این دندان لق را بکنید؛ تمام
13466
دولت، متهم اول و آخر
24 دی 1398
670
ایرانی
مرتضی تبریزی از ذوب‌آهن می‌رود استقلال، می‌گویند وزیر ورزش به مدیرعامل تیم اصفهانی زنگ زده تا این انتقال رقم بخورد

روزنامه گل- ببینید چه هیاهویی به پا شده. انتقال یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس تبدیل به فاز جدید دعوای «تیم حکومتی» شده است؛ این طرف یک عده می‌گویند دولت هواخواه پرسپولیس است و به همین خاطر شهر خودرو را تحت فشار قرار داده تا سرمربی موفقش را تحویل تیم رقیب بدهد و آن طرف یک عده در دفاع از خودشان می‌گویند پرسپولیس اگر تیم حکومتی بود، در پرداخت دستمزد برانکو و کالدرون به مشکل نمی‌خورد که بعد قرار باشد آنها را از دست بدهد و دنبال مربی جدید برود. خب واقعا راه متوقف کردن این بلبشو چیست؟

بارها گفته‌ایم دولت برای خروج از بن‌بست بی‌آبرویی فعلی، چاره‌ای جز واگذاری فوری، واقعی و بی‌قید و شرط تیم‌هایش ندارد. بالاخره یک جا باید جلوی این وضعیت گرفته شود. آیا زیبنده است که اعضای کابینه دولت به خاطر انتقال فلان بازیکن یا فلان مربی در مظان اتهام قرار بگیرند و پای‌شان به کل‌کل‌های نوجوانانه هواداران کشیده شود؟ مرتضی تبریزی از ذوب‌آهن می‌رود استقلال، می‌گویند وزیر ورزش به مدیرعامل تیم اصفهانی زنگ زده تا این انتقال رقم بخورد؛ استراماچونی ناز می‌کند و چمدانش را به مقصد ایتالیا می‌بندد، می‌گویند چون استقلال داشت خوب نتیجه می‌گرفت وزارت ورزش این سناریو را نوشت و کلک مربی اروپایی را کند. الان که اوضاع به مراتب بدتر شده و پای وزیر صنایع هم وسط آمده؛ طوری که می‌گویند چون شهر خودرو خصوصی بوده و زور وزارت ورزش به آن نمی‌رسیده، سلطانی‌فر از همتای خود در حوزه صنعت درخواست کرده مالک تیم مشهدی را تحت فشار قرار بدهد.

راست و دروغ و میزان صحت و سقم هیچکدام از اینها را نمی‌دانیم، اما فقط از یک مساله اطمینان داریم؛ اینکه طرح فراگیر چنین زمزمه‌هایی بین مردم هرگز در شأن مدیران عالیرتبه کشور نیست و برای این مساله باید فکری کرد. تا وقتی دولت تیمداری می‌کند و از همه بدتر اینکه دو تیم رقیب را به طور همزمان زیر چتر خودش دارد، برگ هم که از درخت بیفتد برایش هزار داستان خواهند ساخت. این دندان لق را یک بار برای همیشه بکنید و خلاص؛ اصلا به خاطر آبروی خودتان هم که شده پرسپولیس و استقلال را واگذار کنید. به این مردم اعتماد داشته باشید. هیچ اتفاقی بدی نمی‌افتد. یعنی بدتر از این که الان هست نمی‌شود!


تازه ترین خبرها