جونیور یک بازیکن معمولی است و خط حمله پرسپولیس همچنان مشکل دارد
11821
پنجعلی: این تیم همان تیم کی روش است و مشکلات سابق را دارد/باخت به بحرین واقعیت فوتبال ما است
25 مهر 1398
599
ایرانی

مهدی نوری / محمد پنجعلی کاپیتان سابق تیم ملی معتقد است باخت به بحرین واقعیت فوتبال ما است چرا که آنها زحمت می‌کشند و حرفه‌ای کار می‌کنند و همواره در حال پیشرفت هستند اما ما با اینکه استعدادهای خوبی داریم اما زیرساخت نداریم و در مسیر حرفه‌ای حرکت نمی‌کنیم و همین تفاوت‌ها است که باعث می‌شود در چنین روزهایی مقابل بحرین که تیم درجه 3 آسیا محسوب می‌شود شکست بخوریم و نتوانیم در روزهای حساس نتیجه بگیریم.

در مورد بازی تیم ملی مقابل بحرین صحبت می‌کنید؟

این بازی را باختیم اما واقعیت فوتبال ما همین است و اگر غیر از این باشد باید تعجب کنیم. ما به عراق و سوریه هم باخته‌ایم و آنها در حال جنگ بودند و بحرین در شرایط جنگ هم نیست. ما زیرساخت نداریم و باید حرفه‌ای شویم در حالی که آماتور هم نیستیم. بحرین کشور به این کوچکی دارد و دیدید چه فوتبالی بازی کرد؟ از همه بدتر اینکه به سرود ملی و پرچم ما هم بی احترامی و توهین کردند و بازیکنان بحرین هم این موضوع را تایید کردند. من نمی‌دانم به کجا داریم می‌رویم.

چرا در نیمه اول اینقدر بد بودیم؟

ما نیمه دوم هم زمانی فشار آوردیم که گل خوردیم. بچه‌ها انتظارش را نداشتند که به مشکل بخورند. با آن برد مقابل کامبوج فکر نمی‌کردیم به مشکل بخوریم و خودمن هم فکر نمی‌کردم دچار مشکل شویم و گفتم حداقل دو گل می‌زنیم و این باخت غیرمنتظره بود.

چرا مقابل تیم‌های عربی و به خصوص بحرین همیشه به لحاظ روحی به مشکل می‌خوریم؟

جلوی همه تیم‌ها به مشکل می‌خوریم و فقط عربها نیستند. اگر فوتبال ما درست شود فرقی نمی‌کند به چه تیمی بخوریم. ما بیش از 40 سال است که قهرمان آسیا نشده‌ایم و یعنی اینکه مشکل داریم. مشکلات ما صرفا روحی نیست. تیم‌های ما اکثرا بدهکار هستند و استقلال و پرسپولیس که تیم‌های بزرگ ما هستند یک استادیوم ندارند که بازیهای خودشان را آنجا برگزار کنند اما ما می‌رویم در عراق برای آنها استادیوم می‌سازیم. مشکلات فوتبال ما ریشه‌ای است و تا آنها را برطرف نکنیم شرایط همین است و عوض نمی‌شود.

وقتی 14 گل به کامبوج زدیم همه فکر کردند خط حمله تیم ملی ما خیلی خوب شده است اما چرا مقابل بحرین در گلزنی ناموفق بودیم و حتی نتوانستیم گل مساوی را به آنها بزنیم؟

فوتبال با فوتبال تفاوت دارد. کامبوج تیم ضعیفی بود و 14 گل به آنها زدیم اما اینکه نتوانستیم به بحرین گل بزنیم واقعیت فوتبال ما است. ما با پراید نمی‌توانیم با بنز کورس بگذاریم. باید کار کنیم و پیشرفت کردن الکی نیست. بازیکنان ما در اروپا بازی می‌کنند یعنی اینکه ما استعداد داریم اما زیرساخت نداریم و نتیجه همین می‌شود.

