با کی روش به همین کامبوج 3 گل بیشتر نمی‌زدیم
11667
درخشان: سید جلال ستون تیم است و می‌تواند عصای دست کالدرون باشد
20 مهر 1398
229
ایرانی
کاپیتان ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد بازی با کامبوج بهترین تمرین برای بازی با تیم‌های بزرگ آسیا بود.

حمید درخشان می‌گوید زدن 14 گل بعد از سالها روحیه تیم را بالا می‌برد و به شاگردان ویلموتس اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد. درخشان در ادامه به حضور بانوان در ورزشگاه اشاره دارد و می‌گوید یکی از بهترین اتفاقات فوتبالی در 40 سال گذشته بود و من فکر می‌کنم حق به حق‌دار رسید. 

 
درخشان در خصوص پرسپولیس و حل شدن سوءتفاهم میان  کالدرون و سید جلال حسینی گفت: سید جلال ستون تیم است و در هر حالتی می‌تواند به تیم کمک کند. پرسپولیس هنوز از بخت‌های نخست قهرمانی است و باید  از این به بعد بهتر بازی کند.

 

ایران بعد از مدت‌ها 14 گل در یک دیدار ملی به ثمر رساند ؟ بازی را چطور دیدید ؟


مسلماهم بازی وهم نتیجه بسیار خوب بود. من فکر می‌کنم بازی با کامبوج یک بازی تمرینی خیلی خوب برای تیم ملی به  شمار می‌رود. زدن 14 گل روحیه تیم را بالامی برد و به بازیکنان اعتماد به نفس خوبی می‌دهد تا مقابل تیم‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر بهتر بازی کنند. در این بازی تیم ملی گلزنی را به‌خوبی تمرین کرد.


چند سال بود که ما در دیدارهای ملی حتی با تیم‌های ضعیف زیاد گل نمی‌زدیم فرق ویلموتس باکی روش را در چه می‌بینید که این‌قدر تیم متحول شده ؟


متأسفانه تیم ملی زمان کی روش بیش‌ازاندازه دفاعی بازی می‌کرد و حتی در دیدار با تیم‌هایی مثل کامبوج با زدن 2 گل زود اشتهایش سیر می‌شد و متعاقباً عقب‌نشینی  می‌کرد و بعد بازی هم زدن 2 یا 3 گل را در بوق وکرنا می‌کردند. اما خدا را شکر با آمدن ویلموتس تیم ملی هجومی بازی می‌کند و به دنبال زدن گل‌های زیاد در هر بازی است.


یعنی مقابل تیم‌های بحرین و عراق در این گروه می‌توانیم با برد پرگل بازی را ترک کنیم؟


ببینید هم عراق و هم بحرین تیم‌های خوبی هستند و متعاقباً مثل کامبوج ضعیف نیستند. بنابراین بازی با آن‌ها به‌مراتب سخت‌تر است. اما خوشبختانه تیم ملی با تفکرات ویلموتس تفکراتش عوض‌شده و هجومی بازی می‌کند. شما وقتی مقابل تیم‌هایی مثل کامبوج گل زنی را تمرین کنید این تفکر در تیم شما جا می‌افتد تا که مقابل تیم‌های بزرگ هم هجومی بازی کنید. با تمام این اوصاف من فکر می‌کنم مقابل بحرین و عراق هم کار سختی نداشته باشیم. البته 14 گل نمی‌زنیم ولی می‌توانیم این تیم‌ها را با اختلاف 3 و حتی گل شکست داد.


حضور زنان در ورزشگاه آزادی را چطور دیدید ؟


جا دارد که این اتفاق فرخنده را تبریک بگویم. واقعاً خیلی خوشحال شدم. باید به این حضور شایسته و زیبا به تمان بانوان تبریک گفت. حضور در ورزشگاه حق مسلم بانوان بود. امیدوارم این حضور ادامه‌دار باشد و حتی شرایطی ایجاد شود که دربازی‌های باشگاهی هم شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باشیم.


بیرانوند بازهم پنالتی گرفت ؟


خب این اتفاق خیلی خوبی است. البته نوع زن ضربه هم مهم است. اینکه شما پنالتی گیر شوید یک حسن است. امیدوارم این موضوع تداوم داشته باشد چون در بازی‌های مهم مثل دربی به روحیه تیم خیلی کمک می‌کند و روحیه تیم حریف را خراب می‌کند.


سوءتفاهم بین سید جلال و کالدرون هم برطرف شد و کالدرون در آخرین مصاحبه‌اش اعلام کرد، که حرف او را بد متوجه شدند و سید جلال هم اعلام کرد که حتی از روی نیمکت برای قهرمانی پرسپولیس تلاش خواهد کرد ؟


سید جلال ستون تیم است، او در این سالها خیلی به تیم کمک کرده است. من فکر می‌کنم کالدرون باید در خصوص او تجدیدنظر کند.  البته وظیفه کریم باقری و حتی مدیرعامل باشگاه بود که در این خصوص  ورود می‌کردند تا زودتر از این‌ها سوءتفاهم‌ها حل شود. البته با  تمام این اوصاف باید به نظر سرمربی هم در هر حالی احترام گذاشت.


پرسپولیس هنوز هم شانس قهرمانی دارد ؟


شما شک نکنید پرسپولیس هنوز هم‌بخت نخست قهرمانی است. البته کالدرون باید کمی تغییرات در تیمش ایجاد کند تا بهتر نتیجه بگیرد.


پرسپولیس با آوردن دوباره مهرداد خانبان به دنبال همین تغییرات است ؟


مطمنا یک آنالیزور حرفه‌ای می‌تواند به تیم کمک کند. پرسپولیس مهره‌های ارزشمندی دارد و هرکدام از این  مهره‌ها می‌توانند نتیجه بازی را عوض کنند. اینجا است که نقش آنالیزور نمود پیدا می‌کند و مربی هم می‌تواند نسبت به تیم خودش و هم حریفان شناخت بهتری پیدا کند. تغییرات در هرزمانی می‌تواند مفید باشد برای همین حضور مهرداد خانبان را به فال نیک می‌گیریم.

   

آرش جعفری

 

 


تازه ترین خبرها