تاج و ساکت و فدراسیون برای پرسپولیس شمشیر را از رو بسته‌اند اما متحدتر می‌شویم
11958
میناوند: انرژی علیپور هدر می‌رود چون جونیور مکمل خوبی برای او نیست!
30 مهر 1398
773
ایرانی
میناوند می گوید نسبت به بوشهری‌ها عرق دارم اما دوست دارم پرسپولیس ببرد.

روزنامه گل -



مهرداد میناوند بازیکن سابق پرسپولیس از حواشی اطراف این تیم و مشکلاتی که برای کالدرون و شاگردانش به وجود می‌آید به شدت ناراحت و عصبانی است اما معتقد است هر چقدر این مشکلات از سمت فدراسیون بیشتر شود باعث اتحاد بیشتر هواداران با تیم و مدیریت باشگاه خواهد شد و پرسپولیس با قدرت بیشتری در میادین حاضر خواهد شد.


در مورد بازی پرسپولیس و پیکان صحبت می‌کنید؟


به نظر من وقتی لیگ 2 هفته تعطیل می‌شود بازی دلچسب نخواهد شد. بازی هم بدون تماشاگر بود که هیچ کجای دنیا چنین کاری را نمی‌کنند مگر اینکه چه اتفاقی بیفتد تا هواداران را محروم کنند. برای تیم‌های دیگر اتفاقات بدتری می‌افتد اما فدراسیون و کمیته استیناف و داوران و کمیته انضباطی و تاج و ساکت همه شمشیر را برای پرسپولیس از رو بسته‌اند چرا که ظهر بازی شجاع خلیل زاده را می‌بخشند تا تمرکز تیم و بازیکنان را به هم بریزند. دیگر کار از مهندسی گذشته و علنی دارند این کارها را می‌کنند. پرسپولیس در 3 سال گذشته قهرمان شده و دیگر مسائل را از زمین فوتبال بیرون آورده اند.پرسپولیس آنقدر دشمن دارد که همه جوره تیم را می‌زنند.


انگار خیلی عصبانی هستید؟


شما داوری همین بازی با پیکان را ببینید. داوری این بازی واقعا شاهکار بود و داورسوت‌های عجیب می‌زند و دیر هم سوت می‌زد. وقتی این اتفاقات را کنار هم دنبال می‌کنید می‌بینید که در فکر زدن پرسپولیس هستند اما هر چه زور بیاورند اتحاد بچه‌های تیم و تماشاگران و مجموعه پرسپولیس بیشتر می‌شود. البته مقابل پیکان نمایش خوبی نداشتیم و یکی دو تا بازی آخر که باخته بودیم شکل بازی بهتری داشتیم و به نظر من نبود تماشاگر به ضعیف بودن نمایش تیم در این دیدار کمک کرد.


از عملکرد جونیور براندائو راضی هستید؟


خود کالدرون می‌گوید این بازیکن باید به شرایط تیم عادت کند و 4-5 بازی است که او را فیکس می‌گذارد. من می‌گویم باید از تیم حمایت کرد اما انتقاد هم هست. دلم می‌سوزد وقتی می‌بینم با حضور این بازیکن عملا ده نفره می‌شویم چرا اینکار را می‌کند. وقتی اینطوری است کالدرون او را کم کم بگذارد و وقتی از اول در ترکیب می‌گذارد تمرکز بازیکن به هم می‌ریزد. این بازی تماشاگر نداشت و جونیور باز هم نتوانست کاری بکند. علیپور کنار او است و باید مکمل هم باشند که نیستند و انرژی علیپور خیلی هدر می‌رود چون او کنارش است. شاید این بازیکن در آینده 20 تا گل هم بزند اما الان نمی‌تواند کاری بکند. با حضور جونیور تیم عملا 10 نفره است و عبدی که اخراج شد اگر ایشان در زمین بود 9 نفره می‌شدیم.


وقتی جونیور اینقدر ضعیف است کالدرون چه اصراری دارد که او را حتما درترکیب بگذارد؟

 

من هم همین را می‌گویم. کالدرون حتما یک چیزی در او دیده اما الان موقع چنین کاری نیست. تیم ما نیاز به برد و گلهای زیاد دارد و ترابی و سیامک می‌توانند در آن پست کارآیی بهتری داشته باشند اما در نهایت تصمیم با مربی است.


