برای زنگ از ایران و دعوت به تیم ملی لحظه شماری می‌کنم
14056
بابایی: با آمدن اسکوچیچ آقای گلی آذربایجان برایم مهم‌تر شد
30 بهمن 1398
351
ایرانی خارجی
صحبت‌های دراگان اسکوچیچ در کنفرانس خبری نخستی که بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی داشت یک بمب انگیزه برای بازیکنان ایرانی داخلی و شاغل در فوتبال اروپاست که تا به حال شانس حضور در جمع ملی پوشان را نداشته اند.

سیدیاسر رضوی

صحبت‌های دراگان اسکوچیچ در کنفرانس خبری نخستی که بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی داشت یک بمب انگیزه برای بازیکنان ایرانی داخلی و شاغل در فوتبال اروپاست که تا به حال شانس حضور در جمع ملی پوشان را نداشته اند. یکی از این بازیکنان پیمان بابایی، مهاجم مدعی آقای گلی سومقاییت در لیگ آذربایجان است که از این اعلام اسکوچیچ بسیار خوشحال است و امیدوار است این اتفاق برایش رخ دهد تا بتواند توانایی‌های خودش را ثابت کند. بابایی در این بین یک اشاره‌ای هم به زنوزی دارد که توانست راه پیشرفت او را هموار کند تا یک نماینده خوب از فوتبال ایران در قاره سبز باشد.

دور نهایی رقابت‌های لیگ برتر آذربایجان شروع شد. شرایط سومقاییت چطور است؟

خدا را شکر شرایط خوب است و بعد یک اردوی با کیفیتی که در کشور ترکیه داشتیم هفته دوم را هم سپری کردیم که متاسفانه در این هفته من به خاطر چهار کارته بودن نتوانستم تیم را همراهی کنم. تلاش می‌کنیم که در جام حذفی و لیگ برتر بتوانیم رتبه خوبی به دست بیاوریم و سومقاییت را به لیگ اروپا برسانیم چون برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا کمی فاصله مان با صدر زیاد است و به همین خاطر تمرکزمان روی این لیگ اروپایی است.

یکی از مدعیان آقای گلی لیگ آذربایجان هستی و این هفته هم از رقیب خودت در نفتچی یک گل عقب افتادی؟

این فصل خوشبختانه من و مهدی شریفی به عنوان بازیکنان ایرانی سومقاییت بهترین گلزنان این تیم به حساب می‌آییم. متاسفانه کمی ابتدای فصل به خاطر مصدومیتی که داشتم با بدشانسی مواجه شدم و چند بازی را از دست دادم. خوشبختانه شرایط خوبی دارم و در ترکیه هم تمرینات آماده سازی بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم. همان طور که گفتید استیون موناروس بازیکن نفتچی در این هفته موفق به گلزنی شد و یک گل از من پیش افتاد اما هنوز بازی مانده و این فرصت را دارم که گل‌های زده ام را بیشتر کنم. مطمئنا یکی از اهدافم امسال این است با شرایط خوبی که دارم از مدعیان اصلی کسب عنوان آقای گلی باشم و امیدوارم بتوانم به این مهم برسم.

پس برای آقای گلی نقشه داری؟

به هرحال برای هر مهاجمی و یک نفر مثل من که هم در خط حمله و هم وینگر بازی می‌کنم گلزنی اهمیت زیادی دارد و من هم تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم با شرایط خوب در ابتدا امکان بازی و کمک به سومقاییت را داشته باشم و بعد از آن به آقای گلی لیگ آذربایجان برسم. این موضوع از چند جهت مهم است چون هم اعتبار فوتبال ایران را در اینجا بیش از پیش به نمایش می‌گذاریم و هم اینکه حاصل زحماتم را به بهترین شکل خواهم گرفت.

همان طور که خبر داری سرمربی تیم ملی بعد رفتن ویلموتس انتخاب شد و کار به دراگان اسکوچیچ سپرده شد؟

بله خبر دارم و امیدوارم تیم ملی کشورم بتواند بعد آن بدشانسی که در مسیر صعود به جام جهانی به دست آورد در چهار بازی باقیمانده با قدرت کار را جلو ببرد و بازهم شانس حضور در این تورنمنت را داشته باشد. باور کنید اینجا در آذربایجان هم از من درخصوص شرایط تیم ملی و اینکه آیا صعود می‌کند مدام سوال دارند و من با قطعیت می‌گویم که ایران بدون شک صعود خواهد کرد.

اما گلایه‌ها به این انتخاب و آمدن اسکوچیچ زیاد است و خیلی‌ها می‌گویند باید یک مربی با کیفیت تر می‌آمد؟

در این خصوص من نمی‌توانم حرفی بزنم اما به نظرم در این مقطع حساس که تیم ملی کشورمان در آن قرار دارد مهمترین مساله حمایت است تا سرمربی جدید بتواند بدون حاشیه تیم را آماده در این مسیر سخت کند. قطعا اگر بازیکنان و کادرفنی این حمایت را احساس کنند با تمرکز و آرامش بیشتری می‌توانند در چهار بازی سرنوشت ساز پیش رو تیم ملی به میدان بروند.

