13560
داورزنی: پای عزت ایران ایستاده‌ایم
30 دی 1398
457
ایرانی
رئیس فدراسیون والیبال گفت: کسب سهمیه المپیک برای والیبال در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد.

روزنامه گل -

محمدرضا داورزنی در حاشیه چهل‌و‌هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران حاضر شد و درمورد صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک اظهار داشت: کسب سهمیه المپیک برای والیبال در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد، چون این کار بسیار ارزشمند در مقطعی رخ داد که دو حادثه تلخ را در کشور داشتیم. یعنی صعود والیبال به المپیک با این دو حادثه همزمان شده بود. من از طرف خودم و جامعه والیبال این حوادث را تسلیت گفته و موفقیت‌های والیبال را تبریک می‌گویم. 

وی ادامه داد: والیبال با قدرت به المپیک صعود کرد. حدود 6 ماه زمان داریم تا شرایط خوبی را برای تیم ملی فراهم کنیم تا بازهم شاهد افتخارآفرینی والیبال در المپیک باشیم و به اهداف خود برسیم. درمورد حوادثی که برای کشورمان رقم می‌خورد باید بگویم که همه ما می‌دانیم که دشمنان ما از استکبار جهانی و صهیونیست گرفته تا کشورهایی همچون عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس که ابراز دست صهیونیست‌ها شده‌اند از همه توان خود استفاده می‌کنند که شرایط را برای کشور ما سخت کنند.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: وقتی دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد در عرصه سیاسی از تحریم استفاده می‌کند و در عرصه ورزشی هم دست به حاشیه‌سازی می‌زند. چطور تیم ملی کشور ما به ریاض می‌رود و مسابقه می‌دهد، آن هم در شرایطی که ریاض خودش در جنگ است. درست نیست به بهانه اینکه کشور ایران امنیت ندارد بخواهند میزبانی را از ما بگیرند، اما همین حالا مسابقاتی در ریاض برگزار شود؛ ریاضی که مستقیماً با یمن در جنگ است. هر لحظه ممکن است موشک‌بارانی در عربستان صورت بگیرد، اما از دید AFC این موضوع اهمیتی ندارد.

داورزنی گفت: شرایط در عراق، افغانستان، پاکستان و... به مراتب بدتر از ایران است. ایران در طول تاریخ خودش تاکنون چنین امنیتی نداشته است. از نظر امنیتی شرایط بسیار خوبی داریم و تنها لابی‌های عربستان می‌خواهد عرصه را برای ما تنگ کند. باشگاه‌های ایران به جد پای عزت این مملکت ایستاده که البته راه دیگری هم نداریم. در کنار تمام این موضوعات باید از تمام توان خود در دیپلماسی عمومی و ورزشی استفاده کنیم تا حق‌مان را بگیریم. AFC حق ندارد اینگونه با ما رفتار کند.

 

رئیس فدراسیون والیبال اظهار داشت: روز گذشته اظهار نظری از شیخ سلمان دیدم که گفته بود تلاش می‌کند تا حق ایران برگردد و امیدوارم این اتفاق هم رخ دهد. فکر می‌کنم با بحث‌هایی که در حمایت از باشگاه‌ها مطرح شده و همبستگی که ملت بزرگ ما دارد پای عزت کشورمان ایستاده و تن به ذلت نخواهیم داد.

وی درباره عملکرد 2 ساله کمیته ملی المپیک، خاطرنشان کرد: تشکر ویژه‌ای می‌کنم از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی بابت تعاملی که ایجاد شده است. در دو دهه گذشته همیشه از این ناهماهنگی‌ها ضربه خوردیم. یکی از اثرات بسیار خوب در چند وقت اخیر هماهنگی کامل کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی است. اقدامات ارزشمندی هم کمیته ملی المپیک انجام داده و زیرساخت‌های خوبی ایجاد کرده است تا فدراسیون‌های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند. حمایت‌های کمیته المپیک از رشته‌های المپیکی برای اعزام‌ها هم از دیگر نکات مثبت است. امیدوارم شرایط فراهم شود تا کاروان ایران با خیال راحت بتواند در المپیک 2020 حضور پیدا کند. 

