10965
فکری: روی گلزنی تبریزی می‌توانیم حساب کنیم! / شوتی که زدم را کریم باقری چندسال بعد جبران کرد
31 شهريور 1398
193
ایرانی
محمود فکری کاپیتان سابق استقلال می‌گوید دربی امروز پایتخت یکی از حساس‌ترین بازیهای چند سال اخیر لیگ برتر است زیرا دو تیم از وجود مربی خارجی استفاده می‌کنند.

حسن بابازاده - محمود فکری کاپیتان سابق استقلال می‌گوید دربی امروز پایتخت یکی از حساس‌ترین بازیهای چند سال اخیر لیگ برتر است زیرا دو تیم از وجود مربی خارجی استفاده می‌کنند که هر دوی آنها میل به پیروزی دارند. با وی در خصوص این بازی به صحبت پرداختیم.

دربی پایتخت هم امروز برگزار خواهد شد. در این مورد صحبت کنید.

دربی یک بازی خاص است که ربطی به جایگاه دو تیم در جدول ندارد. بازیکنان استقلال اگر بتوانند از لحاظ روحی خودشان را با این بازی وفق دهند می‌توانند برنده دربی باشند. به نظر من استقلال می‌تواند یک سه امتیاز باارزش را کسب کند به شرط اینکه بازی خودش را انجام بدهد و کاری هم به بازیهای قبلی خودش نداشته باشد.

خیلی‌ها می‌گویند تجربه بازیکنان پرسپولیس بیشتر از استقلال است.

درست است که بازیکنان پرسپولیس باتجربه‌تر از استقلال هستند ولی تجربه دربی‌های قبل نشان داده که دربی نتیجه‌اش را اصلا نمی‌توان پیش‌بینی کرد و تیمی در این بازی برنده است که از تک‌موقعیت‌ها استفاده کنید. می‌بینید که در چند دربی اخیر، نتایج با کمترین گل زده بوده است.

خیلی‌ها معتقدند که استقلال در دربی از پیش بازنده است، شما هم با این موضوع موافق هستید؟

اصلا اینگونه نیست. شما کاری به نتایج هفته‌های اخیر نداشته باشید. استقلال در سه هفته اخیر بدشانس بوده و همچنین داوری خیلی روی نتایج این تیم تاثیر گذاشته است. امیدوارم استقلال این بازی را با پیروزی به پایان برساند. استقلالی‌ها باید فکر کنند لیگ برای آنها از همین بازی شروع شده و باید تلاش کنند که در دربی پیروزی را به دست بیاورند. اگر این اتفاق بیفتد روحیه آنها برای بازیهای بعدی بیشتر خواهد شد.

چه بازیکنی شانس گلزنی در دربی را دارد؟

هافبک‌ها در این بازی تاثیرگذار هستند. متاسفانه استقلال در این بازی فرشید اسماعیلی را هم ندارد و باید به فکر مرکز میدان تیمش باشد تا ضربه نخورد. فکر می‌کنم تبریزی یکی از بازیکنانی باشد که در این بازی بتوان روی گلزنی او حساب کرد.

بهترین خاطره‌تان از دربی چیست؟

بهترین خاطره‌ام از دربی شوتی بود که از راه دور به این تیم زدم. آن شوت گره‌گشا بود زیرا بازی مساوی پیش می‌رفت اما آن شوت روند بازی را تغییر داد. البته کریم باقری بعد از چند سال آن شوت را جبران کرد.

کمی هم در خصوص شرایط آلومینیوم اراک صحبت کنید.

شرایط خوبی داریم و تمام تلاشمان این است تا بتوانیم امسال یکی از تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر باشیم. من فکر می‌کنم تیم ما با این پتانسیل هوادار می‌تواند نماینده اراک در لیگ برتر در فصل آینده مسابقات باشد.


تازه ترین خبرها