خرده واقعیت‌هایی در مورد کی‌روش
11844
آنجا بقیه ایران نیست!
27 مهر 1398
6024
ایرانی
کی‌روش در ایران اگر ساعت یک بعد از نصفه‌شب ادعا می‌کرد هوا روشن است، حتما روسای فدراسیون سند و مدرک می‌آوردند که خورشید وسط آسمان است، فقط شما نمی‌بینید!

روزنامه گل- رسول بهروش

به نظر می‌رسد ایران و کارلوس کی‌روش در طول حدود هفت سال همکاری به شدت از یکدیگر متاثر شده‌اند و الان هم نمی‌توانند به راحتی از زیر سایه طرف مقابل خارج شوند. اگر برای ایرانی‌ها پذیرفتن یک سرمربی دیگر روی نیمکت تیم ملی ساده نیست و خیلی از هواداران به هر مناسبتی آماده مقایسه ویلموتس با کی‌روش هستند، برای کارلوس هم انگار قابل هضم نیست که وارد یک فضای کاری جدید شده و ادامه عادات متفرعنانه و خودخواهانه قبلی‌اش ممکن است به سود او تمام نشود. در حقیقت مربی پرتغالی در چند ماه اخیر و مخصوصا این چند هفته، کارهایی انجام داده که تنها با اتمسفر فوتبال ایران همخوانی داشته و لزوما نمی‌تواند برای کلمبیایی‌ها هم قابل هضم باشد. این چند مورد را بخوانید.

یک- برای اردوی تدارکاتی اخیر و برگزاری دو بازی دوستانه برابر شیلی و الجزایر، خامس رودریگس به تیم ملی دعوت نشد. رسانه‌ها مدعی شدند خود این بازیکن رئال مادرید خواهان «مرخصی» شده تا با آمادگی بیشتری در تیم باشگاهی‌اش به میدان برود، اما کی‌روش در یک نشست خبری به شدت موضوع را تکذیب کرد و گفت: «من خودم صلاح دیدم او را دعوت نکنم.» با وجود این، بعد از بازی با الجزایر رییس فدراسیون فوتبال کلمبیا خلاف‌گویی کارلوس را افشا و تایید کرد که خامس به خواست خودش دعوت نشده است. اینکه رییس فدراسیون به همین راحتی عدم صداقت سرمربی را برملا کند، چیزی نیست که کی‌روش به آن عادت داشته باشد. او در ایران اگر ساعت یک بعد از نصفه‌شب ادعا می‌کرد هوا روشن است، حتما روسای فدراسیون سند و مدرک می‌آوردند که خورشید وسط آسمان است، فقط شما نمی‌بینید!

دو- رویت شدن رد پای بامداد میرزایی در برگزاری بازی دوستانه الجزایر و کلمبیا باعث حساسیت رسانه‌های کلمبیایی شده است. اینکه بامداد در ایران سابقه همکاری و دوستی با کی‌روش را داشته برای خبرنگاران آن کشور موضوع ملتهبی است که با بدبینی در موردش کنکاش می‌کنند. در ایران اما بامداد میرزایی چنان مصونیتی داشت که همراه کارلوس کی‌روش در نشست‌های خبری تیم ملی حاضر می‌شد، بی‌آنکه کسی جرات کوچکترین اعتراضی داشته باشد! به همین راحتی یک دلال در رسمی‌ترین مراسم و مناسبت‌های تیم ملی جولان می‌داد و حتی فدراسیون هم قادر به برخورد با این موضوع نبود. کلمبیا اما بقیه ایران نیست و باید کمی مراقب باشید سینیور!