در مورد شادی بعد از گل ترابی که حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آورده چه نظری دارید؟


مردم ما باید یک چیزی را یاد بگیرند که به عقاید همدیگر احترام بگذاریم. ما اینطوری هستیم که هر اتفاقی می‌افتد یک حرفی می‌زنیم. هر آدمی عقایدی دارد و باید احترام بگذاریم. ایشان نظر شخصی اش را گفته و دلیل این کارش را هم اعلام کرده اما یک سری آدم هر کاری بکنی یک حرفی می‌زنند چون می‌خواهند متفاوت باشند و هر کاری بکنی یک حرفی می‌زنند. ترابی را همه می‌شناسند و حقش است که تیم ملی باشد و بازی با بحرین هم باید فیکس بازی می‌کرد اما یک عده می‌خواهند او را وارد حاشیه کنند. متاسفانه یک عده‌ای هم پرسپولیسی هستند و این کار را می‌کنند و اگر با عقاید ترابی مشکل داری دلیل نمی‌شود که تمرکز او را به هم بریزید. الان سنگ روی سنگ بند نمی‌شود چون هر کسی هر چیزی دوست دارد می‌گوید ولی باید به عقاید هم احترام بگذاریم.


سید جلال بعد دوری چند هفته‌ای در اواخر بازی با پیکان به میدان آمد. در مورد حضور مجدد او در تیم چه صحبتی دارید؟


موافق بودن و بازی کردن سید جلال هستم. ما الان مدافعان زیادی داریم مثل شجاع، کنعانی زادگان و سید جلال و خیلی جاها مربی می‌تواند تغییر ایجاد کند. به اعتقاد من مربی خیلی جاها می‌تواند از بازیکنان در پست‌های دیگر بازی بگیرد مثل انصاری و نداری که به صلاحدید مربی بستگی دارد اما وجود آدم بزرگی مثل سید جلال می‌تواند به تیم خیلی کمک کند چون تجربه خیلی بالایی دارد. ذهن کالدرون را نسبت به سید جلال خراب کرده بودند و با این جلسه‌ای که داشتند امیدوارم مشکلات برطرف شده باشد. سید جلال بزرگتر تیم است و خیلی می‌تواند کمک کند و در نبود او احمد نوراللهی که بسیار بی حاشیه است و مثل سید جلال خیلی آقا است کارش را به خوبی انجام داد. بعضی از طرفداران می‌گویند چرا فلانی بازی نمی‌کند یا فلانی بازی می‌کند. اگر اینطوری است پس چرا کالدرون را آورده‌ایم و شما بیایید تیم را ارنج کنید. کامبوج یک هوادار در ورزشگاه آزادی داشت و با اینکه شکست سختی خورده بودند اما تا دقیقه 90 تیمش را تشویق و حمایت می‌کرد پس هر کسی کار خودش را بکند و طرفدار اگر انتقادی دارد خیلی قشنگ حرفش را با ادبیات خوب بزند و تخریب نکند.


در مورد بازگشت افشین پیروانی به پرسپولیس به عنوان مدیر تیم چه نظری دارید؟


افشین خان اصلا نباید می‌رفت که الان دوباره برگردد. من در 6-7 جلسه‌ای که با ایرج عرب داشتم گفتم تنها کسی که می‌تواند راه نجات شما باشد افشین پیروانی است چون کارش را بلد است و یک جاهایی از محمود خوردبین هم جلو است. آقای خوردبین سالها کنار تیم بود و زحمات زیادی کشید و قهرمانی‌های زیادی هم به دست آورد اما افشین خان ساخته شده برای برای ایجاد ارتباط خوب بین مدیر عامل و مربی و بازیکنان و تحصیلات خوبی هم داردو می‌تواند به تیم کمک کند و امیدوارم موفق باشد.


چه تصوری از بازی پرسپولیس و شاهین شهرداری بوشهر در خانه حریف دارید؟


شاهین جزو خانواده پرسپولیس است و بوشهر تماشاگران خوب و خونگرمی دارد. شاهین در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و امیدوارم هر تیمی که خوب باشد برنده شود. من یک عرقی هم نسبت به بوشهری‌ها دارم اما دوست دارم در این بازی پرسپولیس برنده شود. تیمی مثل شاهین بوشهر همیشه باید در لیگ ما باشد چون طرفدار دارد و مردم بسیار مهربان و خونگرمی دارد و در ادامه راه آرزویی موفقیت برای شاهین بوشهر دارم.
 

مهدی نوری

 


تازه ترین خبرها