وقتی خودمان حرمت خودمان را نگه نمی‌داریم
14074
آنتونی استوکس؟ از کجای داستان تعحب کردید؟
16 بهمن 1397
307
ایرانی
در داستان استوکس مطلقا جایی برای تعجب وجود ندارد و تازه با صراحت می‌توان پیش‌بینی کرد این شروع داستان‌های او با پرسپولیس است

روزنامه گل-

 

محمد جواد حجتی

 

اولین حاشیه آنتونی استوکس برای پرسپولیس خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت از راه رسید. در شرایطی که سرخپوشان در بازی با الشارجه امارات نتیجه خوبی نگرفتند و به همین دلیل در آستانه حذف زودهنگام از مرحله گروهی لیگ قهرمانان قرار گرفته‌اند، آنتونی استوکس به دلیل آنچه «ملاقات با خانواده» یاد می‌شد از باشگاه مرخصی گرفت تا یک روز بیشتر در دوبی بماند. تا همین جای ماجرا هم قابل هضم نیست، چرا که استوکس کلا چهار ماه با پرسپولیس قرارداد دارد و با توجه به مسابقات فشرده و حساس سرخ‌ها، طبیعتا باید بیشتر از همه تلاش کند تا به فرم ایده‌آل برسد. در چنین شرایطی اما به او مرخصی اضافه می‌دهند تا روشن شود منافع باشگاه در اولویت نیست.

وضع اما زمانی بدتر شد که استوکس خلف وعده کرد و در تمرین روز جمعه سرخپوشان هم حاضر نشد. او همزمان تصاویری از حضور خودش در نایت کلابهای امارات منتشر کرد تا به وضوح نسبت به موازین انضباطی باشگاه ایرانی دهان‌کجی کند. حالا هم می‌گویند گل‌محمدی از غیبت غیرموجه او در تمرین به شدت شاکی شده؛ آن هم تمرین قبل از بازی با سپاهان که به جرات می‌توان گفت تاثیر جدی روی سرنوشت قهرمانی این فصل دارد. الان پرسپولیسی‌ها با استوکس چه باید بکنند؟ بعد از دو هفته مذاکره با او در امارات و در ازای پرداخت رقمی قابل توجه، با هر مکافاتی که بود مهاجم ایرلندی را به تیم‌شان آورده‌اند؛ الان اگر در این مسابقات حساس او را بازی ندهند، همه آن هزینه‌های مالی و غیرمالی به فنا خواهد رفت و اگر بی‌توجه به حاشیه‌های انضباطی استوکس او را به میدان بفرستند، بقیه بازیکنان شاکی خواهند شد؛ کسانی که می‌فهمند نیاز فنی در پرسپولیس ارجح از نظم‌مداری است و بازیکن اگر مختصر توانایی داشته باشد، اصلا لازم نیست به هیچکدام از اصول باشگاه مقید باشد.

در داستان استوکس اما مطلقا جایی برای تعجب وجود ندارد و تازه با صراحت می‌توان پیش‌بینی کرد این شروع داستان‌های او با پرسپولیس است. همه جای دنیا وقتی قرار است بازیکنی جذب شود، در مورد میزان پایبندی او به اصول اخلاقی و انضباطی تحقیق می‌شود. برای پرسپولیسی‌ها حتی نیاز به همین مقدار هم نبود، چون استوکس قبلا در ایران و برای تراکتورسازی بازی کرده بود و دقیقا همین سناریوها را آنجا هم داشت. اصلا استوکس همین حالا با پرونده باز قضایی راهی ایران شده، اما مدیران پرسپولیس نه تنها نگران تکرار این بداخلاقی‌ها در قبال خودشان نبودند، بلکه با افتخار می‌گفتند: «اگر هم محرومیتی در کار باشد، شامل بازیکن خواهد شد، نه باشگاه!» خیلی ساده است؛ ما وقتی خودمان حرمت خودمان را نگه نمی‌داریم و حاضریم برای رفع نیاز فنی و افزایش احتمال نتیجه‌گیری ناز هر بازیکن بی‌انضباطی را بکشیم، معلوم است دیگران هم حرمت‌مان را حفظ نخواهند کرد. روزی که استوکس با پیشنهاد مصرانه پرسپولیس مواجه شد، خیلی خوب می‌دانست باشگاه ایرانی با وجود همه بی‌انضباطی‌های او در تراکتور خواهانش شده است، پس راه برای تکرار همه آن رفتارها هموار هموار است!


تازه ترین خبرها