به جا مانده از باخت بد تیم ملی در بحرین
11802
همه را «له» نکنیم
24 مهر 1398
1114
ایرانی
اینکه الان منتظر اولین لغزش بمانیم و فورا خرخره ویلموتس را فشار بدهیم، به هیچ کار نمی‌آید

روزنامه گل- باخت بد تیم ملی کشورمان برابر بحرین، اعصاب هواداران فوتبال را به هم ریخته است. بخشی از انتقادات بعد از ناکامی در این بازی حیثیتی طبیعی است، اما در عین حال قرار هم نیست همه «له» شوند. خوب است جاهایی مرز را نگه داریم و به زمین و زمان یورش نبریم. نفر اول مارک ویلموتس است. سرمربی تیم ملی که تا دیروز «قهرمان» بود، حالا با یک باخت ناگهان از نگاه برخی دوستان تبدیل به یک مربی درجه دو و ناکارآمد شده و پیش‌بینی می‌کنند که با او به هیچ‌کجا نخواهیم رسید! چگونه ممکن است این همه شتاب‌زدگی؟ مگر ممکن است فقط با یک بازی و یک باخت با یک گل اختلاف آن هم در زمین حریف به چنین نتیجه‌ای رسید؟ به هر حال ویلموتس که اصلا هم مربی بی‌کارنامه‌ای نیست جانشین کارلوس کی‌روش شده و به سود همه ماست که باور کنیم مامویت مربی پرتغالی در ایران به پایان رسیده است. اینکه الان منتظر اولین لغزش بمانیم و فورا خرخره ویلموتس را فشار بدهیم، به هیچ کار نمی‌آید. این رسما و دقیقا به معنای «خودزنی» است و لاغیر.

فقط هم ویلموتیس نیست؛ چه اینکه برخی بازیکنان هم بعد از این بازی مورد حملات گسترده و نامتناسبی قرار گرفتند. به عنوان مثال بازیکنی مثل محمد محبی در بازی با کامبوج دو گل زد و همه شروع کردند به تمجید از او؛ حتی ویلموتس هم مورد تایید و تحسین قرار گرفت که آگاهانه شروع به جوانگرایی در تیم ملی کرده است، اما بلافاصله بعد از نمایش ضعیف محبی برابر بحرین و شکست تیم ملی، خیلی‌ها فیکس شدن در این تیم را برای او زود دانستند. کاری نداریم به اینکه انتقادهای فعلی درست و سزاوارانه است یا نه، اما نباید از یاد ببریم بالاخره محبی یک فوتبالیست جوان است که راه درازی پیش رو دارد و نباید تخریب شود. در مورد نفراتی مثل کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون و مهدی طارمی هم همین شرایط وجود دارد، اما وضع احسان حاج‌صفی خراب‌تر از سایرین به نظر می‌رسد. بله؛ احسان اشتباه کرد که به عنوان کاپیتان تیم، به اعلام خطای واضحش معترض شد و تمرکز بازیکنان را به هم ریخت، اما قرار هم نیست در قبال کسی که قبل از سی سالگی بیش از صد بازی ملی انجام داده و هنوز می‌تواند مهره‌ای قابل اتکا برای فوتبال ما باشد، اینقدر تندروی صورت بگیرد.

این واکنش‌ها بار دیگر نشان داد قوم افراط و تفریطیم؛ یا به صفر مطلق گرایش داریم یا فقط به عدد صد. این رویه اما به سود فوتبال ایران و تیم ملی نیست. انتقاد کنید، اما درست و به اندازه. اجازه بدهید تیم جدید شکل خودش را پیدا کند و کار را جلو ببرد، وگرنه مهره‌سوزی هیچ دردی از ما دوا نخواهد کرد.



دیدگاه های کاربران (1 دیدگاه)
محمد 25 / 07 / 1398 29 : 15 : 11

بنده خدا نمیدونه اینجا آسیا داور میخواب یه طرف اینا باید بهش توجیه کنند بعد نباید زیر دست باشه خودش بازیکن انتخاب کنه


تازه ترین خبرها