یک محاسبه صددرصد غلط
14182
برای سپاهانی‌ها/ فردا اتوبوس یوونتوس هم پنچر می‌شود؟
09 اسفند 1398
348
ایرانی
طبق آخرین اخبار قرار شده دربی مهیج ایتالیا بین یوونتوس و اینترمیلان یکشنبه‌شب در ورزشگاه خالی برگزار شود

روزنامه گل- کاملا قابل پیش‌بینی بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم بازی لغو شده سپاهان- پرسپولیس را سه بر صفر به سود سرخ‌ها بزند و باز به همین اندازه می‌توان مطمئن بود که شکایت سپاهان به کمیته استیناف یا حتی دادگاه عالی ورزش هم راه به جایی نخواهد برد. به معنای واقعی کلمه مضحک است که تیم میهمان فاصله چند صد کیلومتری تا ورزشگاه را طی کند و سر ساعت در زمین حاضر باشد، اما میزبان به موقع به استادیوم خانگی خودش نرسد. تمام حساب و کتاب‌های عجیب و غریب سپاهانی‌ها هم روی همین فرمول خنده‌دار بنا شده بود و طبیعتا نمی‌توانست کسی را متقاعد کند. کار چنان بود که حتی درون خیمه سپاهان، برخی از خودی‌ها هم موضوع را بر نتافتند؛ از شایان مصلح که با آن اظهارات عجیب و اعتراف به غیبت ارادی در زمین همه رشته‌های باشگاه را پنبه کرد تا امید نورافکن که بعد از اعلام حکم صراحتا به انتقاد از رویکرد بعضی هواداران سپاهان در این مورد پرداخت.

واقعیت آن است که سپاهان برای فرار از بازی با پرسپولیس در غیاب تماشاگران و البته استنلی کی‌روش، یک محاسبه سراسر غلط انجام داد که هیچ جای دفاعی ندارد. مدیران این باشگاه که سال‌هاست هزینه زیادی برای بازگشت به دوران موفقیت انجام می‌دهند، احتمالا امسال را هم باید با دست خالی پشت سر بگذارند و البته هیچکس به اندازه خودشان در این مورد مقصر نیست. بالاخره کرونا یک مصیبت جدید و عالمگیر است که نوع بشر هنوز نمی‌داند چه واکنشی باید به آن نشان بدهد. برخی جاها مسابقات را ادامه می‌دهند، بعضا تعطیلش کرده‌اند و یکجا هم مثل ایران حکم به برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگر و با اعمال تدابیر بهداشتی شدید می‌دهند. شاید سیاستی که در ایران اتخاذ شده تصمیم درستی نباشد، اما فراموش نکنیم یک قانون بد، بهتر از بی‌قانونی است و به صلاح جامعه خواهد بود که تحت هر شرایطی از مقررات تمکین شود.

مخلص کلام اینکه طبق آخرین اخبار قرار شده دربی مهیج ایتالیا بین یوونتوس و اینترمیلان یکشنبه‌شب در ورزشگاه خالی برگزار شود. شاید در این سال‌ها هرگز نبرد این دو تیم به اندازه امسال حساس نبوده باشد؛ امسال که بالاخره لیگ ایتالیا جنبه رقابتی پیدا کرده و ممکن است تیمی غیر از یووه قهرمان شود، اما خب به هر حال مساله کرونا آنها را از حضور هواداران‌شان محروم کرده و احتمالا قرار هم نیست یوونتوس به خاطر پنچری اتوبوس یا بهانه‌هایی از این دست سر ساعت به زمین نرسد!


تازه ترین خبرها