با این استراتژی حالا تیم امید می‌تواند دوباره به المپیک فکر کند
11794
روستایی: نگاه ویلموتس به بازیکنان امید برای ما بمب انگیزه است
24 مهر 1398
470
ایرانی
شاید کمتر کسی فکر می‌کرد با آن ماجراهای رخ داده برای تیم امید و با رفتن مجیدی و آمدن استیلی این تیم بتواند موفق باشد.

سیدیاسر رضوی/ شاید کمتر کسی فکر می‌کرد با آن ماجراهای رخ داده برای تیم امید و با رفتن مجیدی و آمدن استیلی این تیم بتواند موفق باشد. تیمی که با هدایت استیلی در دو بازی دوستانه مقابل پدیده و استرالیا توانست غبار ناامیدی بعد 2 شکست مقابل ازبکستان را تا حدودی پاک و اهالی فوتبال را به آینده و رسیدن به المپیک را دوباره امیدوار کند. امیر روستایی یکی از مهاجمان تیم امید است که به نظر می‌رسد بعد کرانچار و مجیدی حالا حمید استیلی هم روی او در خط حمله این تیم حساب ویژه‌ای باز کرده است. بازیکنی که معتقد است با این استراتژی حالا تیم امید به‌راحتی می‌تواند به حضور در المپیک و شکستن طلسم چهار دهه‌ای غیبت ایران در این رقابت‌ها بیش‌ازپیش فکر کند.

برد خوبی تیم ملی امید ایران مقابل استرالیا به دست آورد و حسابی خبرساز شدید. بازی چطور بود؟

استرالیا واقعاً تیم خوبی بود و از طرف دیگر یک بازی خیلی باکیفیتی را انجام دادیم چون استرالیا واقعاً از نظر بدنی در شرایط بسیار خوبی بودند. در این بازی توانستیم تاکتیک جدید خودمان را که توسط آقای استیلی در نظر گرفته‌شده بود به بهترین شکل پیاده کنیم. چون تیمی داریم که به بهترین شکل در دفاع جمع شده و در ضد حمله‌ها با توجه به بازیکنان سرعتی و تاکتیکی حضور پیدا می‌کند. به همین خاطر با استفاده از این قابلیت توانستیم گل بزنیم و یک برد خوب را به دست بیاوریم.

پس معتقدی برخلاف تاکتیک و برنامه‌های مجیدی حالا تیم امید با استیلی بهتر می‌تواند قابلیت‌های خودش را نشان دهد.

با آقای مجیدی که ما بیشتر از یکی، دو ماه کار نکردیم اما استراتژی فعلی بهتر جواب می‌دهد و می‌توانیم به المپیک برویم. قرار است دو بازی دوستانه دیگر هم در فیفا دی با اندونزی داشته باشیم که قطعاً می‌تواند کمک زیادی به آماده‌سازی این تیم کند.

بعد از دو باخت سنگین مقابل ازبکستان و ماجراهای رفتن مجیدی حواشی زیادی را برای تیم امید به وجود آورد. اتفاقاتی که باعث شد امیدها به این تیم برای موفق شدن خیلی کمرنگ شود.

باور کنید ما بازیکنان در این مدت کاری به این حواشی نداشتیم تا بتوانیم کار را باقدرت ادامه دهیم. بااین‌همه به نظرم با این شرایطی که تیم دارد حالا می‌توانیم به حضور در المپیک و شکستن طلسم نبودنمان فکر کنیم و با تمام قوا کار را پیش ببریم. این تیم قابلیت خوبی دارد و بچه‌ها کاملاً پشت یکدیگر هستند. حالا هم یکدل کار را پیش می‌بریم چون حالا تیمی هستیم که می‌توانیم طلسم را بشکنیم و بعد از بیش از چهار دهه به المپیک برسیم.

در این بازی در فاز دفاعی خوب بودید و در فاز حمله هم موقعیت‌های زیادی داشتید که یکی از آن‌ها توسط خود تو بود که روی یک صحنه داور پنالتی و خطایی که روی تو شد را نگرفت.

بعد بازی خوبی که مقابل پدیده انجام داده بودیم و یکی از مدعیان قهرمانی در آخرین دقایق توانست از ما یک تساوی بگیرد در بازی با استرالیا هم انگیزه زیادی داشتیم. خوب توانستیم روی دروازه حریف موقعیت ایجاد کنیم و امید به خدا در ادامه هم با همین قدرت کار را پیش ببریم.

عملکرد خوب بازیکنان تیم امید باعث شده که ویلموتس نگاه جدی به آن‌ها داشته باشد. محبی و نورافکن نمونه این بازیکنان هستند و محبی هم که خیلی عالی کار کرد و 2 گل زد.

قطعاً این نگاه ویلموتس برای بازیکنان امید یک بمب انگیزه است تا بتوانند با نشان دادن هرچه بهتر قابلیت‌های خودشان به تیم بزرگسالان برسند. جای که سرمربی تیم ملی هم بازیکنان را دعوت کرد و هم به آن‌ها بازی داد که این یک اتفاق بسیار خوب است. بدون شک هر بازیکنی آرزو دارد لباس تیم ملی بزرگسالان کشورش را برتن کند و دعوت شود. من هم از این نگاه ویلموتس سعی می‌کنم تمام بهره را ببرم و بتوانم نظر ایشان را جلب کنم.

در شرایطی که تو در تیم امید یکی از بازیکنان اصلی هستی اما در پرسپولیس بعد از چند بازی حضور دیگر به ترکیب اصلی نرسیدی. با این شرایط این شانس از تو گرفته نمی‌شود؟

من تمام سعی خودم را می‌کنم تا نظر سرمربی تیم پرسپولیس را بازهم جلب کنم تا دوباره به ترکیب اصلی برسم. در ابتدای لیگ آقای کالدرون به من لطف داشتند و به نظرم بازی‌های بدی هم برای شروع در پرسپولیس انجام ندادم اما قطعاً با تمرین و تلاش بیشتر برای خودم بابت رسیدن به ترکیب اصلی تیم فرصت خواهم خرید.


تازه ترین خبرها