ویلموتس باید تعادل را در دفاع و حمله برقرار کند
11668
طباطبایی: در فوتبال ضعیف کشی معنی ندارد
20 مهر 1398
213
ایرانی
هادی طباطبایی دروازه بان سابق تیم ملی حضور بانوان در استادیوم آزادی در بازی ایران و کامبوج را به فال نیک می گیرد.

روزنامه گل -

 

هادی طباطبایی دروازه بان سابق تیم ملی حضور بانوان در استادیوم آزادی در بازی ایران و کامبوج را به فال نیک می گیرد و معتقد است باید کمک کنیم تا فضای استادیوم ها بهتر و فرهنگی تر شود و باز هم شاهد حضور بانوان در استادیوم باشیم چرا که خانواده ها حق دارند فوتبال را از نزدیک ببینند و از کنار هم بودن لذت ببرند.


در مورد بازی تیم ملی مقابل کامبوج چه نظری دارید؟


بازی تدارکاتی خیلی خوبی برای فوتبال ما بود و این بازیها خیلی می تواند به فوتبال ما کمک کند چون مربی تیم ملی ما عوض شده است و اینگونه بازیها باعث می شود شناخت بهتری از بازیکنان پیدا کند ضمن اینکه بچه های ما زیر فشار نبودند و می توانستند کارهای تاکتیکی را به خوبی تمرین کنند و بازیهای سخت را راحت تر کار کنند. فوتبال ما در سطح اول آسیا است و این بازیها تدارک خوبی برای تیم ملی ایران است. ما بازیهای دوستانه کم داریم و این بازیها کمک می کند تا شناخت بهتری از تیم مان داشته باشیم.


کامبوج را چطور تیمی دیدید؟


در طول بازی به تیم کامبوج دقت می کردم و یک رگه هایی از فوتبال داشتند و دنبال توسعه فوتبال شان هستند. کامبوج الان زور ندارد اما در آینده بهتر می شود چون مشخص است که برنامه دارند و کار می کنند. مطمئن باشید رقابت در آسیا سخت تر می شوند چون همه تیم ها کار می کنند و دنبال پیشرفت هستند.


زدن 14 گل به تیمی مثل کامبوج به نوعی ضعیف کشی نبود؟


نه، فوتبال همین است. بازی خوب و جوانمردانه ای بود و در فوتبال حرفه ای ضعیف کشی معنی ندارد و روح فوتبال همین است. کامبوج دفعه بعد که بخواهد مقابل ما بازی کند می داند که با چه شرایطی باید در زمین حاضر شود و این شکست را برای خودشان تجربه خوبی می دانند و کار می کنند تا پیشرفت کنند. شکست مقدمه پیروزی است و ضعیف کشی در فوتبال معنی ندارد.


کامبوج در آزادی هواداری داشت که با توجه به شکست سنگینی که داشتند تا لحظه آخر تیم کشورش را تشویق می کرد. این صحنه ها برای شما جالب نبود؟


من یک مدت کوتاهی در سنگاپور بازی می کردم و یک بازی خیلی مهم در زمین حریف داشتیم که شکست خوردیم و من خیلی ناراحت بودم اما برای بقیه مهم نبود. هواداران تیم مان می گفتند چرا اینقدر ناراحتید، شما زحمت خودتان را کشیدید و به فکر بازی بعدی باشید. فرهنگ ها متفاوت است و آنها نگاه منطقی تری به فوتبال دارند. این هوادار کامبوج هم برای من جالب بود که تیمش 14 گل خورده بود و همچنان تیم ملی کشورش را تشویق می کرد و کار خودش را انجام می داد چون واقعیت فوتبال را پذیرفته است و می داند که قدرت تیم ایران خیلی بالاتر از کامبوج است و با این کار عشق خودش را نسبت به تیم ملی کشورش نشان می داد.


در مورد حضور بانوان در استادیوم آزادی در این بازی چه نظری دارید؟


حضورشان پررنگ بود و اگر نبودند استادیوم خالی می شد. اتفاق خیلی خوبی بود اما چیزی که مهمتر است اینکه حضور بانوان را به فال نیک بگیریم و کمک کنیم تا فضای استادیوم ها بهتر شود. باید بپذیریم که این بانوان حاضر در استادیوم مثل خانواده خودمان هستند و از جامعه مان محافظت کنیم. آنها بخشی از خانواده و جامعه ما هستند و کمک کنیم تا فضای استادیوم ها سالم تر و فرهنگی تر شود.


فکر می کنید حضور بانوان در استادیوم ها ادامه داشته باشد؟


وقتی گفتند چنین چیزی را فیفا تعیین کرده باید ادامه داشته باشد. در بیانیه فیفا هم آمده بود که باید این شرایط ادامه داشته باشد و بانوان بتوانند در استادیوم ها حاضر باشند و فکر می کنم ادامه داشته باشد.


چه تصوری از بازی با بحرین دارید؟


اینها نمی توانند حریفان سختی برای ما باشند اما تفاوتی که با کامبوج دارند این است که کامبوج مقابل ما فوتبال بازی کرد و در فکر نتیجه نبود بلکه دنبال توسعه فوتبالش است اما بحرین دنبال نتیجه است و به همین دلیل فضاها را می بندد و بسته تر بازی می کند. بازی با بحرین بازی خیلی سختی نیست اما نوع فوتبال شان فرق می کند و به راحتی فضا نمی دهند که استفاده کنیم. کامبوج هم اگر فضا ها را می بست به راحتی نمی توانستیم اینقدر گل بزنیم و شرایط مان سخت تر می شد.


از روند تیم ملی با ویلموتس راضی هستید؟


ویلموتس تازه فرصت پیدا کرده که از بازیکنان ما شناخت پیدا کند و باید یک مقدار جلوتر برویم تا استراتژی او را در بازیهای سخت ببینیم. الان تیم ویلموتس بیشتر هجومی بازی می کند اما باید ببینیم مقابل تیم های سخت تر در فاز دفاعی چطور کار می کند. باید ببینیم در بازیهای سخت ویلموتس چه استراتژی و چه طرحی دارد تا در فاز دفاعی اجرا کند.


به نظر می رسد ویلموتس کلا دنبال فوتبال هجومی است. اینطور نیست؟


بله، خودش هم عنوان کرده و بازی هجومی هم از فوتبال ما برمی آید اما همزمان خوب دفاع کنیم و خوب حمله کنیم مهم است. زمان کی روش ما خوب دفاع می کردیم اما در حمله مشکل داشتیم و ویلموتس باید تعادل را در دفاع و حمله برقرار کند و زمانی که توپ را از دست می دهیم چکار می کند. اینها مهم است و ویلموتس باید تعادل در دفاع و حمله به وجود بیاورد.


به آینده تیم ملی با ویلموتس امیدوار هستید؟


مربی خوبی است و با بازیکنان بزرگ کار کرده و فوتبال ما هم پتانسیل خیلی خوبی دارد. فوتبال ما روی روال خوبی افتاده و باید آن را حفظ کنیم و ارتقا بدهیم. ویلموتس مربی خوبی است و می توانیم به آینده تیم ملی امیدوار باشیم.

 

مهدی نوری

 


تازه ترین خبرها