بحرین افت فاحشی داشته اما بازی سختی داریم
11734
نصرتی: ما به کامبوج احترام گذاشتیم که 14 گل به آنها زدیم
22 مهر 1398
240
ایرانی
نصرتی می گوید امیدوارم خانم‌ها در لیگ هم وارد استادیوم‌ها شوند.

روزنامه گل -



محمد نصرتی مدافع سابق تیم ملی کشورمان معتقد است که تیم ملی بحرین نسبت به گذشته افت فاحشی داشته اما نباید چنین تیمی را که در گذشته هم ما را اذیت کرده دست کم بگیریم و باید با قدرت و تمرکز بسیار بالا مقابل آنها ظاهر شویم و در این بازی خارج از خانه نتیجه بگیریم تا در ادامه بازیها با آرامش بیشتری کار کنیم.


بازی تیم ملی مقابل کامبوج در ورزشگاه آزادی چطور بود؟


بازی خوبی بود و از آن بازیهایی بود که نتیجه اش در تاریخ ثبت می‌شود و مایه غرور ما است. به نظر کشب چنین نتیجه‌ای در یک بازی ملی اتفاق خوبی بود که ملی پوشان ما رقم زدند. به لحاظ فنی هم بازی خوبی بود چون به نظر من کی روش روی فاز دفاعی تیم ملی ما کار کرد و تیم ما در فاز تدافعی قدرتمند شد و تیم ایران به مربی‌ای نیاز داشت که در فاز هجومی هم بیشتر کار کند و ویلموتس دارد این کار را می‌کند. نکته جالب اینکه ویلموتس در این دیدار به بازیکنانی که کمتر بازی کرده بودند مثل نوراللهی و محبی میدان داد و اینها می‌توانند آینده تیم ملی را بسازند و نکته مثبتی برای تیم ما بود.


زدن 14 گل به تیمی در سطح کامبوج به نوعی ضعیف کشی نبود؟


نه، به هیچ وجه چنین چیزی نیست و اتفاقا احترام به آن تیم است چون تیمی مثل کامبوج بعد از چنین نتیجه‌ای روی نقاط ضعف خودش کار می‌کند تا در آینده شرایط بهتری داشته باشد. چیزی که برای من جالب بود اینکه کامبوج به هیچ وجه ضد فوتبال بازی نکرد و اصول فوتبال را رعایت کردند و دروازه بان و مدافعان آنها دنبال بازیسازی بودند. کامبوج اگر می‌خواست کمتر گل بخورد با لایه‌های فشرده دفاعی کار می‌کرد تا فضای کمتری به ما بدهد و کمتر گل بخورد اما چنین کاری نکردند و دنبال ضد فوتبال نرفتند.


یکی از هواداران کامبوج در استادیوم آزادی حضور داشت و با اینکه 14 گل عقب بودند تا لحظه آخر تیمش را تشویق می‌کرد. در مورد این هوادار کامبوجی چه نظری داری؟


این کار هوادار کامبوج نشانه وفاداری است و صحنه خیلی لذت بخشی بود یعنی آنها همه جوره از تیم محبوب شان حمایت می‌کنند. واقعا دیدن چنین صحنه‌ای برای من جالب بود و باید دست چنین هواداری را بوسید و همه تیم‌ها چنین هوادارانی را نیاز دارند.


این هوادار بعد از بازی هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ما می‌رویم و پیشرفت می‌کنیم. چنین حرفهایی برای شما جالب نیست؟


چنین هواداران فهیم و وفاداری کم هستند و باید قدر آنها را دانست. من اگر از نزدیک او را می‌دیدم با اینکه طرفدار تیم ملی ایران هستم اما از او به خاطر وفاداری و حس وطن پرستی اش یک تشکر جانانه می‌کردم.


در این بازی شاهد حضور بانوان در استادیوم آزادی بودیم. در مورد این اتفاق چه نظری دارید؟


به بانوان یک تبریک ویژه می‌گویم و یک تشکر جانانه هم می‌کنم که با انرژی بالا از تیم ملی حمایت کردند و یه تشویق ملی پوشان ایران پرداختند. امیدوار این کار استمرار داشته باشد و بانوان ایرانی بتوانند از حق طبیعی شان که حضور در استادیوم‌ها است استفاده کنند. حضور بانوان در استادیوم‌ها حق آنها است و دیدیم که هیچ مشکلی هم پیش نیامد. امیدوارم با استانداردکردن استادیوم‌ها در لیگ هم خانواده‌ها وارد ورزشگاهها شوند و بتوانند در کنار هم از دیدن فوتبال لذت ببرند.


فکر می‌کنید دوباره از حضور بانوان در استادیوم‌ها جلوگیری شود؟


نه، بعید می‌دانم. خود فیفا سفت و سخت پای این ماجرا ایستاده که این اتفاق نیفتد و بانوان باز هم در استادیوم‌ها حاضر شوند.


حضور بانوان چه تاثیری روی جو ورزشگاهها می‌تواند داشته باشد؟


من چنین تجربه‌ای را دارم و در مقدماتی جام جهانی 2006 در بازی با بحرین خانم‌ها به استادیوم آمدند و هر چند تعدادشان کم بود اما حضور داشتند. شاید من که بازیکن بودم زیاد متوجه نشدم اما آدم در حضور مادر، خواهر و همسرش نهایت تلاشش را برای موفقیت می‌کند و حس خیلی خوبی است.


چه تصوری از بازی با بحرین دارید؟


بحرین با آن بحرینی که ما مقابل آنها بازی کردیم فرق کرده و در این سالها افت فاحشی داشته البته در فوتبال هیچ تیمی از پیش برنده یا از پیش بازنده نیست اما بحرین در این سالها خیلی افت کرده است. ما تیم اول آسیا هستیم و امیدوارم بحرین را ببریم و از دور مقدماتی راحت صعود کنیم و در دور بعدی تیم قدرتمندتری داشته باشیم و صعود راحتی به جام جهانی داشته باشیم.


بحرین با توجه به خصوصیات خاصی که دارد در خانه خودش برای ما مشکل ساز نمی‌شود؟


من در آنجا بازی کرده ام و چنین تجربه‌ای دارم و بازی سختی است. برخی از بازیکنان بحرین فارسی بلد هستند و از یک سری الفاظ برای تحریک بازیکنان ما استفاده می‌کنند و بچه‌های ما به حاشیه کاری نداشته باشند و تمرکزشان روی بازی باشد تا نتیجه بگیرند.


از روند تیم ملی با ویلموتس راضی هستید؟


تا الان که خوب بوده البته حریفان قدرتمندی نداشتیم و الان نمی‌شود کار ایشان را ارزیابی کرد و باید با گذشت زمان و با حریفان قدرتمند تیم ملی را قضاوت کنیم اما ویلموتس دو سه تا تغییر پست برای بازیکنان داشته است مثل سردار آزمون که پشت مهاجمان بازی می‌کند و آزادانه حرکت می‌کند و بازی او خیلی به چشم می‌آید. هر چند با حریفان قدرتمند بازی نکرده‌ایم اما ویلموتس در فاز هجومی خوب کار کرده و تفکرش هجومی است. من به آینده تیم ملی با ویلموتس امیدوار هستم و این تیم می‌تواند نتایج بهتری بگیرد.

 

مهدی نوری

 


تازه ترین خبرها