کالدرون، جونیور و یک ادعای غیرمنطقی
11964
ازدواج نکردن، بهتر از ازدواج بد است!
30 مهر 1398
1744
ایرانی
پرسپولیس اما جونیور را گرفته و کالدرون هم برای اینکه ثابت کند او بازیکن بدی نیست، مدام از این مهاجم برزیلی استفاده می‌کند

روزنامه گل- در اولین تمرین بعد از بازی با پیکان، گابریل کالدرون برای نودمین بار ادعا کرد جونیور براندائو نهمین گزینه او در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی بوده است. بعد از این ادعای تکراری، خبرنگاران از کالدرون پرسیدند آیا تصور نمی‌کند این حرف‌ها باعث تضعیف روحیه مهاجم برزیلی شود؟ سرمربی آرژانتینی هم جواب داده اگر جای جونیور بود، در یک بازی چهار گل می‌زد تا جواب انتقادات را به بهترین شکل ممکن بدهد. حالا کاری نداریم که آیا جونیور در کل عمرش تا به حال روی هم رفته چهار گل زده یا نه، اما ادعای کالدرون از نظر منطقی هم غلط است.

اول اینکه اگر جونیور گزینه نهم لیست خرید بوده، اصلا دلیلی ندارد با این کیفیت به زمین برود و روی اعصاب و روان مردم پیاده‌روی کند. اگر بازیکنی بد است، باید بیرون بنشیند و جای خودش را به شایسته‌ترها بدهد، نه اینکه مدام در ترکیب قرار بگیرد و مربی هر بار در توجیه نمایش ضعیف او، اولویت پایین‌اش در لیست خریدها را گوشزد کند. در همین بازی با پیکان شاید اگر یکی از بازیکنان داخلی پرسپولیس به جای جونیور در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت، سرخپوشان نتیجه بسیار بهتری به دست می‌آوردند. جونیور اما با عملکرد بدش کاری کرد که نزدیک بود دو امتیاز حیاتی از دست قرمزها پر بکشد.

دوم اینکه ادعای بعدی کالدرون در مورد طبیعی بودن کیفیت پایین بازیکن 550 هزار دلاری هم اساسا زیر سوال است. عبدالله ویسی می‌گوید سال اولی که کولیبالی را به استقلال آورد، دستمزد این بازیکن ماهی هزار دلار بود! بنابراین قطعا خارجی خوب با قیمت پایین‌تر هم پیدا می‌شود، اما باید وقت گذاشت و چنین مهره‌ای را پیدا کرد. در غیر این صورت اصلا چه اصراری است که فوتبالیست خارجی بخریم؟ آن هم در حالی که می‌دانیم با بودجه ما، پیدا کردن یک بازیکن خوب و باکیفیت سخت است.

نهایتا اما نباید فراموش کرد خرید نکردن، بهتر از بازیکن بد خریدن است. پرسپولیس اگر جونیور را نمی‌خرید، هم نیم‌میلیون دلار جلو بود و هم این همه تنش و جنجال اضافی را تحمل نمی‌کرد. به علاوه فرصتی که در اختیار این بازیکن قرار گرفته، به نفرات جایگزین می‌رسید و شاید آنها با تیم چفت می‌شدند؛ جوان‌هایی مثل مهدی عبدی و روستایی و یا حتی بازیکن شناخته‌شده‌ای همچون امید عالیشاه. پرسپولیس اما جونیور را گرفته و کالدرون هم برای اینکه ثابت کند او بازیکن بدی نیست، مدام از این مهاجم برزیلی استفاده می‌کند. در نتیجه کلی انرژی منفی در اطراف تیمی درست می‌شود که خود به خود هم کلی مشکل و حاشیه دارد. موضوع دقیقا مثل ازدواج است؛ جایی که ازدواج نکردن گزینه بسیار مناسب‌تری نسبت به ازدواج بد به نظر می‌رسد!


تازه ترین خبرها