حمایت شویم این تیم امید تاریخ سازی می‌کند
12617
شجاعی: نساجی به دنبال بهترین اتفاق مقابل استقلال است
25 آبان 1398
559
ایرانی
وینگر چپ و راست نساجی که قابلیت بازی در دفاع را هم دارد به عنوان یکی از هافبک‌های چپ تیم امید از امیدواری تیم حمید استیلی برای شکستن طلسم 44 ساله عدم حضور در المپیک حرف به میان می‌آورد.

سیدیاسر رضوی

وینگر چپ و راست نساجی که قابلیت بازی در دفاع را هم دارد به عنوان یکی از هافبک‌های چپ تیم امید از امیدواری تیم حمید استیلی برای شکستن طلسم 44 ساله عدم حضور در المپیک حرف به میان می‌آورد. علی شجاعی که در این بین اشاره‌ای به حمایت رسانه‌ها و مردم از تیم امید دارد و آن را یک نیاز اصلی می‌داند از تیم نساجی رضا مهاجری هم گفت. تیمی که به زعم او شایستگی و استحقاق رسیدن به سهمیه آسیا را دارد و امیدوار است با تلاش کادرفنی و بازیکنان این تیم به این خواسته برسند.

تیم امید ایران در اولین بازی تدارکاتی خودش مقابل اندونزی به تساوی یک بر یک رسید. بازی چطور بود؟

بازی خیلی خوبی بود و موقعیت‌های زیادی داشتیم اما خستگی راه و تطبیق پیدا نکردن شرایط بدنی بچه‌ها با آب و هوای این کشور باعث شد نتوانیم آنچنان که باید و شاید کار را پیش ببریم. کمی تیم خسته بود همان طور که حمیدخان استیلی به آن اشاره کرد اما حق مان در این مسابقه خوب بود و نباید موقعیت‌های خودمان را به این راحتی از دست بدهیم. یک بازی دیگر با این تیم داریم که امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی را در این بازی تدارکاتی دوم مان به دست بیاوریم.

این تیم امید به نظر می‌رسد با تغییراتی که در کادرفنی خودش ایجاد کرد روز به روز شرایط بهتری پیدا می‌کند؟

دقیقا همین طور است و روز به روز شرایط ما بهتر از قبل می‌شود. با تغییراتی که در کادرفنی تیم امید به وجود آمد و بعد از شکست استرالیا کم کم تیم شخصیت خودش را پیدا کرده است و به دنبال این هستیم که در بازی‌های دوستانه با برد بیرون بیاییم. این شرایط کمک می‌کند با بالا رفتن شخصیت تیمی بتوانیم برای سهمیه المپیک شانس بالاتری داشته باشیم. ما کمی به زمان نیاز داریم و قطعا بازی‌های تدارکاتی بیشتر کمک زیادی به ما خواهد کرد.

اندونزی را چطور تیمی دیدی و آیا حریف تدارکاتی خوبی بود؟

اندونزی شاید از نظر اسم بزرگ نباشد اما کاملا فوتبال روز دنیا را بازی می‌کند. بازی خوب آنها را ما در سه بازی دوستانه قبلی شان جلوی اردن و چین دیدیم. تیمی که در جریان بازی گل نخورد و تنها در ضربات ایستگاهی دروازه شان باز شد. به همین خاطر این تیم قابل احترام است و در بازی بعدی و ادامه بازی‌های تدارکاتی باید تمرکز کافی داشته باشیم تا به آن شخصیت تیمی که دنبال آن هستیم برسیم و نباید اجازه دهیم این روند خوب مان متوقف شود. خوشبختانه شرایط آماده سازی تیم خوب است و همه بازیکنان به تیم اضافه شدند و در کل وضعیت خیلی خوب بر تیم حاکم است.

امیدها دوباره به این تیم امید برگشته است و دوباره به حضور این تیم در المپیک می‌توان فکر کرد.

در اینجا ذکر یک نکته لازم است که نباید طوری باشد که رسانه‌ها و مردم با یک از این تیم ناامید و با یک برد امیدوار باشند. تیم امید را اگر دیده باشید، شکل تیمی آن طوری است که بازیکنان تاثیرگذاری لباس آن را برتن دارند که یا در لیگ ایران حضور دارند و یا اینکه لژیونر هستند. کادرفنی هم از سوی دیگر اگر نگاه کنید یکی از با کیفیت ترین کادرفنی هایی است که در اختیار داریم. من به شخصه فکر می‌کنم که مردم کشورمان و رسانه‌ها باید به تیم امید خیلی امیدوار باشند و مثل ما با امید از ما حمایت کنند. همانطور که تیم جوانان ما بعد از 14 سال به جام جهانی رفت این تیم امید هم می‌تواند به المپیک راه پیدا کند. تمام بچه‌ها و کادرفنی یک لحظه به چیزی غیر از حضور در المپیک فکر نمی‌کنند و تمام فکر و ذکرمان رسیدن به این خواسته است که استحقاق آن را داریم.

پس این تیم امید را به نظر تو می‌توانیم المپیکی ببینیم؟

قطعا همین طور است چون همه ما در تیم امید به تاریخ سازی فکر می‌کنیم تااین تیم را بعد از 44 سال به المپیک ببریم. اتفاقی که یک آینده بسیار خوب را برای تک تک بازیکنان تیم امید رقم خواهد زد. تمام بچه‌های تیم امید برای نام ایرام می‌جنگند و به دنبال یک حضور مقتدرانه در تایلند هستیم. ان شاء ا... در یکی، دو ماه آینده با آمادگی بالاتر و تاکتیک بهتر با تمام تمرکز وارد مسابقات مقدماتی المپیک می‌شویم.

