کاش یک دشمن از جنس شما داشتیم
12796
خادمان مفت کی‌روش!
13 آذر 1398
795
ایرانی
اگر می‌گفتیم رفتار کی‌روش توهین‌آمیز است، این یکی بعد از دو باخت سنگین و ننگین حتی یک عذرخواهی یا دلجویی ساده را هم از ما دریغ کرد، اگر می‌گفتیم کی‌روش پروازی است، این یکی اصلا در ایران نبود که بخواهد پرواز کند یا نکند!

روزنامه گل- یک خبرگزاری ادعا کرده قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران لغو شد. حتی اگر این خبر خیلی دقیق نباشد، کار سختی نیست که حدس بزنیم کار از کار گذشته و به زودی عینا همین اتفاق رخ خواهد داد. وقتی خود مربی بلژیکی توییت می‌کند که وکلایش در حال پیگیری عهدشکنی ایران در قرارداد فی‌مابین هستند، چطور می‌توان به مصالحه و سازش امیدوار بود؟ واقعیت آن است که ویلموتس رفته و برانکو هم به عنوان جانشین او با فدراسیون به توافق نهایی رسیده، اما فقط خبرش اعلام نمی‌شود.

حکایت همکاری با ویلموتس، یک شکست همه‌جانبه و تمام‌عیار برای فوتبال ایران بود. هم در این شرایط وخیم اقتصادی پول‌مان از کف‌مان رفت، هم نتایج ضعیف گرفتیم و حالا در معرض حذف از مرحله پیش‌مقدماتی جام‌جهانی هستیم و هم زمان را از دست دادیم و دوباره برگشتیم به نقطه صفر. این اشتباه بزرگ اما یک آفت دیگر هم داشت؛ اینکه آب به آسیاب کارلوس کی‌روش ریخت و جبهه مردی را تقویت کرد که به هر حال به شکلی دوستانه از ما جدا نشده بود. کارلوس خدمات زیادی به این فوتبال کرد و البته در کنارش نقایص پرشماری هم داشت، اما نهایتا پیش از جام ملتهای آسیا با فدراسیون فوتبال کلمبیا به توافق نهایی رسید و پس از خروج از ایران هم ضمن شکایت از ما، مصاحبه‌های منفی متعدد علیه فدراسیون انجام داد؛ آنچه می‌توانست گزینه‌های طرف مذاکره با ایران را برای حضور در کشورمان دلسرد کند. همه اینها یعنی کی‌روش «بد» رفت و ما می‌توانستیم با یک انتخاب مناسب و تداوم موفقیت‌های تیم ملی درس خوبی به مربی پرتغالی بدهیم، اما آنچه اتفاق افتاد دقیقا برعکس بود.

فدراسیون فوتبال با سلسله اشتباهاتی که در قرارداد ویلموتس داشت و دامنه‌اش از اشتباه فنی در انتخاب این آدم تا عقد قرارداد سست و پرحفره با او را در بر می‌گرفت، عملا کارلوس کی‌روش را روسفید کرد. اگر می‌گفتیم او گران است، این یکی گران‌تر تمام شد. اگر می‌گفتیم کی‌روش پولکی است، این یکی قبل از بازی با عراق گفت یا پولم را بدهید یا نمی‌آیم، اگر می‌گفتیم رفتار کی‌روش توهین‌آمیز است، این یکی بعد از دو باخت سنگین و ننگین حتی یک عذرخواهی یا دلجویی ساده را هم از ما دریغ کرد، اگر می‌گفتیم کی‌روش پروازی است، این یکی اصلا در ایران نبود که بخواهد پرواز کند یا نکند! خلاصه کاش هر کدام از ما یک دشمن مثل فدراسیون فوتبال داشته باشیم تا اینطور با سوءمدیریت و ندانم‌کاری، روسفیدمان کند؛ لطف تاریخی و بزرگی که تاج و شرکا در حق کی‌روش کردند.


تازه ترین خبرها