پوست اندازی تیم ملی تمام شود آن وقت تیم می‌شود/نباید پول ویلموتس تیم ملی را دچار تنش می‌کرد
12540
طباطبایی: عراق تیم درجه 2 آسیاست و حریف سختی برای ایران نیست
22 آبان 1398
565
ایرانی
دروازه بان سابق تیم ملی معتقد است تیم ویلموتس در حال پوست اندازی است.

 

هادی طباطبایی دروازه بان سابق تیم ملی معتقد است تیم ویلموتس در حال پوست اندازی است اما هنوز تیم نشده چون بازیکنان ما با تفکرات سرمربی جدید تیم ملی آشنا نشده‌اند و در زمین سردرگم هستند که طبیعی هم هست و زمان می‌خواهد تا ویلموتس تاکتیک‌های مد نظرش را به شاگردانش دیکته کرده و آنها هم به خوبی اجرا کنند.

چه تصوری از بازی تیم ملی مقابل عراق دارید؟

این دیدار رقابتی است که طی سالهای اخیر همیشه بین ایران و عراق بوده و به لحاظ نتیجه حساسیت داشته است چون در جام ملت‌های آسیا که بازی را به عراق واگذار کردیم روی سرنوشت ما در آن تورنمنت تاثیرگذار بود. این بازی به خاطر سابقه‌ای که بین دو کشور وجود دارد حساسیت‌های خودش را دارد و نتیجه هم مهم است. تیم ملی ما تغییرات ساختاری داشته و در حال پوست اندازی است و هموز تیم کاملی نیست به خاطر همین بازی مشکلی برای ما خواهد بود.

اوضاع تیم ملی عراق را چطور می‌بینید؟

خیلی شناختی از عراق ندارم اما اگر منطقی نگاه کنیم نباید بازی سختی برای ما باشد چون عراق تیم درجه 2 آسیا است و ما تیم درجه یک قاره محسوب می‌شویم اما چون فوتبال ما و عراق شبیه هم هستند در این دیدار نیازمند تمرکز و انگیزه بالایی هستیم تا موفق شویم.

این بازی در کشور اردن برگزار می‌شود. این مساله به نفع ما نیست؟

بازی با عراق در اردن یک امتیاز برای ما است. وقتی عراق در کشور خودش میزبان نیست فرصت خوبی برای فوتبال ما است و در کل به نفع ما خواهد بود. عراق شرایط را بررسی کرده و اردن را به عنوان میزبان انتخاب کرده است اما به هر حال بازی در خاک خودشان نیست که مردم عراق راحت بتوانند به استادیوم بیایند و شرایط میزبانی به نفع شان باشد. این اتفاق به ضرر آنها و به نفع ما است.

هفته‌های گذشته شایعاتی اطراف ویلموتس شکل گرفت و گفتند چون پولش را نداده‌ایم شاید دیگر به ایران نیاید. در مورد این شایعات چه نظری دارید؟

بالاخره مربیان حرفه‌ای هستند و وقتی قرارداد می‌بندند و کار می‌کنند نیاز است که طرف مقابل هم کارش را درست انجام دهد. وقتی چند ماه کار کرد و پولش را ندادند چنین اتفاقاتی می‌افتد اما الان پولش را داده‌اند و ویلموتس هم مشغول کارش است و‌ای کاش زودتر این کار را می‌کردند تا در تیم ملی تنش به وجود نمی‌آمد.

این شایعاتی که اطراف ویلموتس بود روی روند تیم ملی تاثیر نمی‌گذارد؟

بعید می‌دانم چون ویلموتس پولش را گرفت و در اردوی تیم ملی حضور دارد و کارش را انجام می‌دهد. اینها پای قراردادشان هستند و ویلموتس هم با تمام قدرت کارش را می‌کند.

از روند تیم ملی با ویلموتس راضی هستید؟

تیم ملی ما دارد تغییر می‌کند و ویلموتس استراتژی و سبک خودش را دارد و قصد دارد سیستم خودش را در تیم ملی پیاده کند که باعث می‌شود تیم ما دچار چالش شود چون سالها با یک سیستم مشخص کار کرده بودیم و الان در حال تغییر سبک است و تا به ثبات برسد زمان می‌برد.

باخت به بحرین در راه صعود ما از این مرحله مشکل ساز نمی‌شود؟

قاعدتا فوتبال ما نباید مشکلی برای صعود به جام جهانی داشته باشد چون بازیکنان باتجربه و باکیفیتی داریم. بحث من پوست اندازی تیم ملی است که اگر زودتر اتفاق می‌افتاد الان ثبات بیشتری داشتیم.

در راه صعود به جام جهانی چه فاکتوری اهمیت بیشتری دارد؟

برای رسیدن به این تورنمنت مهم ترین عامل تیم بودن و بعد هم تجربه است. ما تجربه داریم اما هنوز تیم نیستیم. تیم ما دارد تغییر ساختار می‌دهد و باید شکل بگیرد. بچه‌ها باید یکدل باشند و بعد هم بحث ساختار و هارمونی تیم است چون بچه‌ها هنوز در زمین نمی‌دانند باید چکار کنند که طبیعی هم هست چون مربی عوض شده و تفکرات هم عوض شده و مربی جدید نیاز به زمان دارد اما تیم ما اصلا فرصتی ندارد و باید سریعتر به هماهنگی برسند.

چرا بازیکنان ما همیشه مقابل تیم‌های عربی مثل بحرین به لحاظ روحی و روانی دچار مشکل می‌شوند؟

این رقابت بین ما و تیم‌های عربی همیشه وجود داشته و همچنان مقابل هم بازی می‌کنیم. در چند سال گذشته اتفاق خوبی در زمان کی روش برای تیم ملی ما افتاد که باعث شد بچه‌های ما به حریف توجه نکنند و به قدرت خودشان توجه کنند. ما در گذشته همیشه از حریف انگیزه می‌گرفتیم یعنی اگر مقابل آلمان بازی می‌کردیم انگیزه بسیار بالایی داشتیم اما مقابل مالدیو معمولی بودیم که از غیرحرفه‌ای بودن ما بود.

یعنی الان حرفه‌ای هستیم؟

اگر حرفه‌ای باشیم روی قدرت خودمان کار می‌کنیم و برنامه‌های تاکتیکی مان را اجرا می‌کنیم. تیم ما الان تاکتیک پذیر شده و این روند باید ادامه داشته باشد و اگر حرفه‌ای باشیم نباید به لحاظ روحی دچار افت شویم و نوسان در کار ما کم می‌شود چون تیم ما باکیفیت خودش بازی می‌کند و فوتبال حرفه‌ای همین است. ما باید حرفه‌ای باشیم تا دچار افت روحی نشویم و همیشه روند رو به پیشرفتی داشته باشیم. ما باید شکل تاکتیکی خاص خودمان را داشته باشیم و با قدرت تیمی مان مقابل حریفان قرار بگیریم نه اینکه بخواهیم از حریف انگیزه بگیریم.

فکر می‌کنید با ویلموتس به این نقطه می‌رسیم؟

من از ایشان خیلی شناخت ندارم. ویلموتس مربی توانمندی است اما چقدر فوتبال و فرهنگ ما را می‌شناسد و تا چه حدی با روحیات ما آشناست را نمی‌دانم که بخواهم در این رابطه اظهارنظر کنم.

مهدی نوری



دیدگاه های کاربران (1 دیدگاه)
احمدزاده 22 / 08 / 1398 31 : 05 : 18

برای همینه بردن تیم درجه دوسالهاست آرزوشده کارشناسی که توباشی فوتبالمون بهترازین نمیشه


تازه ترین خبرها