پیشکسوتان پرسپولیس چه می‌گویند؟ جواب‌شان چیست؟
12442
سلاخان ناشی کالدرون
19 آبان 1398
2104
ایرانی
جناب عربشاهی می‌گوید علیپور از قصد چیپ نزده؛ یعنی مثلا می‌خواسته محکم شوت کند، اما نوک پایش به چمن گرفته و اینطوری شده

روزنامه گل- رسول بهروش

بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس که در دوره برانکو به خاطر موفقیت‌های قاطع مربی کروات مجال چندانی برای انتقاد از کادرفنی و خودنمایی در رسانه‌ها نداشتند، حالا ظاهرا قصد کرده‌اند انتقام آن دوران را از گابریل کالدرون بگیرند! عملکرد سرمربی آرژانتینی پرسپولیس هم قطعا در جاهایی قابل نقد بوده؛ مثل همه مربیان دیگر فوتبال در تمام دنیا، اما فضایی که این هفته‌ها علیه کالدرون شکل گرفته، واقعا غیرمنصفانه است. انگار رفقا قصد دارند او را با سر به زمین بکوبند. در این بین آدم بعضا چیزهایی از زبان برخی از پیشکسوت‌ها می‌شنود که حیرت می‌کند. باز جای شکرش باقی است که کالدرون فارسی بلد نیست و این شاهکارها را نمی‌بیند، اما به هر حال این مطلب سعی کرده با دستچین کردن بخشی از عجیب‌ترین انتقادات، مختصر جوابی به آنها بدهد.

**********

حمید درخشان: «متاسفانه کالدرون از مسوولیت تصمیماتی که می‌گیرد شانه خالی می‌کند که این موضوع برای یک مربی اصلا خوب نیست. این که یک بازیکن یا یک مهاجم دچار اشتباه شود و مربی همه تقصیرها را به گردن او بیندازد اصلا خوب نیست. در دوره من خاطرم هست یک بار به خاطر اشتباهات بازیکنان گفتم دیگر چه کار باید بکنم که همین صحبت باعث حملات زیادی به من شد اما الان دوستان کجا هستند که ببینند آقای کالدرون تقصیرها را به گردن دیگران می‌اندازد؟»

پاسخ: حمید درخشان در آخرین نشست خبری‌اش به عنوان سرمربی پرسپولیس با لحنی نامناسب جمله‌ای با این مضمون به زبان آورد: «وقتی یارو گل نمی‌زنه، من خودم باید برم داخل زمین؟» رسانه‌ها هم از او انتقاد کردند که اولا چرا در مورد شاگردانش از چنین کلماتی استفاده می‌کند و ثانیا چطور در نتایج ضعیف پشت سر هم، هیچ سهمی برای خودش قائل نیست. وقتی تیم او حتی برابر نفت مسجد سلیمان 10 نفره هم متوقف می‌شد، طبیعی بود که از درخشان انتقاد شود و کسی استدلال‌های او را نپذیرد. این با داستان کالدرون فرق دارد. سرمربی آرژانتینی پرسپولیس غیر از جونیور براندائو که داستان منحصربه‌فرد خودش را دارد، تا به حال از هیچکدام از شاگردانش نیم‌خط هم انتقاد «فنی» نداشته است. علیپور از 10 بازی این فصل در 9 مسابقه موفق به گلزنی نشده، اما کالدرون هر بار تاکید کرده به او فرصت کافی داده خواهد شد و مجموعه تیم به علیپور اعتماد دارد. انتقاد گابریل از علیپور بعد از بازی با ماشین‌سازی، مطلقا جنبه فنی نداشت و او از اینکه شاگردش با بی‌مسوولیتی محض هواداران تیم را به سخره گرفته شاکی شد. دوست داشتیم بدانیم اگر حمید درخشان در موقعیت مشابه بود و شاگردش پنالتی دقیقه نود را به «چیپ»ترین شکل ممکن از دست می‌داد، با او چه می‌کرد؟!

**********

ضیا عربشاهی: «واقعیت این است که کالدرون کوچینگ بلد نیست و با تعویض‌هایش کاری می‌کند که بازیکن رفته‌‌رفته زده شود. شما نادری، بشار، شیری، ترابی و انصاری را ببینید که همه‌شان افت کردند و از نظر روانی پایین آمده‌اند.»

پاسخ: اینکه کالدرون چگونه بدون مهارت در کوچینگ و تعویض توانسته سال‌ها مربیگری کند، در لالیگا تیم بگیرد، در عربستان با دو تیم قدرتمند جام بیاورد و به فینال آسیا برسد سوالی است که حتما آقای عربشاهی برایش جواب دارد. اساسا همه جواب‌ها پیش ایشان است؛ کسی که تا همین چند ماه پیش هم انتقاد از برانکو را رها نمی‌کرد، اما حالا می‌گوید ایوانکوویچ بهتر از کالدرون بود. اما برسیم به جمله بالا؛ واقعا مهدی شیری پارسال خیلی خوب بود و الان بد شده؟ انصاری که اواخر دوره برانکو به خاطر پارگی رباط غایب بود، الان در دوره بعد از مصدومیت خیلی دور از انتظار است؟ محمد نادری فعلی حقیقتا از نادری پارسال ضعیف‌تر ظاهر شده؟ اصلا همه اینها قبول؛ اما خداوکیلی اینکه بگوییم ترابی برانکو بهتر از ترابی کالدرون بود خیلی نبوغ می‌خواهد. شماره 9 پرسپولیس در ثلث اول لیگ با سه گل و سه پاس گل جزو برترین‌ها بوده و رسما موتور محرکه تیمش به شمار می‌رود. ببخشید؛ شما اصلا فوتبال تماشا می‌کنید آقا ضیا؟!