به نظر شما باخت به بحرین برای ما فاجعه و آبروریزی بود؟

نمی شود گفت آبروریزی، وقتی آنها زحمت می‌کشند و کار اصولی و حرفه‌ای می‌کنند نتیجه هم می‌گیرند. پول بی حساب و کتاب در کشور ما هدر می‌رود و کلی جریمه برای بازیکنان و مربیان خارجی می‌دهیم. این پولها هدر می‌رود به جای اینکه زیرساختهای فوتبال ما درست شود. الان در استادیوم آزادی بلیت فروشی و تبلیغات دور زمین دست باشگاهها نیست اما در اروپا همه چیز دست باشگاهها است در حالی که فوتبال ما دولتی است.

بازی تیم ملی مقابل بحرین به لحاظ فنی چطور بود؟

فکرمی کنم چیز خاصی نداشتیم. بحرین چند تا موقعیت خراب کرد و این تیم همان تیم کی روش است و همان مشکلات دوران کی روش را داریم و مربوط به شخص نیست و سیستم ما مشکل دارد و با عوض شدن مربی هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

به آینده تیم ملی با ویلموتس امیدوار هستید؟

بازی بعدی ما با عراق خیلی سخت و سرنوشت ساز است. ما می‌توانیم صعود کنیم و خیلی بد است که در این مرحله گیر کنیم. کلا به تیم ملی امیدوارم چون فوتبال ما از خیلی تیم‌های آسیا جلوتر است. بحرین تیم درجه 3 آسیا است و می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم.

در مورد پرسپولیس صحبت کنیم. چه تصوری از بازی پرسپولیس و پیکان دارید؟

همه بازیهای پرسپولیس سخت است چون تیم‌ها مقابل ما انگیزه دارند. پرسپولیس در آخرین بازی اش مقابل شهرخودرو در مشهد خیلی با کیفیت بازی کرد چون تیم یحیی واقعا خوب است و بچه‌های پرسپولیس خوب کار کردند. بعضی مواقع بهتر از شهرخودرو هم بودیم اما گل نزدیم وگرنه یحیی تیم خوبی ساخته است. پرسپولیس می‌تواند پیکان را ببرد و حتما 3 امتیاز را می‌گیرد چون بازی آخر در مشهد تیم خیلی بهتر از قبل شده بود.

چه شناختی از پیکان دارید؟

پیکان تیم خوبی است و همیشه یک روال مشخصی داشته است. مقابل پرسپولیس همه تیم‌ها انگیزه دارند و با تمام توان بازی می‌کنند چون بازیکنان تیم‌های دیگر در این بازی دیده می‌شوند و سعی می‌کنند خودشان را نشان بدهند.

سید جلال حسینی در چند بازی گذشته غایب بوده و پرسپولیس نوسان داشته است. حضور سید جلال می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟

صد در صد می‌تواند کمک کند. به هر حال سید باتجربه است و همه بچه‌ها باید به تیم کمک کنند چون لیگ طولانی است و آسیا هم در پیش است و باید نیمکت قوی داشته باشیم. سید خیلی می‌تواند کمک کند و باید به عملکرد کادر فنی هم احترام گذاشت. سید جلال یک بازیکن حرفه‌ای است و چه بازی کند و چه بازی نکند همیشه آماده است.

در مورد عملکرد جونیور براندائو چه نظری دارید؟

واقعیت این است که چیزی از او ندیده‌ایم و نظر اکثر کارشناسان همین است و بازیکن خیلی معمولی است. بازیکنی که می‌گیریم باید از سطح فوتبال آسیا بالاتر باشد. اینگونه از بازیکنان با دلالی می‌آیند و از این موارد زیاد دیده ایم. الان بازیکن خارجی در لیگ داریم که روی نیمکت می‌نشیند اما باید بازیکنانی بیاوریم که در سطح آسیا تاثیرگذار باشند. همه جای دنیا همین کار را می‌کنند و بازیکنانی را می‌آورند که در بازیهای بزرگ تاثیرگذار باشند. با این وضعیت خط حمله پرسپولیس همچنان مشکل دارد و اینطوری حل نمی‌شود.

 


تازه ترین خبرها