردید. کاش لااقل حالا به زبان بیایید و تکذیب کنید این ادعای عجیب را. کاش می‌شد تصویر شما را به انضمام این جمله «چرک» به آرشیو فوتبال ایران نسپریم. کاش!

سلام پایانی هم خدمت محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور که همه حواسش به بقیه تیم‌هاست و همین فقره محرومیت شجاعی را هم نماد ظلم و تبعیض می‌دانست. بروید خدا را شکر کنید که در ایران تیمداری می‌کنید، وگرنه جای دیگر دنیا مجازات «چقدر پول گرفتی» فقط سه جلسه محرومیت نیست استاد!


تازه ترین خبرها