**********

مرتضی فنونی‌زاده: «من نمی‌دانم مشکل کالدرون با جلال حسینی چیست که به او بازی نمی‌دهد. اگر کالدرون می‌خواهد کنعانی‌زادگان بازی کند، او را در دفاع راست به کار بگیرد. اینطوری جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده هم زوج خط دفاعی را تشکیل می‌دهند.»

پاسخ: متوجه شدید؟ جناب فنونی‌زاده که بعد از هر بازی پرسپولیس منتظر اولین تماس خبرنگاران است تا کالدرون را بشورد و روی بند آویزان کند، ایده‌اش این است که محمدحسین کنعانی‌زادگان برود دفاع راست! فکرش را بکنید؛ شجاع خلیل‌زاده که تازه در دوره برانکو سابقه بازی در دفاع راست را داشت، مقابل ماشین‌سازی در این پست تست شد و کل شهر به هم ریخت. منتقدان حتی گناه گل نشدن چیپ علیپور را هم گردن شجاع و این تغییر تاکتیکی انداختند، اما حالا استاد فنونی‌زاده نسخه حضور کنعانی در این منطقه را می‌پیچد! به طور کلی از تغییرات متوالی در خط دفاعی پرسپولیس زیاد انتقاد می‌شود که بخش قابل توجهی از نقدها هم درست و منطبق بر واقعیت نیست. می‌گویند برانکو چهار دفاع ثابت داشت و دست به آنها نمی‌زد. این یک مغالطه است. نیم‌فصل دوم پارسال که محمد نادری به پرسپولیس آمد، انصاری دوره مصدومیتش را پشت سر می‌گذاشت و این دو در کنار هم در اختیار کادرفنی نبودند که ببینیم تصمیم برانکو چیست؛ به کدام اعتماد می‌کند و آیا مثلا سراغ سیستم چرخشی می‌رود یا نه؟ همینطور عالم و آدم خبردار شدند برانکو اگر امسال هم در پرسپولیس می‌ماند، یکی از خریدهای اصلی‌اش کنعانی‌زادگان بود. در این صورت می‌توانستیم ببینیم او از بین جلال، شجاع و کنعانی کدام دو نفر را برای قلب خط دفاع انتخاب می‌کند و با نفر سوم چه خواهد کرد. حالا اما برانکو رفته و هر تصمیم کالدرون، به رگبار نقدهای درست و نادرست بسته می‌شود.

**********

ضیا عربشاهی: «خب ببینید علیپور که قصد نداشته پنالتی را آنطور بزند. به نظرم باید بعد از آن ضربه حمایتش می‌کردند.»

پاسخ: این جمله را به عنوان بخش «فان» ماجرا برای‌تان انتخاب کردیم تا پی به عمق درایت پیشکسوت پرسپولیس ببرید و بفهمید این روزها چه کسانی با چه خصوصیاتی در حال سبقت گرفتن از هم برای کوبیدن کالدرون هستند. جناب عربشاهی می‌گوید علیپور از قصد چیپ نزده؛ یعنی مثلا می‌خواسته محکم شوت کند، اما نوک پایش به چمن گرفته و اینطوری شده؛ حقیقتا آیا حرفی برای گفتن باقی می‌ماند؟



دیدگاه های کاربران (3 دیدگاه)
عباد 20 / 08 / 1398 26 : 58 : 11

باعرض پوزش بر این دوستان نباید خرده گرفت چون نقطه نظرات مردانی چون برانکو وکالدوران از حوصله دانش این حضرات بیرون است تیمی مثل گل گهر سبرجان ویا حتی تیم های لیگ یک ودو وقتی سرمربی ندارند دست بدامان عرب وعجم میشوند اما هیچ زمانی هیچکس حتی نامی ازاین حضرات مدعی نمی برند اینان ازطایفه کنار نشینان گود هستند وآموخته شان تکرار طوطی وار جمله (لنگش کن ) بر ابشان سخت نگیرید بگذارید خوش باشند.


ج 20 / 08 / 1398 21 : 22 : 07

مطلب خوب بود ولی همیشه بی طرف باش


علی 20 / 08 / 1398 43 : 45 : 06

این قابل قبول نیست ماه ها علیه پرسپولیس و کالدرون مطلب بزنی و حاشیه درست کنی آخرش با ی متن هپه چیز رو ماسمالی کنی گل هم مانند خبر ورزشی یکی از رسالت های مهمش حمایت از اسنقلال است....


تازه ترین خبرها