استیناف و سری که درد نمی‌کرد
11936
تزریق توهم به سرخابی، چرا؟
29 مهر 1398
715
ایرانی
از شانس بد استیناف بود که غلامی برای اولین بار در عمرش درخشید و بعد از زدن گل اول در همین بازی، روی گل دوم هم اثر گذاشت!

روزنامه گل- پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها کم برای پریدن به هم بهانه دارند، فدراسیون فوتبال هم به آنها خوراک می‌دهد. کاری که کمیته استیناف در ماجرای بخشش دیرهنگام شجاع خلیل‌زاده و عارف غلامی انجام داد، به معنای واقعی کلمه بحث‌برانگیز بود و حالا طبیعی است که جدل‌های فراوانی را برانگیخته باشد. موضوع این است که بعد از دربی اخیر تهران این دو بازیکن هر کدام دو جلسه محروم شدند؛ آن هم در حالی که اصل محرومیت آنها از نظر گروه زیادی از هواداران، سختگیرانه و غیرمنطقی بود. هر دو باشگاه بعد از این اتفاق دنبال کاهش مجازات بازیکنان‌شان افتادند و این پیگیری را بعد از عبور از جلسه اول محرومیت ترابی و غلامی هم ادامه دادند. در نهایت درست در زمانی که به نظر می‌رسید کمیته استیناف محرومیت این بازیکنان را کاهش نخواهد داد، اتفاقات عجیبی رخ داد.

ابتدا در فاصله چند ساعت به بازی پرسپولیس و پیکان، خبر رسید یک جلسه باقی‌مانده از محرومیت شجاع خلیل‌زاده جنبه تعلیقی پیدا کرده و او می‌تواند مقابل خودروسازان به میدان برود. با این وصف، چون پرسپولیسی‌ها کلا قید شجاع را زده بودند و کالدرون هم او را به اردو نبرده بود، این حکم به درد خلیل‌زاده نخورد و مدافع پرسپولیس در حقیقت علاوه بر تحمل محرومیت ابتدایی، به یک جلسه محرومیت تعلیقی اضافی هم محکوم شد! این مساله اما گوشی را دست استقلالی‌ها داد که ممکن است همین رویه در مورد عارف غلامی هم وجود داشته باشد. بنابراین آنها مدافع محروم‌شان را به اردو بردند و با بخشودگی قابل انتظار او در فاصله چند ساعت تا بازی، از وی استفاده کردند. این اما از شانس بد استیناف بود که غلامی برای اولین بار در عمرش درخشید و بعد از زدن گل اول در همین بازی، روی گل دوم هم اثر گذاشت! به این ترتیب دوباره جنگ سرخابی‌ها بالا گرفت و این بار پرسپولیسی‌ها بودند که حریف سنتی را به برخورداری از حمایت‌های جانبی متهم کردند.

نکته اینجاست که رفتار کمیته استیناف از هر نظر اشتباه بود. آنها حکم‌شان در مورد پرسپولیس را باید در زمانی می‌دادند که به کار این باشگاه بیاید و البته حکم‌شان در مورد بازیکن استقلال را هم باید به طور همزمان منتشر می‌کردند. اینکه بین زمان صدور این دو رای اختلاف وجود داشت، محل بحث است و باز بحث بالاتر از آن، این است که اگر می‌خواهید ببخشید، اصلا چرا محروم می‌کنید؟ مگر قرار نبود امسال دیگر از این خبرها نباشد. الان این احکام سست و متزلزل، بازدارندگی لازم را دارد به نظرتان؟ چه می‌کنید دوستان؟


تازه ترین خبرها