برای هموار شدن مسیر صعود مجبور به شکست عراق هستیم
12516
نصرتی: باخت تیم ملی به بحرین به‌موقع بود
21 آبان 1398
586
ایرانی
محمد نصرتی مدافع سابق تیم ملی معتقد است باخت تیم ایران به بحرین هرچند تلخ بود اما به‌موقع بود

روزنامه گل -


محمد نصرتی مدافع سابق تیم ملی معتقد است باخت تیم ایران به بحرین هرچند تلخ بود اما به‌موقع بود تا بازیکنان ما متوجه شوند که هیچ حریفی را نباید دست‌کم بگیرند و با توجه به تلنگری که از بحرین خورده‌اند حالا باید با تمام قدرت مقابل عراق بازی کنند تا در این دیدار حساس و مهم 3 امتیاز را کسب کرده و راه صعودشان به مرحله بعدی مسابقات را هموار کنند.


چه تصوری از بازی تیم ملی مقابل عراق در کشور اردن دارید؟


خوبی کار این است که در این دیدار عراق نمی‌تواند به نحو احسن از میزبانی‌اش استفاده کند و این قضیه به نفع ما است. بعد از تلنگری که از بحرین خوردیم بچه‌های تیم ملی به این نتیجه رسیدند که هیچ حریفی را نباید دست‌کم بگیرند. به نظر من باخت به بحرین به‌موقع بود و بچه‌ها حالا باانگیزه بیشتر به مصاف عراق می‌روند. از این گروه 2 تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند و حتماً باید عراق را ببریم تا مسیر ما برای صعود از این مرحله هموار شود.


شرایط تیم ملی عراق را در حال حاضر چطور ارزیابی می‌کنید؟


بازی‌های اخیر آن‌ها را ندیده‌ام اما بازی عراق مقابل تیم ملی ایران را در جام ملت‌های آسیا دیدم. عراقی‌ها به لحاظ فیزیکی شرایط خوبی دارند و بازی با تیم‌های حوزه خلیج‌فارس همیشه برای ما حساسیت خاصی داشته است و به‌خصوص بازی با عراق که با توجه به مسائل چند سال اخیر بحث روانی دارد و بچه‌ها باید در این بازی به اعصاب خودشان مسلط باشند و با تمرکز بالا بازی کنند.


به نظر شما اردن کشور مناسب و خوبی برای میزبانی این دیدار هست؟


اردن قطعاً از عراق بهتر است. من 3-4 بار در اردن بازی کرده‌ام و همیشه برنده بوده‌ایم اما عراق آنجا هوادار دارد و عرب‌ها از همدیگر حمایت می‌کنند. در مقابل ما هم تیم اول آسیا هستیم و در این دیدار باید برنده شویم تا 3 امتیاز بازی با بحرین را که از دست دادیم را جبران کنیم.

 

اما عراق هم دنبال صعود است و به‌راحتی امتیاز نمی‌دهد. قبول دارید؟


بله، بازی خیلی سختی است. ایران، عراق و بحرین شانس صعود از این گروه هستند و هنگ کنگ و کامبوج تیم‌های ضعیفی هستند و قطعاً بازی سختی مقابل عراق داریم اما باید موفق شویم و نتیجه خوبی بگیریم.


در مورد مشکلاتی که برای پرداخت پول ویلموتس به وجود آمد چه نظری دارید؟


بالاخره این مشکلات مربوط به تحریم است. من بازی تیم ملی جوانان رفته بودم که آقایان ساکت و شکوری را دیدم که گفتند این پول از حساب ما برداشته شده و اگر به‌حساب مقصد می‌نشست آمریکا آن را بلوکه می‌کرد. به خاطر تحریم‌های بانکی مشکلات به وجود آمده بود وگرنه پول ویلموتس آماده بود.


حتی شایعه شده بود ویلموتس دیگر به ایران نمی‌آید.


