نگاهی به دربی ها وقتی سرمربی هر دو تیم خارجی بوده
10975
همه چیز به نفع پرسپولیس!
31 شهريور 1398
223
ایرانی
نودمین شهرآورد پایتخت امروز به میزبانی استقلال برگزار خواهد شد تا علاقه‌مندان و هواداران این دو تیم شاهد یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ در نوزدهمین دوره آن باشد.

کسری پارسا - نودمین شهرآورد پایتخت امروز به میزبانی استقلال برگزار خواهد شد تا علاقه‌مندان و هواداران این دو تیم شاهد یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ در نوزدهمین دوره آن باشد. مسابقه‌ای که دو تیم در شرایط متفاوتی مقابل هم قرار می‌گیرند چرا که یک‌سوی این بازی استقلالی است که شروع خوبی در لیگ نداشته و با مربی ایتالیایی‌اش تنها پیش‌ازاین بازی یک باخت و دو تساوی به دست آورده است. در سوی دیگر پرسپولیس کالدرون است که با رفتن برانکو هدایت تیمی را برعهده‌گرفته که هواداران آن انتظار کسب چهارمین قهرمانی را دارند و سه بازی اخیرش را با دو برد و یک باخت به پایان رسانده است. جدالی که این بار برای چندمین بار دو سر این تقابل در دربی نفرات اول نیمکتش غیر ایرانی هستند.

سیزدهمین جدال با مربیان خارجی

دربی 90 در حالی برگزار می‌شود که از ابتدای تاریخ برگزاری این بازی 26 بار استقلال برنده بوده و در 24 تقابل پرسپولیس برنده بوده و در 39 بازی هم جدال این دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. حالا در نودمین تقابل این دو تیم قرار است برای بار سیزدهم دو طرف این بازی دو مربی خارجی باشند که هدایت سرخابی‌ها را در دربی برعهده‌گرفته دارند. آخرین تقابل‌های این دو تیم با مربیان خارجی به دربی‌های 85، 86، 88 و 89 برمی‌گردد که اگر یک بازی سوپر جام که رأی به قهرمانی سرخ‌های پایتخت در دربی 87 داده شده را هم به این آمار اضافه کنیم درمجموع در 5 شهرآورد بین شفر و برانکو بیشترین برد برای پروفسور سرخ‌ها بود که با کسب 3 برد مقابل یک برد استقلال و یک تساوی که دو تیم به دست آوردند، عملکرد خیلی خوبی مقابل سرمربی آلمان سابق آبی‌های پایتخت داشت. باید دید حالا قرعه برد به نام کدام مربی می‌افتد و در این جدال سیزدهم خارجی‌ها در ادوار لیگ برتر استراماچونی ایتالیایی کار را برای استقلال درمی‌آورد یا کالدرون آرژانتینی که به دنبال تجربه چهارم قهرمانی با پرسپولیس است.

جدال مربیان خارجی‌ها را پرسپولیسی بردند

نگاهی به کارنامه استقلال و پرسپولیس در دربی‌ها و در مسابقه‌هایی که دو طرف مربیان آن خارجی بوده‌اند، آمار به سمت مربیان سرخ‌های پایتخت می‌چربد. در 12 جدال گذشته بین تقابل‌های رایکوف و شفر به‌عنوان مربیان استقلال و آلن راجرز و برانکو که مربیان پرسپولیس بودند، قرمز پوشان توانسته‌اند در 7 جدال از بازی‌های گذشته با این شرایط برنده باشند و تقریباً برد دو برابری مقابل استقلالی دارند که تنها در 3 دربی با مربیان خارجی خود به برد رسیده است. در این بازی‌ها دو جدال هم با تساوی به پایان رسیده است. حالا باید دید در دربی سیزدهم که دو سر آن مربیان خارجی هستند این بار قرعه به نام کدام مربی خواهد افتاد و سومین مربی غیر ایرانی این دو تیم چه نتیجه‌ای به دست خواهد آورد.