اولین کنفرانس خبری سرمربی جدید تیم ملی را دیدی یا اخبار آن را خواندی؟

بله در فضای مجازی و سایت‌های خبری ایران صحبت‌های آقای اسکوچیچ را دیدم و خواندم.

چقدر از اسکوچیچ شناخت داری؟

من سابقه همکاری با آقای اسکوچیچ را نداشتم اما دوستانی که در فولاد، ملوان و نفت آبادان دارم همه از کار خوب او می‌گویند که یک مربی با دانش و فنی است. به نظرم امتیاز ویژه اسکوچیچ کار کردن او در ایران و شناخت کافی از فوتبال کشورمان است که بدون شک یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید. قطعا این مساله را نیز فدراسیون فوتبال لحاظ کرده و با در نظر گرفتن همه جوانب ایشان را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده است.

اسکوچیچ در این نشستی که داشت از لیگ آذربایجان که تو و دیگر بازیکنان ایرانی در آن مشغول هستید حرف به میان آورد و با قطعیت از زیرنظر گرفتن بازی شما خبر داد تا شانس حضور در تیم ملی را داشته باشید؟

باور نمی‌کنید چقدر خوشحال شدم که آقای اسکوچیچ در صحبت هایش اعلام کرد که لیگ آذربایجان را زیر نظر دارد و انگیزه همه ما ایرانی‌های شاغل در فوتبال این کشور به خصوص من را دو چندان کرد. از زمان اقای کی روش و بعد هم ویلموتس بازیکنان برای پیشرفت سعی کردند به لیگ‌های اروپایی رفتند که من هم به آذربایجان آمدم که خدا را شکر شرایط بسیار خوبی دارم. عملکرد من و دیگر بازیکنان ایرانی در لیگ آذربایجان توانسته یک نمایش خوب از ویترین توانایی‌های فوتبال ایران باشد و از این بابت بسیار خوشحال هستم. من با افتخار آماده خدمت به تیم ملی کشورم هستم و امیدوارم این فرصت را آقای اسکوچیچ به من هم بدهد تا بتوانم خودم را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورم ثابت کنم و برای آن تلاش کنم. این اظهارنظر ایشان خیلی برای ما مهم بود و یک بمب انگیزه بود.

معمولا همه سرمربیان تیم ملی از این دست حرف‌ها می‌زنند اما در نهایت جمع بندی خودشان را دارند و شاید دعوت نشوید؟

به هرحال هر مربی سلایق خاص خودش را دارد و براساس چیدمان فنی که دارد بازیکنان را انتخاب می‌کند. به هرحال آقای اسکوچیچ هم از این قاعده مستثنی نیستند و ممکن است به این نتیجه برسند که نیازی به دعوت و حضور ما در تیم ملی نیست. هرچند که من دوست دارم این فرصت به من داده شود و امیدوارم این اتفاق بیفتد اما به هرحال من تنها وظیفه دارم بهترین عملکرد را داشته باشم تا دست ایشان برای دعوت من باز باشد. همان طور که دیدید در نشست خبری هم که داشتند از باز بودن لیست تیم ملی برای تمام بازیکنان ایرانی خبر دادند که این همان مساله مهمی است که به آن اشاره داشتم. با این حال خوشبین هستم که این بار به تیم ملی دعوت می‌شوم و برای زنگ از ایران و دعوت به تیم ملی لحظه شماری می‌کنم.

قبول داری که این روزهای خوب تو در آذربایجان را به نحوی مدیون زنوزی هستی که اجازه جدایی تو از ماشین سازی و رفتنت به فوتبال آذربایجان را داد؟

این حرف شما کاملا درست است و واقعا ممنون مهندس زنوزی هستم که تمام امکانات و توانایی‌های خودش را در چند سال اخیر صرف رشد و پیشرفت فوتبال ایران و فوتبال آذربایجان کرده است. قطعا سهم زیادی از پیشرفت امروز من در فوتبال آذربایجان که در خاک اروپا قرار دارد و دیدن شدنم مرهون لطف آقای زنوزی است که مثل یک پدر دلسوز هستند. خدا را شکر با حمایتی که از من داشتند حالا توانستم یک ویترین خوب از فوتبال ایران در این کشور به نمایش بگذارم تا شرایط به نحوی باشد که حساب ویژه تری روی بازیکنان ایرانی باز شود. امیدوارم بازهم لطف حاجی زنوزی شامل حالم بشود و بازهم بتوانم پله‌های ترقی را طی کنم و یک نماینده مناسب برای فوتبال ایران باشم.


تازه ترین خبرها