این‌ها مربیان حرفه‌ای هستند و وقتی قرارداد می‌بندند یک سری بند دارند که بتوانند جدا شوند. باید با این مشکلات تحریم کنار بیاییم یا به قول ابراهیم شکوری از آن‌ها عبور کنیم. این مشکلات هست اما روی روند تیم ملی ما تأثیری نمی‌گذارد چون بچه‌های ما شرایط را می‌دانند و برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کنند.


از روند تیم ملی با ویلموتس راضی هستید؟


روند ما خوب بود اما متأسفانه چون آقای ویلموتس از فوتبال آسیا شناخت نداشت بحرین را دست‌کم گرفت و آن اتفاق افتاد اما نحوه بازی تیم ملی نسبت به دوران کی‌روش بهتر شده است و بچه‌ها هجومی‌تر کار می‌کنند.


باخت به بحرین شما را نگران نکرده که شاید نتوانیم به دور بعدی بازی‌ها صعود کنیم؟


به نظرم این باخت به‌موقع بود و بچه‌ها تلنگر خوبی خوردند تا حواسشان جمع باشد. من نگران نیستم و می‌توانیم به دور بعدی مسابقات صعود کنیم اما باید تلاش کنیم و تمرکز داشته باشیم و حواسمان کاملاً جمع باشد تا هیچ حریفی را دست‌کم نگیریم.


شما 3 دوره در مقدماتی جام‌جهانی حضور داشته‌اید. مهم‌ترین فاکتور برای صعود بی‌دردسر به جام‌جهانی چیست؟


مهم‌ترین فاکتور آماده‌سازی خوب و تمرینات منسجم و منظم است. فاکتور‌های زیادی در این راه هست اما آماده‌سازی خوب و برنامه‌ریزی مناسب از همه مهم‌تر است.


در مورد تیم خودتان صحبت کنیم. گل ریحان البرز با پیروزی مقابل سپیدرود به صدر جدول لیگ یک صعود کرد. از روند تیم تان راضی هستید؟


اول شکر خدا را می‌کنیم و بعد هم تلاش بچه‌ها بود که جانانه کار می‌کنند. یک سری از بچه‌های ما سابقه کاپیتانی تیم خودشان در لیگ برتر را داشته‌اند و واقعاً عصای دست ما هستند. یک سری بازیکن جوان هم داریم که واقعاً باانگیزه کار می‌کنند و در کادر فنی هم 3-4 تا مربی جوان و کار بلد به نام کیانوش رحمتی و مهدی ثابتی و علیرضا میرشفیعیان داریم که خیلی زحمت می‌کشند و واقعاً کار می‌کنند. در باشگاه هم آقای دکتر حمزه لو واقعاً زحمت می‌کشند و حمایت می‌کنند و انشاالله همین روندی که داریم تداوم داشته باشد.


چقدر به صعود تیم تان به لیگ برتر امیدوار هستید؟


قطعاً تمرکزمان روی همین مسئله است و بازی به بازی جلو می‌رویم تا بهترین عملکرد را در هر بازی داشته باشیم. امیدواریم به هدفمان که صعود به لیگ برتر است، برسیم.


مردم کرج حمایت لازم را از شما و تیم تان می‌کنند؟


نه، حمایت خوب نبوده است.


چرا؟


نمی‌دانم، شاید اطلاع‌رسانی خوب نبوده است. البته حمایت مردم کرج نسبت به فصل قبل بهتر بوده و سعی می‌کنیم از تمام پتانسیل استان البرز برای موفقیت این تیم استفاده کنیم.


چه انتظاری از مردم کرج دارید؟


انتظار دارم همان‌طور که در جام حذفی با استقلال استادیوم پر شد در لیگ یک هم از این تیم حمایت کنند و به استادیوم بیایند. اگر گل ریحان البرز به لیگ برتر برود تیم‌های بزرگی مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان فصل آینده برای بازی با ما به کرج می‌آیند و اتفاقات خوبی می‌افتد. مردم کرج از این تیم حمایت کنند تا لیگ برتری شود چون خودشان سود می‌کنند.
 

مهدی نوری

 


تازه ترین خبرها