بیرو این طرف، رادو آن طرف
13368
برنده‌ها و بازنده‌های «کالدرون اوت»!
18 دی 1398
1984
ایرانی
بيرو با سرمربي جديد مي‌تواند آسان و بي‌رقابت به تركيب اصلي برگردد

روزنامه گل- در شرايطي كه گابريل كالدرون قرار بود امروز چهارشنبه در اردوي قطر به جمع پرسپوليسي‌ها ملحق شود، هنوز خبر دقيقي از بازگشت او و ادامه همكاري‌اش با پرسپوليس در دست نيست. اردوي قطر به كلي لغو شده و لااقل تا وقتي ما داشتيم اين مطلب را مي‌نوشتيم، كسي نمي‌دانست كالدرون در نيم‌فصل دوم روي نيمكت سرخ‌ها خواهد نشست يا نه. در هر صورت اگر مربي آرژانتيني كارش را با پرسپوليس ادامه ندهد، طبيعتا عده‌اي از اين قضيه سود خواهند برد و گروهي هم ضرر مي‌كنند.

برنده‌ها؛ دنيا به كام عليرضا و اميد

بدون شك يكي از بزرگترين برندگان تغيير كادرفني پرسپوليس، اميد عاليشاه است؛ چرا كه اين بازيكن در ليست مازاد قطعي كالدرون قرار گرفته بود و تا الان بايد جدا مي‌شد. اميد از نظر فني بازيكن بدي نيست و قطعا باشگاه تمايل دارد اگر مربي عوض شد او را نگه دارد؛ هرچند عاليشاه كه با برانكو و كالدرون به مشكل خورده بود، اين پتانسيل را دارد كه با مربي بعدي هم دچار سوءتفاهم شود! آدام همتي هم ديگر بازيكن مازاد كالدرون است كه به شكل عجيبي هنوز جدا نشده؛ گو اينكه نوه سعيد راد از نظر فني براي جلب نظر مربي بعدي كار دشواري دارد. ديگر كسي كه از اين تغيير خوشحال مي‌شود عليرضا بيرانوند است؛ گلر شماره يك تيم ملي كه اين اواخر به شدت با كالدرون به مشكل خورد و نيمكت‌نشين شد. بيرانوند از نظر فني افت كرده بود و كالدرون اعلام كرد تا پايان سال ميلادي او را بازي نخواهد داد. حالا اما بيرو با سرمربي جديد مي‌تواند آسان و بي‌رقابت به تركيب اصلي برگردد. اسم محمد ناري را هم بايد به فهرست برنده‌هاي جدايي احتمالي كالدرون اضافه كرد. نادري كه نيم‌فصل دوم پارسال در قامت پديده ظاهر شد، امسال بعد از آزمون و خطاهاي زياد و حتي تغيير پست، رقابت براي حضور در دفاع چپ را به محمد انصاري باخت و نيمكت‌نشين شد.

بازنده‌ها؛ رادو، ربيع و سختكوش‌ها

در نقطه مقابل اما بازنده‌هاي اين دگرگوني كساني هستند كه در دوره مربي آرژانتيني بيشتر از قبل شانس بازي پيدا كردند. به عنوان مثال بوژيدار رادوشوويچ آنقدر كه توسط كالدرون «ديده» شد، از سوي مربي هموطنش يعني برانكو مورد اعتماد قرار نگرفت. رادو در نيم‌فصل اول هيچ گلي دريافت نكرد و با چند واكنش ديدني، حسابي براي عليرضا بيرانوند خط و نشان كشيد. محسن ربيع‌خواه هم همين شرايط را دارد. همه فكر مي‌كردند بعد از رفتن برانكو، او اولين خروجي قطعي پرسپوليس خواهد بود؛ اما ربيع‌خواه به يمن مصدوميت كمال كاميابي‌نيا فيكس ماند و تا حدي رشد فني و كيفي هم داشت. محمدحسين كنعاني‌زادگان ديگر بازيكني است كه شايد موقعيتش در دوران پسا كالدرون به خطر بيفتد. كنعاني مهره مورد علاقه مربي آرژانتيني بود و در سيستم چرخشي او به اندازه جلال حسيني و شجاع خليل‌زاده به بازي گرفته مي‌شد. به اين نفرات بايد ساير ذخيره‌ها را هم اضافه كرد. همه مي‌دانند كه مربي آرژانتيني نگاه ويژه‌اي به تمرينات دارد و در صورت درخشش بازيكنان ذخيره، فرصت بازي را به آنها مي‌دهد؛ بختي كه در نيم‌فصل اول كم‌وبيش در اختيار روستايي و مهدي عبدي قرار گرفت. با اين همه اما قطعا بزرگترين بازنده عدم بازگشت احتمالي گابريل كالدرون، شخص محمدحسن انصاري‌فراست. اگر اسم عرب با حذف برانكو از پرسپوليس عجين شد، برنگشتن كالدرون هم يك نقطه منفي ابدي در كارنامه مديريتي محمدحسن خواهد بود. حتي اگر جانشين كالدرون در نهايت تيم را نايب‌قهرمان ليگ برتر كند، باز هم مديرعامل پرسپوليس به خاطر حذف مربي قهرمان نيم‌فصل فشار بسيار زيادي را تحمل خواهد كرد.



دیدگاه های کاربران (2 دیدگاه)
داود 20 / 10 / 1398 33 : 13 : 09

تیتر بسیار نامناسبه استفاده از لفظ برنده و بازنده اصلا درست نیست، به هر حال هر کس نظری داره


احسان 20 / 10 / 1398 50 : 55 : 03

مشخصه دوست ندارید پرسپولیس رو کل مطلب تحریک کنندست جمله آخر بیشتر اگر نایب قهرمان کند,چرا فکر نمیکنید مربی بعدی بتونه تیم رو قهرمان کنه,


تازه ترین خبرها