سه- کی‌روش در ایران عادت به تحقیر کلامی جامعه میزبان پیدا کرده بود. از او جملات زیادی از این دست به جا مانده؛ مثلا اینکه «آخرین بار که شما قهرمان آسیا شدید، من به دنیا نیامده بودم.» او حالا در کلمبیا هم لابد با همین پس‌مانده ذهنی، به خبرنگاران آن کشور نهیب زده که: «در زمان آخرین قهرمانی شما در کوپا، چیزهایی مثل گوگل و فیس‌بوک هنوز وجود نداشت.» حالا اینکه چرا هنر مربیگری کی‌روش طوری نیست که قهرمان‌ها دنبال جذبش بروند یک بحث است و اینکه آخرین قهرمانی خود کی‌روش در چه تاریخی رقم خورده که کسی یادش نمی‌آید، یک بحث دیگر! غیر از این اما ظاهرا اظهارات اخیر او در کلمبیا با واکنش‌های چندان جالبی همراه نشده. در مجموع بهتر است مربی پرتغالی بداند همه جا مثل ایران نیست که گروهی از مردم شبانه‌روز دنبال قدیس‌سازی باشند و هیچ قول و فعلی به آنها بر نخورد. بهتر است حضرت والا آنجا کمی دست به عصاتر رفتار کند، چون شاید کلمبیا به اندازه ایران «ذوب‌شده» نداشته باشد.



دیدگاه های کاربران (12 دیدگاه)
منتقد 29 / 07 / 1398 34 : 11 : 09

هرچه غرور و غیرت وتعصب بوده به مردم و فوتبال کشورمون ترزیق کرده هشت سال باهاش کیف کردیم.ولی خدایش لیاقت شماها و فدراسیون یکی مثل کیروشه.که اصلا شماهارو حساب نیاورد وگرنه اونم میشد ویلموس و باخت مفتضحاهنمان به بحرین.شماها انگل فوتبال ایرانید.وگرنه ما مردم لذت فوتبال رو میخواستیم که با بازی با پرتغال و اسپانیا و مراکش چشیدیم.ننگ بر شما که سایه باخت به بحرین را با نقد کیروش میخوای کمرنگ کنی.وگرنه مرد حسابی کیروش انور دنیا ماهم اینور دنیایم.رفت و دست از سرش بردادین....


مصطفی 29 / 07 / 1398 48 : 53 : 08

اونجایکی مثل فردوسی پورونداره که ازتاکتیکای شخمیش تعریف کنه


ممد 28 / 07 / 1398 36 : 35 : 23

کی روش بهترین مربی تیم ملی بوده تا الان ولی امثال شما درک نمکنین که اونم در اینده میفهمین


Sabzali.bayaadar@gmail.com 28 / 07 / 1398 57 : 28 : 23

بهترین تیم روبست..والسلام


روزبه 28 / 07 / 1398 52 : 22 : 23

هیچوقت دیگه خوابه بدون باخت بودن تو مقدماتی و راحت رفتن به جام جهانیم نمیبینیم خواهشا باخت به بحرین و با تخریب کردن کیروش مخفی نکنین ما دیگه خواب مساوی کردن با پرتغال و رویایی بازی کردن با اسپانیارو اونم تو گروهه مرگ دیگه نمیبینیم...


فرزاد 28 / 07 / 1398 38 : 02 : 23

خیلی بی سوادی


محمد 28 / 07 / 1398 47 : 13 : 22

کیروش یک دلال بود که فقط ایران غارت کرد و بدون هیچ دستاوردی


سینا 28 / 07 / 1398 17 : 29 : 21

من روزی که کارلوس ورود. کرد. به کلمبیا با چندیین نفر شرط بندی کردم که این مربی سر ی. سال نشده اخرااج میشه ، دوستانی که بسیار. هیجانی تصمیم میگیرند و علاقه به تیپ و. ظاهر داشته باشند واز تاکتیک و ارنج فوتبال سر درنیارن کیروش میتونه براشون بهترین کزینه باشه ، (این بماند یادگار ) #سینا عماد


متین 28 / 07 / 1398 11 : 35 : 20

به نظر بهترین اتفاق تویه فوتبال ایران رفتن کیروش بوده وقعا دلال به تمام معنا بود


مرتضی 28 / 07 / 1398 25 : 19 : 15

تاریخ قضاوت خواهد کرد حالا مونده خوبیهای کیروش رو بشناسیم


ایران 28 / 07 / 1398 44 : 35 : 14

ایران دیگر مربی مثل کیروش نخواهد دید والسلام


mojtaba 28 / 07 / 1398 33 : 04 : 10

عاقلان دانند


تازه ترین خبرها