خدا به قرارداد ویلموتس رحم کند
11683
27 مورد؟ واقعا؟
20 مهر 1398
467
ایرانی
یادمان نمی‌رود همین رفقا –از جمله آقای تاج- همیشه با چه حراراتی از قرارداد کی‌روش دفاع می‌کردند

روزنامه گل- جامعه فوتبال ایران فعلا از همکاری با مارک ویلموتس لذت می‌برد. مردم که از سر و شکل هجومی تیم ملی (حداقل در همین مسابقات ساده) خوش‌شان آمده و البته مدیران فدراسیون هم خوشحال‌اند که جای کارلوس کی‌روش غرغرو، نجیب‌زاده‌ای مثل ویلموتس روی کار آمده؛ کسی که نه‌تنها لیگ را می‌بیند و چرت نمی‌زند، بلکه پیش از دربی تهران وسط زمین می‌رود و با تک‌تک بازیکنان دست هم می‌دهد! به علاوه ویلموتس نشان داده به خاطر مدتی تاخیر در دریافت مطالباتش زمین و زمان را به هم نمی‌دوزد. دیروز برخی رسانه‌ها نوشته بودند او هنوز یک دلار هم از فدراسیون نگرفته که اگر اینطور باشد، نجابت مرد بلژیکی حیرت‌انگیز و قابل ستایش خواهد بود.

چنانکه گفتیم مدیران فدراسیون حسابی از تغییری که رخ داده مشعوف هستند. به هر حال کی‌روش که بیشتر شبیه روسا بود رفته و یک کارمند ملوس(!) جایش را گرفته؛ اما این ذوق‌زدگی باعث می‌شود دوستان بعضا پته خودشان را روی آب بریزند. مثلا ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون گفته: «27 مورد اشکال در قرارداد کارلوس کی‌روش وجود داشت که یک تیم کارشناسی به دقت آنها را استخراج کرد و برای عقد قرارداد جدید با ویلموتس از بین برد.» توجه کردید؟ 27 مورد اشکال؛ یک نفر بگوید پس اساسا کجای این قرارداد سالم بوده است!

نکته بامزه‌تر اینکه آخرین قرارداد کی‌روش در ایران را دقیقا همین تیم مدیریتی فعلی بست. بعد از پایان جام‌جهانی 2018 بود که قرارداد کی‌روش خاتمه یافت و مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون، خبر از تمدید شش‌ماهه آن تا پایان جام ملتهای آسیا داد. اگر ادعای شکوری دقیق و درست باشد، این همان نسخه‌ای است که 27 مورد اشکال داشته؛ پس چه بهتر که آقای تاج و دوستان‌شان از جمله جناب ساکت که همین حالا هم یکی از نقش‎‌های اصلی فدراسیون است، کلاه‌شان را بالاتر بگذارند. اینها قراردادی را به مردم تحمیل کردند که فارغ از جنبه‌های فنی و مالی، کلی جنگ اعصاب به دنبال آورد. و البته یک سوال مهم‌تر؛ از کجا معلوم آقایان با این همه مهارت، قرارداد ویلموتس را به شکل استاندارد بسته باشند؟ نکند ویلی هم برود و تازه موقع حضور مربی بعدی کاشف به عمل بیاید که قرارداد مربی بلژیکی هم 20 یا 30 مورد اشکال داشته است؟ یادمان نمی‌رود همین رفقا –از جمله آقای تاج- همیشه با چه حراراتی از قرارداد کی‌روش دفاع می‌کردند، اما امروز که او رفته، تازه اسرار برملا شده است...!


تازه ترین خبرها