سرمربی بلژیکی 3 بازیکن جدید رو کرده است
11728
18 بازیکن مورد اعتماد ویلموتس!
22 مهر 1398
302
ایرانی
تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی در دومین بازی خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2022 و مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2023 مقابل کامبوج با پیروزی غیرمنتظره 14 بر صفر رسید که مارک ویلموتس در این بازی از محبی در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرد.

روزنامه گل -




این در حالی است که ابتدا قرار بود اشکان دژاگه بازی کند ولی این بازیکن قبل از شروع مسابقه دچار مصدومیت شد تا جای خود را به محبی بدهد. به‌این‌ترتیب، محبی که اولین بازی ملی‌اش را تجربه می‌کرد، دو گل برای ایران را زد تا روزی رؤیایی برایش رقم بخورد. بازیکنی که در بازی قبل خود در ورزشگاه آزادی هم گل دوم سپاهان را به پرسپولیس زده بود تا 3 گل در 2 بازی متوالی در آزادی زده باشد. در این بازی، مهرداد محمدی هم که در دقیقه 73 به‌جای محبی به زمین آمده بود، در دقیقه 85 گل سیزدهم ایران را زد تا او هم در اولین بازی ملی خود موفق به گلزنی شده باشد. جالب این‌که پیش‌ازاین دو بازیکن، اللهیار صیاد منش هم در بازی با دوستانه با سوریه توانست در اولین بازی خود گلزنی کند تا پدیده‌های سرمربی بلژیکی ایران در اولین بازی‌های خود موفق ظاهر شوند اما ویلموتس در بازی‌هایی که روی نیمکت ایران نشسته از چه بازیکنانی استفاده کرده است.


17 بازیکن در اولین بازی


ایران در اولین بازی خود با مربیگری ویلموتس برابر سوریه که با پیروزی پنج بر صفر یوزها همراه بود، با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی (53 محمدحسین کنعانی زادگان)، میلاد محمدی، امید ابراهیمی (69 سعید عزت الهی)، کریم‌ انصاری‌فرد (81 اللهیار صیادمنش)، علیرضا جهانبخش (62 مهدی ترابی)، وحید امیری (66 مسعود شجاعی)، رامین رضاییان (75 وریا غفوری) و مهدی طارمی استفاده کرد. 17 بازیکنی که به‌غیراز صیادمنش، همگی آن‌ها برای تیم ملی در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش بازی کرده بودند.


بازی کردن 2 پرسپولیسی


در بازی دوستانه بعدی شاگردان ویلموتس که برابر کره جنوبی در سئول برگزار شد و با تساوی یک‌بریک به پایان رسید، تقریباً همان بازیکنان بازی با سوریه به میدان رفتند و بازیکنان جدیدی که فرصت حضور در زمین را پیدا کردند، دو بازیکن پرسپولیسی بودند. یکی احمد نوراللهی که از دقیقه 46 به‌جای جهانبخش وارد زمین شد و دیگری علی علیپور که از دقیقه 80 جای انصاری‌فرد را گرفت.


اضافه شدن 2 بازیکن دیگر


در اولین بازی رسمی تیم ملی با ویلموتس که مقابل هنگ‌کنگ برگزار شد و با برتری دو بر صفر ایران به پایان رسید، دو بازیکن دیگر توانستند فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را پیدا کنند. یکی از این بازیکنان علی کریمی هافبک دفاعی استقلال بود که از دقیقه 71 جای امید ابراهیمی را گرفت و دیگری دژاگه که از دقیقه 88 به‌جای جهانبخش وارد زمین شد تا تعداد بازیکنان استفاده‌شده توسط ویلموتس در تیم ملی به عدد 21 برسد.


23 بازیکن ویلموتس


در بازی اخیر برابر کامبوج نیز همان‌طور که اشاره شد، محبی و مهرداد محمدی به میدان رفتند تا تعداد بازیکنان تیم ملی از زمان روی کار آمدن این مربی بلژیکی به عدد 23 برسد و تعداد بازیکنانی که توسط ویلموتس ملی‌پوش شده‌اند هم سه نفر شود.


5 بازیکن خط‌خورده


ویلموتس برای این بازی و بازی با بحرین که سه‌شنبه برگزار می‌شود، جهانبخش، ترابی و غفوری را به تیم ملی دعوت نکرد که البته سروصداهایی را هم به همراه داشت. او پیش‌ازاین و در اردوی قبل عزت‌اللهی و صیادمنش را هم دعوت نکرده بود و در این اردو هم آن‌ها را کنار گذاشت تا فعلاً 18 بازیکن توانسته باشند اعتماد نسبی او را جلب کرده باشند.
 

حامد جیرودی

 


تازه ترین خبرها