داورزنی درمورد واکنش ایگور کولاکوویچ بعد از کسب سهمیه المپیک و نشان دادن هیس به کارشناسان، اظهار داشت: رفتار غیرحرفه‌ای از طرف هرکسی که باشد اصلاً خوب نیست. در طول سال‌های گذشته برخی‌ها بارها عملکرد تیم ملی را زیر سوال بردند که من کار هیچ کدام را نمی‌پسندم. بابت اینکه کولاکوویچ در صفحه مجازی خود عکسی منتشر کرده به وی تذکر دادم و گفتم که این رفتار غیرحرفه‌ای است، اما نباید کار بزرگ تیم ملی در سایه این اتفاق قرار بگیرد و همه چیز زیر سوال برود. همه ما باید آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم و اگر نقدی داریم منصفانه مطرح کنیم. والیبال ایران دچار یک بی‌ثباتی بود، اما با این حال قدرتمندانه به المپیک صعود کرد. 

رئیس فدراسیون والیبال درمورد اینکه چرا کولاکوویچ هم مانند کی‌روش بازی‌های لیگ برتر را از نزدیک تماشا نمی‌کند، تصریح کرد: تمام بازی‌های لیگ برتر رصد می‌شود. در شروع مسابقات پلی‌آف ایگور به ایران می‌آید. گزارش خیلی از بازی‌های دسته اول هم به سرمربی تیم ملی داده می‌شود. چون ما باید در لیگ ملت‌های والیبال حاضر شویم تدبیرمان این است که ظرفیت بیشتری برای تیم ملی درنظر بگیریم و از جوان‌ترها بیشتر استفاده کنیم. به این صورت ملی‌پوشان المپیکی ما هم خسته نخواهند شد.

 

وی درمورد شرایط دستیاران کولاکوویچ و اینکه آیا فدراسیون والیبال با وجود تحریم‌ها مشکلی بابت پرداخت دستمزد به مربیان خارجی دارد یا خیر، گفت: شرایط دستیاران کولاکوویچ در حال بررسی است تا اگر ضرورت داشته باشد تقویت کنیم. سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های داخلی بیشتر استفاده کنیم. هر رشته ای شرایط خاص خودش را دارد. باید از قبل تدابیری اندیشیده شود که منابع تامین و پرداخت شود. فدراسیون والیبال از 2007 تاکنون از مربیان خارجی استفاده کرده است و مشکلی بابت تامین و انتقال ارز نداشته است. راهکارهایی داشتیم که به مشکل نخوریم و اجازه بدهید این راهکارها نزد خودمان بماند. اگر فدراسیونی بخواهد می‌توانیم به آن کمک کنیم. 

داورزنی در پاسخ به این سوال که انتخاب شاددل به عنوان مشاور امور بانوان به چه منظور بوده است، گفت: این سوال از آن سوال‌ها است؛ به هر حال در فدراسیون‌های ورزشی از افراد در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود تا امور اجرایی پیگیری شود. شاددل حدود 20 سال در فدراسیون است و اشراف خوبی به بحث بانوان دارد و به عنوان مدیر داخلی و مشاور بانوان فعالیت می‌کند. درمورد زیردست هم باید بگویم که هم در وزارت ورزش حضور دارد و هم نایب رئیس هیأت تهران بود و هم سرپرست نایب رئیس فدراسیون بود. جلساتی با هم داشتیم و برای ما مهم است که مسئول امور بانوان تمام وقت در فدراسیون حضور داشته باشد. حضور همزمان در سه بخش برای بروز تمام توانایی‌های یک فرد منطقی نیست. از زحمات وی تشکر کردیم و قرار شد زبردست در وزارت ورزش و هیأت تهران حضور داشته باشد. برای آینده بانوان والیبال هم تصمیمات خوبی خواهیم گرفت.

رئیس فدراسیون والیبال درمورد اینکه گفته می‌شود سفر تیم ملی بانوان به مسابقات انتخابی المپیک جنبه تفریحی داشته است، خاطرنشان کرد: این حرف کاملاً اشتباه است. ما می‌توانستیم تیم را اعزام نکنیم. در بخش بانوان تصمیم گرفتیم بجای اینکه یک بار دیگر از بازیکنان بزرگسال خود دعوت کنیم، فرصتی را برای دختران 17 تا 18 ساله فراهم کنیم. فرصتی بود تا 7 تیم برتر آسیا در کنار ایران حضور داشته باشند. ما شانسی برای حضور در المپیک برای خود قائل نبودیم، چون تنها یک تیم به المپیک صعود می‌کرد. در بخش آقایان حرف اول را می زنیم و در بخش بانوان هم باید برنامه‌ریزی کنیم. دنبال این هستیم که برای بهتر شدن وضعیت بانوان از مربیانی با دانش بالاتر استفاده کنیم؛ البته از زحمات تمام مربیان وطنی تشکر می‌کنم.


تازه ترین خبرها