تداوم نمایش خوب ملی‌پوشان
11479
دومین پیروزی پیاپی ایران در جام جهانی والیبال
13 مهر 1398
726
منهای فوتبال
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مصاف تیم‌های ایران و استرالیا در چارچوب جام جهانی ژاپن، با برتری سه بر یک ایران به پایان رسید.

روزنامه گل -

گزارش این بازی به شرح زیر است:
ست اول:

تیم ایران با ترکیب امیر غفور، جواد کریمی، مسعود غلامی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا موذن بازی را آغاز کرد.

در اولین امتیاز، عبادی‌پور با یک سرویس خوب باعث شد تا تیم استرالیا در دریافت توپ دچار مشکل شود و این امتیاز به ایران داده شود.

در ادامه تیم استرالیا سه امتیاز متوالی را کسب کرد اما امیر غفور توانست اختلاف را به یک برساند. سپس سرویس خوب غفور با پایپ عبادی پور همراه شد تا ایران ابتدا به امتیاز ۴ و در ادامه با دفاع عالی مجرد، به امتیاز ۵ برسد. در ادامه هوشیاری کریمی باعث شد تا تیم ایران به امتیاز ۶ برسد. در نهایت ایران با سرویس خوب اسفندیار به امتیاز ۸ رسید تا با حساب ۸ بر ۶ برای وقت‌های استراحت فنی، دو تیم زمین را ترک کنند.

سرویس دیدنی اسفندیار ایران را به امتیاز ۹ رساند.

در ادامه این دیدار تیم ایران نمایش خوبش را ادامه داد و امیر غفور ایران را به امتیاز ۱۶ رساند تا ایران درحالی که سه امتیاز از حریفش پیش بود، زمین مسابقه را ترک کند.

بعد از این وقت‌های استراحت، تیم ایران به بازی خوبش ادامه داد و بعد از اینکه تک دفاع کریمی ایران را به عدد ۱۸ رساند، مربی تیم استرالیا درخواست وقت استراحت کرد. با اینحال بعد از وقت استراحت این مجرد بود که برای ایران امتیاز گرفت.

در نهایت اسپک غفوری روی پاس کریمی، به امتیاز ۲۴ رسید و به اوت رفتن سرویس تیم استرالیا هم به برنده شدن تیم ایران در این ست با حساب ۲۵ به ۲۲ منجر شد.

ست دوم:

این ست را تیم استرالیا خوب شروع کرد و ۵ بر دو پیش افتاد. تیم ایران نتوانست در شروع این ست خوب کار کند و این مسئله باعث شد اختلاف دو تیم نسبتا قابل توجه باشد و در نهایت استرالیا روی اشتباه کریمی با حساب ۸ بر ۵ به عنوان برنده زمین بازی را برای استراحت ترک کرد.

بعد از وقت‌های استراحت فنی، بازی کماکان به سود استرالیا بود و اشتباهات تیم ایران در حمله و دفاع باعث شد تا بازی ۱۲ به ۷ به سود استرالیا شود. در این میان غفور ایران را به عدد هشت رساند ولی این امتیاز دوامی نداشت و بلافاصله امتیاز بعدی به سود استرالیا شد.

در نهایت ویلیامز موفق شد استرالیا را ۱۶ به ۱۰ و به عنوان برنده راهی وقت‌های استراحت فنی دوم کند.

عملکرد خوب تیم استرالیا در اواخر این ست هم ادامه داشت و ریچاردز ۲۳ به ۱۷ تیمش را با یک سرویس پیش انداخت و در نهایت استرالیا ۲۵ به ۱۸ این ست را به سود خود کرد.

ست سوم:

این ست پایاپای آغاز شد و سرویس خوب غفور کار را سه بر سه کرد و در ادمه اسفندیار توانست در یک رالی جذاب، ایران را به امتیاز ۴ برساند.

دفاع خوب استرالیا باعث شد تا ۶ بر ۴ از ایران پیش بیافتند ولی حرکت خوب مجرد در نهایت کار را به تساوی کشاند. در ادامه کریمی توانست با یک پاس، غلامی را صاحب فرصت کند و او با یک ضربه دقیق، ایران را ۱۰ به ۹ پیش انداخت.

دفاع خوب مجرد باعث شد ایران ۱۲ به ۱۱ از حریفش پیش بیافتد. در ادامه این مصاف پایاپای، غلامی، ایران را ۱۶ به ۱۵ پیش انداخت تا دو تیم برای استراحت فنی، زمین را ترک کنند.

بعد از وقت‌های استراحت مسعود غلامی ایران ۱۸ به ۱۶ پیش انداخت تا مربی استرالیا درخواست وقت استراحت کند ولی این وقت استراحت هم برای استرالیا مثمر ثمر نبود تا ابتدا غفور ایران را به امتیاز ۱۹ رساند و در ادامه اشتباهات تیم استرالیا باعث شد تا شاگردان کولاکوویچ ۲۱ به ۱۸ پیش بیافتند.

در ادامه دفاع خوب مجرد ایران را به عدد ۲۲ رساند و در نهایت اسپک عالی اسفندیار باعث شد تا ایران ۲۵ به ۱۸ این ست را به سود خود کند.

ست چهارم:

تیم ایران این ست را برتر آغاز کرد و عملکرد بهتری را ارائه داد و خیلی زود ۶ بر ۲ از حریفش پیش افتاد و در نهایت ایران ۸ بر ۳ و به عنوان برنده برای استراحت، زمین را ترک کرد.

در ادامه برتری تیم ایران در جریان بود و عبادی پور ایران را ۱۱ به ۶ پیش انداخت. این روند در تهایت منجر به این شد که ایران ۱۶ به ۱۳ از حریفش پیش بیافتد و دو تیم برای استراحت، زمین را ترک کنند.

در ادامه این ست تیم استرالیا بهتر کار کرد و موفق شد اختلاف را به یک امتیاز برساند. رقابت پایاپای دو تیم ادامه داشت و دو تیم در امتیاز ۲۳ برابر شدند. بعد از این اتفاق کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد.

بعد از وقت استراحت فنی، بازی پایاپای دنبال شد و دو تیم در امتیاز ۲۵ باهم برابر بودند که غفور ایران را به امتیاز ۲۶ رساند و در نهایت دفاع عالی مجرد ایران را به امتیاز ۲۷ رساند تا ایران ۲۷ به ۲۵، این ست را هم پیروز شود.


تازه ترین خبرها