چند سطر با گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی
13859
فردا سر ما منت نگذارید آقای قلعه‌نویی!
15 بهمن 1398
552
ایرانی
الان 12 سال است قلعه‌نویی مدام تکرار می‌کند در دوره اول حضورش روی نیمکت تیم ملی ریسک کرده و با فدراسیون تعلیق‌شده فوتبال کار کرده

روزنامه گل- وضعیت نیمکت تیم ملی همچنان روشن نیست، اما دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب امیر قلعه‌نویی جدی‌ترین گزینه فدراسیون فوتبال برای تصاحب این منصب محسوب می‌شود. آقایان هر چه دلار و یورو داشتند پای مارک ویلموتس و قرارداد ناشیانه‌اش سوزاندند، امتیازات کلیدی را هم همینطور؛ بنابراین الان نه پول برای جذب مربی ناآشنا و خارجی داریم و نه اصلا فرصت ریسکی باقی مانده است. یک برانکو بود که می‌شد روی آشنایی‌اش با فوتبال ایران حساب کرد، اما او را هم در اثر تعلل فراوان از دست دادیم. الان فقط مانده گزینه داخلی؛ علی دایی ظاهرا مشکلات فرامتنی دارد و امکان حضورش در تیم ملی فراهم نیست، پس دوستان سراغ امیر قلعه‌نویی رفته‌اند تا شاید سپاهان و سرمربی‌اش را برای این انتقال راضی کنند.

دیروز که اسکوچیچ به طور رسمی از صنعت نفت آبادان جدا شد، این شایعه سر زبان‌ها افتاد که شاید سرمربی موفق صنعت راهی سپاهان شود و امیر روی نیمکت تیم ملی بنشیند. در نهایت اما چه این اتفاق رخ بدهد و چه نه، مهم این است که قلعه‌نویی «اصلا» بدش نیامده سرمربی تیم ملی شود. این را هم از لحن او در مصاحبه‌اش می‌فهمیم و هم از سکوتش در قبال حرف و حدیث‌ها. وضع چنان است که بعد از مخالفت رسمی شرکت فولاد مبارکه با جدایی قلعه‌نویی، مدیرعامل این باشگاه هم صراحتا از قلعه‌نویی خواست یک «نه» به فدراسیون بگوید و همه را خلاص کند، اما امیر هنوز جواب منفی نداده. آیا نشانه‌ای بالاتر از این برای تمایل قلعه‌نویی به حضور مجدد در تیم ملی وجود دارد؟

هنوز نمی‌دانیم سرنوشت سرمربی تیم ملی چه خواهد شد، اما از صمیم قلب امیدواریم اگر جناب امیر قلعه‎‌نویی به مراد دلش رسید و دوباره روی این نیمکت برگشت، بعدها ژست فداکاری نگیرد و سر هواداران منت نگذارد. همین الان یک مرور اجمالی روی نظرات مردم به وضوح نشان می‌دهد خیلی از آنها چندان دل خوشی از بازگشت قریب‌الوقوع ژنرال به تیم اول مملکت ندارند و این اتفاق را به چشم یک عقبگرد تمام‌عیار می‌بینند؛ بنابراین اگر امیر بیاید، به خاطر خودش آمده. اینطور نباشد که دو روز دیگر بگوید هیچکس تیم ملی را قبول نمی‌کرد و او در بدترین وضع ممکن پا پیش گذاشته است. الان 12 سال است قلعه‌نویی مدام تکرار می‌کند در دوره اول حضورش روی نیمکت تیم ملی ریسک کرده و با فدراسیون تعلیق‌شده فوتبال کار کرده؛ اینطور نباشد که از فردا دوباره او برای 12 سال دیگر منت بگذارد که این بار هم با فدراسیون بدون رییس کنار آمده و خودش را به خاطر تیم ملی به خطر انداخته!

بعید است خیلی کسی مشتاق ارایه این خدمت از سوی شما باشد، اما حالا که قحط‌الرجال بالا گرفته و دنبال‌تان آمده‌اند، بدانید که بیشتر به میل خودتان این مسوولیت بزرگ را قبول می‌کنید. حتما امیدواریم موفق باشید، اما اگر نبودید دیگر ژست سربازان جان فدای وطن را به خودتان نگیرید فقط!


تازه ترین خبرها