تغییرات ترکیب ادامه دارد
13981
یحیی و این ابهامات
25 بهمن 1398
506
ایرانی
آنچه مسلم است اینکه ترکیب پرسپولیس برای بازی سه‌شنبه «قطعا» دستخوش ترکیب خواهد شد

روزنامه گل- بعد از شکست پرسپولیس برابر الدحیل در اولین ایستگاه از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، انتقادهای زیادی از ترکیب انتخاب شده توسط یحیی گل‌محمدی برای این دیدار به وجود آمد. خیلی از کارشناسان گفتند ارنج یحیی برای این دیدار بیش از حد محتاطانه بوده و بعضی هم عقیده داشتند نفراتی مثل جلال حسینی یا کمال کامیابی‌نیا باید از ابتدا در این مسابقه به میدان می‌رفتند. همین انتقادات حالا در آستانه بازی با الشارجه امارات فضای خاصی را به وجود آورده؛ هرچند آنچه مسلم است اینکه ترکیب پرسپولیس برای بازی سه‌شنبه «قطعا» دستخوش ترکیب خواهد شد.

جلال و کمال بیخود بیرون نرفتند

بخش زیادی از انتقادات اخیر به غیبت جلال حسینی و کمال کامیابی‌نیا در ترکیب اولیه بازی با الدحیل مربوط می‌شود. این نقدها در حالی است که جلال حسینی 38 ساله توان فیزیکی حضور در این همه مسابقه سخت و فشرده را ندارد و نیم‌فصل اول هم به صورت چرخشی مورد استفاده قرار می‌گرفت. کیفیت نمایش‌های اخیر جلال به وضوح نشان می‌دهد که این فصل احتمالا آخرین سال بازی او در پرسپولیس خواهد بود و سرمربی چاره‌ای ندارد جز اینکه گاهی به او استراحت بدهد. قصه کمال کامیابی‌نیا هم این است که او بعد از مصدومیت نتوانسته شرایط ایده‌آل فنی‌اش را پیدا کند. اوضاع در مورد این بازیکن طوری بود که گابریل کالدرون در بازی حذفی با شهرداری ماهشهر، بین دو نیمه او را تعویض کرد و یحیی گل‌محمدی هم حوالی دقیقه 60 دربی تهران ناچار شد این بازیکن را بیرون بکشد. بنابراین جلال و کمال «الکی» نیمکت‌نشین نشدند و بازگشت آنها به ترکیب باید پشتوانه منطقی داشته باشد. باید دید آیا گل‌محمدی این دو نفر را برابر شارجه فیکس می‌کند یا نه؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد، می‌تواند حکایت از اثرپذیری یحیی مقابل انتقادات داشته باشد.

قربانی استوکس کیست؟

از اردوگاه سرخ‌ها خبر می‌رسد آنتونی استوکس در دیدار با شارجه در ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت؛ اتفاقی که دیر یا زود رخ می‌داد و حتی اگر الان هم عملی نشود، فاصله چندانی تا وقوع آن باقی نیست. به هر حال استوکس آمده که بازی کند و در دو مسابقه قبلی هم که به عنوان مهره جانشین به میدان رفت، نشان داد می‌تواند اثرگذار باشد. در عین حال فیکس شدن استوکس قطعا یک قربانی در خط هافبک خواهد گرفت. اگر فرض کنیم از بین ربیع‌خواه و کامیابی‌نیا یک نفر به عنوان هافبک دفاعی صرف در ارنج خواهد بود، از میان چهار نفر جلوتر یعنی احمد نوراللهی، بشار رسن، مهدی ترابی و وحید امیری یک نفر باید از ترکیب بیرون بیاید تا جا برای استوکس باز شود. می‌بینید که خط کشیدن روی نام هر کدام از این نفرات بسیار کار سختی است. راه دیگرش هم این است که یحیی نه از کمال استفاده کند و نه از ربیع‌خواه؛ به این ترتیب او می‌تواند نوراللهی را یک خط عقب‌تر به عنوان هافبک دفاعی صرف مورد استفاده قرار بدهد و جلوتر از او هم ترابی، بشار و امیری را به بازی بگیرد. به این ترتیب علیپور و استوکس هم در خط حمله کنار هم بازی خواهند کرد. با این روش حداکثر ستاره‌های تیم در ارنج جا خواهند شد، اما این چینش بیش از حد تهاجمی و ریسکی است. گیریم که برای بازی با شارجه مشکلی نبود، اما آیا گل‌محمدی مثلا در دیدار با سپاهان هم با همین سیاست تیمش را به زمین خواهد فرستاد؟ مسلما نه. پس فیکس شدن استوکس قطعا قربانی سرشناس خواهد گرفت.


تازه ترین خبرها