اضافه شدن 3 بازیکن و تغییر و تحولات ترکیب
11703
استقلال برای تازه‌واردها جا باز می‌کند
21 مهر 1398
306
ایرانی
کادر فنی استقلال در 6 مسابقه لیگ و یک بازی جام حذفی تغییرات زیادی ایجاد کرده و ترکیب‌های متفاوتی را به میدان فرستاده است.

روزنامه گل -



هرچند برخی از این تغییرات به دلیل محرومیت و مصدومیت بازیکنان با دیر اضافه شدن و نا آمادگی بازیکنانی چون روزبه چشمی و هرویه میلیچ برمی‌گردد، اما هدف اصلی استراماچونی و دستیارانش از این جابجایی‌ها، شناخت بازیکنان و قابلیت‌های آن‌ها در اجرای تاکتیک و برنامه‌های موردنظر کادر فنی است. در بازی‌های پیش رو با بازگشت شیخ دیاباته و فرشید باقری از مصدومیت و همچنین خرید احتمالی گری هوپر ترکیب اصلی استقلال دگرگون خواهد شد و تعدادی از بازیکنان جایگاه خودشان را در ترکیب تیم از دست خواهند داد.


دفاع و دروازه باثبات‌ترین


باثبات‌ترین پست استقلال تا به اینجا درون دروازه این تیم است که حسین حسینی بدون رقیب جدی و در شرایطی که حسین پورحمیدی را روی نیمکت دارد در 7 بازی این فصل آبی پوشان حضورداشته است. البته اگرگلر جوان استقلال عملکرد بهتری از خودش نشان ندهد باشگاه در نیم‌فصل دوم رقیب قدرتمندی برای او می‌آورد و این آرامش و ثبات متزلزل خواهد شد.یک خط جلوتر از دروازه استقلال عمدتاً با سیستم 3 دفاع خطی بازی می‌کند. در این روش انتخاب‌های اصلی استراماچونی سیاوش یزدانی، روزبه چشمی و محمد دانشگر است. این 3 بازیکن غیر از مواقعی که محروم یا مصدوم و نا آماده بودند، همیشه در ترکیب اصلی استقلال قرارگرفته‌اند.عارف غلامی، شاهین طاهر خانی و میلاد باقری هم با این 3 نفر برای حضور در ترکیب اصلی رقابت می‌کنند.از این جمع فقط غلامی موردتوجه کادر فنی قراردارد و طاهرخانی فقط یک‌بار در ترکیب قرارگرفته و باقری حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته است.در سیستم 3-5-2 این سه نفر انتخاب‌های اصلی مرد ایتالیایی هستند. وریا غفوری  در راست و هرویه میلیچ در چپ هم بال‌های اصلی استقلال در این روش هستند. البته میلاد زکی پور کم‌کم خودش را به ترکیب اصلی نزدیک کرده و جایگاه میلیچ را تهدید می‌کند.  


خط هافبک در قرق 6 بازیکن


در پست حساس هافبک دفاعی، استقلال در 2 بازی اول فرشید باقری را در ترکیب  اصلی داشت که او به همین دلیل از هفته سوم به بعد نتوانست آبی پوشان را همراهی کند.علی کریمی غیر از بازی بعد دربی که محروم بود انتخاب اول استراماچونی برای این پست محسوب می‌شود. باوجود غیبت طولانی باقری، مسعود ریگی که یک خط نمایشان در ترکیب اصلی قرارگرفته نتوانست اعتماد استراما را جلب کند و با بازگشت و آمادگی هافبک مصدوم جایگاهش را ترکیب استقلال از دست خواهد داد.در حال حاضر رقابت بین ریگی و آرش رضاوند است. داریوش شجاعیان  و فرشید اسماعیلی دیگر انتخاب‌های کادر فنی برای خط هافبک هستند. بازگشت باقری رقابت در خط هافبک را بالا می‌برد و این وسط بازیکنان جوانی چون رضا آذری شانس چندانی برای حضور در میدان پیدا نمی‌کنند.


خط حمله متحول می‌شود


در غیاب شیخ دیاباته مصدوم، مهدی قائدی و مرتضی تبریزی در کنار محسن کریمی انتخاب‌های اصلی استراماچونی برای خط حمله بودند. با مصدومیت شدید کریمی و بحران گل نزنی تبریزی شرایط خط آتش آبی‌ها خوب نیست تا قائدی با 2 گل زده بهترین مهاجم استقلال در لیگ برتر باشد. با درخشش سجاد آقایی جوان، بازگشت دیاباته و جذب شدن گری هوپر خط حمله استقلال برای بازی‌های آینده دگرگون خواهد شد و موقعیت تبریزی و همچنین قائدی و آقایی به خطر خواهد افتاد. چراکه قطعاً انتخاب‌های اصلی استراماچونی 2 مهاجم خارجی باتجربه است. البته قائدی و آقایی می‌توانند به بازی به‌عنوان یار تعویضی دل‌خوش باشد. اما تبریزی احتمالاً به نیمکت دوخته خواهد شد. مگر اینکه کادر فنی برای احیای روحیه او برنامه‌های دیگری داشته باشد.
 

 

 


تازه ترین خبرها