حکایت این روزهای تلویزیون دولتی
11780
التماس بی‌پایان برای دیده شدن
23 مهر 1398
3692
ایرانی
برخی مدیران و تهیه‌کننده‌ها در سازمان به مجریان و کارشناسان توصیه می‌کنند به هر قیمیتی یک دقیقه از برنامه را به حاشیه بکشانند تا این قسمت به اصطلاح در شبکه‌های اجتماعی «وایرال» شود و مردم آن را ببینند!

روزنامه گل- رسول بهروش

کمتر از یک ماه بعد از شوخی نابه‌جا با لوگوی باشگاه استقلال، دوباره همان مجری در همان برنامه تلویزیونی خبرساز شده است؛ این بار به خاطر شوخی با علی دایی. یک مزاح به‌شدت بی‌مزه که حتی بازگویی آن هم چندش‌آور است. بحث نزدیک شدن کریس رونالدو به رکورد گل‌های ملی علی دایی مطرح می‌شود و آقای مجری دوباره مثل کم‌سوادترین قشر هواداران فوتبال، داستان لطف مالدیو به دایی را پیش می‌کشد. او بعدتر، احتمالا با استناد به یک خبر اجتماعی دیگر به دایی پیشنهاد می‌کند پنج میلیون تومان برای جعل و کوچک کردن سن شناسنامه‌ای‌اش خرج کند تا به تیم ملی برگردد و رکوردش را بهتر کند. شوخی اصلا چیز بدی نیست؛ اما اینهایی که مجری می‌گوید علاوه بر اینکه لوس و بسیار بی‌نمک است، رگه‌هایی از کم‌اطلاعی و سطحی‌گرایی را هم در خود دارد. علی دایی هم مثل همیشه زود عصبانی شده و از شخص رییس قوه قضاییه خواسته با این موضوع برخورد کند! مسلما واکنش شهریار متناسب و برازنده نیست، اما در دل این ماجرا نکته مهم دیگری وجود دارد.

واقعیت آن است که تلویزیون دولتی ایران به شدت کم‌بیننده شده و خود دوستان هم این مساله را به خوبی می‌دانند. اینکه چپ و راست آمار بیننده‌های بالای 60 و 70 درصدی می‌دهند هم متاعی نیست که حتی در خود جام‌جم خریدار داشته باشد. در نتیجه به نظر می‌رسد یکی از راه‌هایی که آقایان برای «دیده شدن» انتخاب کرده‌اند، خلق لحظات جنجالی است. در این مورد حتی یک شایعه غیررسمی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی مدیران و تهیه‌کننده‌ها در سازمان به مجریان و کارشناسان توصیه می‌کنند به هر قیمیتی یک دقیقه از برنامه را به حاشیه بکشانند تا این قسمت به اصطلاح در شبکه‌های اجتماعی «وایرال» شود و مردم آن را ببینند! البته اگر چنین توصیه‌ای هم در کار نباشد، رفتار برخی از عزیزان در مقابل دوربین به وضوح از عطش و اشتیاق آنها برای مطرح شدن‌شان در فضای مجازی حکایت دارد؛ ولو اگر این اتفاق با ابعاد منفی و به قیمت خشم عمومی رخ بدهد. ظاهرا برای این رفقا بدنامی بهتر از گمنامی است؛ در غیر این صورت چه توجیهی دارد که دوستی مثل همین آقای مجری، بعد از آن ماجرای جنجالی شوخی با استقلال به همین سرعت دوباره انگشت در لانه زنبور کند و اینطور ناشیانه سراغ علی دایی برود؟ بد نیست بدانید جناب ایشان، در حدفاصل این دو شاهکار یک شوخی زشت و باز هم «بی‌مزه» دیگر با تغییر نام شناسنامه‌ای فوتبالیست‌ها و بازیگران مشهور داشته است.

در هر صورت قبلا گفتیم و باز می‌گوییم اروپا هم کلی مالدیو و گوام دارد؛ چه اینکه رونالدو 36 گل از 95 گلش را برابر لتونی، ارمنستان، آندورا، ليتواني، جزاير فارو، استوني، لوکزامبورگ، آذربایجان، قبرس و قزاقستان به ثمر رسانده است. این چیزی نیست که آقای مجری نداند یا نفهمد، اما چون احتمالا دوست دارد ویدیوهایش بین مردم دست به دست شود، تجاهل می‌کند و نمک بیجا می‌ریزد. به هر حال این تیر هم به نشان نشست و حالا با وایرال شدن فیلم، هم مجری راضی است و هم تلویزیون مهجور مانده ایران! بنابراین از همین حالا منتظر شوخی‌های سخیف و جنجال‌های الکی بعدی باشید؛ به تعبیر بهتر، پروژه التماس‌آمیز تلویزیون برای جذب مخاطب.



دیدگاه های کاربران (1 دیدگاه)
امین صف شکن 24 / 07 / 1398 20 : 47 : 20

واقعا این مجری خیلی بی نمک و لوس تشریف داره. کاری به علی دایی ندارم ولی به مجریه بیشعور بگید که راه دیگه ای برای دیده شدن پیدا کنه


تازه ترین خبرها