چهار نکته به جا مانده از بازی بزرگ اصفهان
12828
پرسپولیس کالدرون، شانس و انصاف
15 آذر 1398
998
ایرانی
پرسپولیس کالدرون کلا در این فصل تیم کم‌اقبالی بوده؛ بعضا موقعیت‌های خوب این تیم به گل تبدیل نشده و بعضا افت بازیکنان کلیدی مثل علیپور و بیرانوند باعث دردسر شده است

روزنامه گل- پرسپولیس در اصفهان با سه گل ذوب‌آهن را شکست داد و یک طلسم 9 ساله را شکست؛ بردی که شاید کمی به خود کالدرون و تیمش کمک کند. این بازی برخی حاشیه‌های مهم‌تر از متن داشت که مرور آنها خالی از لطف نیست.

یک- بدون شک بازگشت بشار رسن به ترکیب پرسپولیس یکی از مهم‌ترین عوامل بهبود کیفیت نمایش سرخپوشان بود. بشار در فرم خوبی قرار دارد، اما در این 13 هفته به ندرت در اختیار کادرفنی بوده است. حضور او در مسابقات تیم ملی عراق و البته مشکلاتی که برای پاسپورتش به وجود آمد، باعث شد این بازیکن کمتر مورد استفاده قرار بگیرد. او در یک مقطع توانست در ترکیب اصلی جای خودش را تثبیت کند و حتی مقابل ماشین‌سازی در جام حذفی هم پاس گل صعود پرسپولیس را داد، اما پس از آن رفت و نیامد و غیبتش در زمین احساس شد. بشار غیر از پاس‌های عمقی خطرناکش، ریتم بازی پرسپولیس در میانه میدان را هم تنظیم می‌کند.

دو- گابریل کالدرون در این بازی کمترین تغییرات ممکن را در اسکلت اصلی تیم قهرمان فصل گذشته ایجاد کرد. در این سیستم، او فقط وحید امیری را به عنوان مهاجم دوم به میدان فرستاد؛ یعنی همان پستی که پارسال در اختیار گادوین منشا و بعدتر ماریو بودیمیر بود. حتی زوج قلب خط دفاعی هم نسبت به فصل گذشته بی‌تغییر بود و با اینکه جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده هر کدام اشتباهاتی داشتند، اما به هر حال ارنج پارسال را برای هواداران تداعی کردند. همچنین در این مسابقه خبری از اصرار کالدرون برای تغییر مدافع کناری نبود؛ هرچند شاید اگر بشار به این دیدار نمی‌رسید، باز هم محمد نادری در خط میانی به میدان می‌رفت و یک بار دیگر شاهد چنین تعویضی می‌بودیم. در کل تصمیمات سرمربی آرژانتینی در این مسابقه، حساسیت کمتری برای هواداران و منتقدان ایجاد کرد، تا ببینیم کالدرون بعدا چه خواهد کرد.

سه- مساله مهم شانس را هم نادیده نگیرید. پرسپولیس کالدرون کلا در این فصل تیم کم‌اقبالی بوده؛ بعضا موقعیت‌های خوب این تیم به گل تبدیل نشده و بعضا افت بازیکنان کلیدی مثل علیپور و بیرانوند باعث دردسر شده است. در این بازی اما علی علیپور یکی از همان گل‌هایی را زد که در دو سال گذشته تعداد زیادی از آنها را به سادگی به ثمر می‌رساند. همین مساله هم پیروزی شیرین قرمزها در اصفهان را تثبیت کرد. شاید اگر علیپور چند ضربه مشابه دیگر را هم در مسابقات قبلی شلیک می‌کرد و اصلا شاید اگر زدن پنالتی دقیقه نود بازی با ماشین‌سازی هم به ترابی واگذار می‌شد، الان وضع پرسپولیس در جدول رده‌بندی حتی بهتر از این بود.

چهار- پرسپولیس کالدرون تیم بدی نیست. آنها به شاهینی پنج گل زدند که بلد است در یادگار تبریز تراکتورسازی را متوقف کند. همچنین در حالی از پیروزی خفیف سرخپوشان بر نفت آّبادان انتقاد می‌شود که همین نفت به جز بازی عجیبش با استقلال، در این فصل تیم بسیار خوبی بوده و همه را اذیت کرده؛ تیمی که همین حالا با 22 امتیاز از 12 بازی جزو بالانشینان جدول است. در فضای نقد، گاهی به تیم کالدرون کم‌لطفی می‌شود و این حقیقت قابل انکار نیست.


تازه ترین خبرها