تجربه اول خارجی‌های پرسپولیس با برد

نگاهی به آمار دربی‌هایی که دو سر آن مربی خارجی کنار زمین ایستادند، نشان می‌دهد که شروع‌های مربیان پرسپولیس (آلن راجرز و برانکو) در اولین تجربه خودشان در دربی با برد بوده است. راجرز در دربی هشتم توانست استقلال را در اولین تجربه خودش در شهرآورد با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد و در دربی 85 که اولین تجربه برانکو در این جدال بود او توانست استقلال شفر را با نتیجه یک بر صفر پشت سر بگذارد. حالا باید دید در اولین دربی استراماچونی و کالدرون قرعه به نام کدام مربی است و چه کسی می‌تواند این روند را قطع و یا آن را ادامه دهد.

کدام 2 در میزبانی استقلال 3 می‌شود

در 6 مسابقه‌ای که استقلال با مربی خارجی خود مقابل پرسپولیس با مربی غیر ایرانی خودش میزبان دربی بوده، آبی‌ها 2 برد، 2 تساوی و 2 باخت را تجربه کرده‌اند. حالا جدال هفتم جدالی است که باید دید کدام 2 با میزبانی استقلال 3 می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی که قطعاً استراماچونی راضی است این 2 که قرار است 3 باشد برد یا تساوی شاگردانش در دربی 90 باشد.

پرسپولیس در دربی مربی خارجی‌ها هم گلزن تر است

نگاهی به آمار گلزنی استقلال و پرسپولیس در دربی‌هایی که دو سر آن مربیان خارجی بوده‌اند، نشان می‌دهد که قرمز پوشان پایتخت گلزن تر و با اقتدارتر توانسته‌اند دروازه حریف سنتی خودشان را باز کنند. موضوعی که گل سرسبد آن مسابقه‌ای است که پرسپولیس در دربی دوازدهم توانست با نتیجه 6 بر صفر از سد استقلال بگذرد. حالا اگر سه گل بازی سوپرجام که استقلال نیامد و رأی به نفع پرسپولیس داده شد را به آمار گل‌های پرسپولیس اضافه کنیم این تیم در این جدال با شرط اینکه دو سر آن مربی خارجی باشد توانسته 20 گل مقابل 7 گل استقلال حسابی گلزن تر عمل کند.

نگاهی به دربی‌هایی که مربیان هر دو تیم خارجی بوده‌اند

دربی

مربی

نتیجه

میزبان

توضیحات

استقلال

پرسپولیس

هشتم

رایکوف

آلن راجرز

برد پرسپولیس

استقلال

در این بازی پرسپولیس با نتیجه 4 بر یک برنده شد.

نهم

رایکوف

آلن راجرز

برد پرسپولیس

پرسپولیس

در این بازی پرسپولیس با نتیجه 2 بر صفر برنده شد.

دهم

رایکوف

آلن راجرز

برد استقلال

پرسپولیس

در این بازی استقلال با نتیجه 2 بر صفر برنده شد.

یازدهم

رایکوف

آلن راجرز

برد استقلال

استقلال

در این بازی استقلال با نتیجه 1 بر صفر برنده شد.

دوازدهم

رایکوف

آلن راجرز

برد پرسپولیس

پرسپولیس

در این بازی پرسپولیس با نتیجه 6 بر صفر برنده شد.

سیزدهم

رایکوف

آلن راجرز

مساوی

استقلال

این بازی با نتیجه تساوی یک‌بریک به پایان رسید.

پانزدهم

رایکوف

آلن راجرز

برد پرسپولیس

استقلال

در این بازی پرسپولیس با نتیجه 2 بر یک برنده شد.

هشتادوپنج

شفر

برانکو

برد پرسپولیس

پرسپولیس

در این بازی پرسپولیس با نتیجه1 بر صفر برنده شد.

هشتادوشش

شفر

برانکو

برد استقلال

استقلال

در این بازی استقلال با نتیجه1 بر صفر برنده شد.

هشتادوهفت

شفر

برانکو

برد پرسپولیس

-

بازی سوپر جام که رأی به برد 3 بر صفر پرسپولیس داده شد.

هشتادوهشت

شفر

برانکو

مساوی

استقلال

این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هشتادونه

شفر

برانکو

برد پرسپولیس

پرسپولیس

در این بازی پرسپولیس با نتیجه1 بر صفر برنده شد.

نود

استراماچونی

کالدرون

؟

استقلال

--


تازه ترین خبرها