قطعا در این مسیر نگاه ویلموتس به بازیکنان تیم امید و دعوت آنها به تیم بزرگسالان انگیزه شما را دو چندان می‌کند؟

این یک اتفاق خیلی خوب است که کادرفنی بزرگسالان عملکرد بچه‌های امید را زیر نظر دارند و کارشان از دید آقای ویلموتس پنهان نمی‌ماند. تمام بچه‌ها از من گرفته تا بقیه بازیکنان بعد از تیم امید که دوست دارند در مسیر رسیدن به المپیک موفق باشد و روی آن تمرکز کرده اند، نگاه بعدی شان حضور در تیم بزرگسالان است که این موضوع مهمی برای همه ما به شمار می‌رود. اهمیت این موضوع از سوی دیگر برای ما این است که بتوانیم قبل از مقدماتی المپیک تجربه مقدماتی جام جهانی را هم با تیم بزرگسالان داشته باشیم. خیلی خوشحالم که با آقای ویلموتس این شرایط فراهم شده که در تیم بزرگسالان بچه‌های تیم امید می‌توانند حضور داشته باشند و برای تیم ملی مفید باشند.

رسانه‌ها و مردم همان طور که گفتیم امیدوار هستند و حالا منتظر کار شما هستند؟

تمام ارکان تیم امید از کادرفنی گرفته تا بازیکنان اعتقاد دارند که باید حمایت شوند به خصوص از سمت رسانه‌ها که نقش بسزایی در این مسیر دارند. در کنار آن باید مردم هم مثل همیشه ما را حمایت کنند و در روزهای سخت کنارمان باشند. در روزهای برد همه حمایت می‌کنند اما در روزهای که نیاز به حمایت داریم، آنجاست که اگر حمایت کنیم تیم می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

از تیم امید دور شویم به نساجی برسیم که با همه مشکلات نشان داده تیم خوبی رضا مهاجری دارد؟

امسال واقعا می‌تواند سال خوبی برای نساجی باشد. تیمی که آقارضا مهاجری بسته خیلی زیبا فوتبال بازی می‌کند و این موضوعی است که خیلی‌ها به آن اذعان دارند. با تمام مشکلات تیم نساجی از کارت صادر نشدن تا بقیه موارد شاهد این هستیم که همه بازیکنان با تمام وجود بازی می‌کنند. نساجی سزاوار این است که رتبه بالاتری در جدول داشته باشد و حداقل 6 امتیاز بیشتر از این میزان می‌توانست به اندوخته‌های خودش اضافه کند و واقعا بدشانس بودیم. این بچه‌های نساجی و آقارضا کارشان قابل ستایش است و باور کنید در بعضی مسابقات بچه‌های تیم با درد بازی می‌کنند و این تنها به عقش هواداران نساجی است که همیشه برای ما قابل احترام هستند چون غیرت و شعور بالای فوتبالی شان بی جهت نیست که مثال زدنی شده است.

در چند هفته آینده بازی‌های سختی دارید که کارتان با استقلال استراماچونی شروع می‌شود که این روزها حسابی تغییر شخصیت داده است؟

همان طور که گفتید ما 5 بازی سخت پیش رو داریم که برای موفقیت در آنها تمرکز کرده ایم. کارمان با استقلال شروع می‌شود و جلوی این تیم می‌خواهیم استارت روزهای خوبمان را تا نیم فصل بزنیم. انگیزه بچه‌های تیم و کادرفنی بالاست و می‌خواهیم این 5 هفته را خوب پشت سر بگذاریم تا امتیازات از دست رفته را جبران کنیم. بازی با استقلالی که این روزها کاملا شرایط متفاوتی را دارد و با قدرت و بدون باخت کار را پیش می‌برد بدون شک مسباقه آسانی نیست. ما انگیزه بالایی داریم و با تمام وجود برای نساجی بازی می‌کنیم چون دنبال یک اتفاق خوب مقابل استقلال هستیم.

جا به جایی زمان بازی نساجی و استقلال باعث شد تا بتوانی به این بازی برسی؟

بله ما اگر اشتباه نکنم 30 آبان با قطر بازی داریم که با توجه به جا به جایی مسابقه نساجی و استقلال از اول آذر به چهارم این شرایط را دارم که به این بازی برسم و امیدوارم یک عملکرد خوب را در این جدال داشته باشم.

خیلی از کارشناسان با تایید حرف تو که نساجی رضا مهاجری فوتبال قشنگی را به نمایش می‌گذارد از شانس این تیم برای رسیدن به سهمیه آسیا می‌گویند؟

وقتی لیگ شروع شد آقا رضا مهاجری تمام حرفش این بود که باید در رتبه‌های بالای جدول باشیم. به همین خاطر اعتماد به نفس به تیم دادند چون با فوتبالی که ارائه می‌دهیم این شایستگی را داریم که جزو 6 تیم بالای جدول باشیم. به نظرم کمی بدشانس بودیم که از جایگاه اصلی خودمان دور شدیم و امیدوارم به این جایگاه برگردیم. نساجی امسال یک نساجی متفاوت است که در اکثر مسابقات مالک توپ و میدان است و نشان داده برای همه تیم‌ها خطرناک است. امیدوارم این بدشانسی‌های ما تمام شود و موقعیت‌های زیادی که در هر بازی به وجود می‌آوریم تبدیل به گل شود تا نساجی را موفق تر از همیشه و در جایگاه واقعی اش ببینیم.


تازه ترین خبرها