10963
کرمانی مقام: دربی 90 را به نام پرسپولیس بدانید / گلزنی وظیفه همه است نه فقط علیپور
31 شهريور 1398
203
مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد این تیم می‌تواند در دربی برنده باشد چون از استقلالی‌ها از هر نظر برتر هستند.

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد این تیم می‌تواند در دربی برنده باشد چون از استقلالی‌ها از هر نظر برتر هستند.  مرتضی کرمانی مقام می‌گوید نتیجه دربی قابل پیش‌بینی نیست ولی با توجه به اینکه پرسپولیس بهترازحریف خود نتیجه گرفته و وضعیت به‌مراتب بهتری دارد من فکرمی کنم پرسپولیس برنده دربی90 باشد.  کرمانی مقام در مورد گلزنی دربی و اینکه علیپور می‌تواند طلسم گل نزدن را در این دیدار بشکند می‌گوید علی بازیکن خوبی است ولی با شروع فصل جدید تحت‌فشار است و نتوانسته مثل همیشه بازی کند. او احتیاج به تمرکز و آرامش دارد و من فکر می‌کنم با زدن گل در این بازی از این بحران خارج شود.

به دربی 90 رسیدیم این دیدار را چطور می‌بینید ؟

خب دربی همیشه جذابیت خاص خودش را دارد و مهم نیست که شما کجای جدول قراردادید برای همین نتیجه آن‌هم قابل پیش‌بینی نیست.

اما پرسپولیس این روزها شرایط به‌مراتب بهتری نسبت به رقیب دیرینه دارد ؟

بله قبول دارم شرایط پرسپولیس بهتر است ولی این دلیل پیروزی در این دیدار نمی‌شود. این برتری به شما کمک می‌کند که بهتر بازی کنید.پرسپولیس این روزها هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ روحی روانی وضعیت بهتری نسبت به استقلال دارد و با توجه به این شرایط شانس برد بیشتری دارد. اما برعکس این موضوع خیلی وقت‌ها رخ‌داده که تیم ضعیف‌تر برای جبران مافات تلاش بیشتری کرده و درنهایت برعکس روند بازی و پیش‌بینی‌ها نتیجه را برنده‌شده است.

پرسپولیس امروز برنده می‌شود ؟

خب من دوست دارم پرسپولیس برنده باشد ولی پیش‌بینی خیلی سخت است من فکر می‌کنم پرسپولیس برنده باشد.

پرسپولیس در3 دیدار گذشته آمار خوبی به لحاظ  گلزنی نداشته این باعث نمی‌شود به مشکل بخورند ؟

فصل تازه شروع‌شده است. پرسپولیس تغییر تاکتیک داشته است و درعین‌حال در 3 بازی گذشته موقعیت گلزنی زیادی داشتند ولی به‌راحتی آن‌ها را از دست دادند. اما در این دیدار فقط مهاجم‌ها نباید گل بزند چراکه همه در این بازی شانس گل زدن دارند. مثلاً مدافعان در ضربات ایستگاهی اضافه می‌شوند یا شوت‌زنی هافبک‌ها که به گل منجر می‌شود که از این دسته‌گل‌ها کم نداشتیم مثل هاشمی نسب یا احمد نور الهی یا حامد کاویانپور و خیلی‌های دیگر که گل زدند و مهاجم نبودند.

علیپور افت کرده درحالی‌که همه از او خیلی انتظار داشتند وادارند  ؟

علیپور مهاجم خیلی خوبی است او آقای گل شده و چارچوب دروازه را به‌خوبی می‌شناسد. اما بازیکن یک دوره افت هم دارد. من می‌دانم چرا اینقدرزیاد از او انتقاد می‌شود. هواداران الآن باید حمایت کنند نه انتقاد. در مقابل علیپور هم باید بیشتر تلاش کند و در مقابل احتیاج به آرامش و تمرکز دارد، تا بتواند طلسم گلزنی را بشکند. حال با تمام این اوصاف باید بگویم علیپور می‌تواند با گلزنی در این دیدار به انتقادات پایان دهد. او یکی از شانس‌های مسلم گلزنی است.

جونیور را چطور دید ؟

تاالان که هیچی از او ندیدم. البته بنده خدا خود کالدرون هم گفته او انتخاب نهم من بوده ! من فکر می‌کنم از بازیکنانی مثل روستایی و یا اسدی و جوانان پرسپولیس استفاده کند بهتر خواهد بود. شما مهاجم خارجی می‌آورید که گل بزند و یک سرو گردن از سایرین بهتر باشد وگرنه خودمان مهاجم خوب کم نداریم.

کالدرون گفته او احتیاج به زمان دارد تا با تیم هماهنگ شود ؟

خب ماهم صبر می‌کنیم امیدوارم حرف کالدرون درست از آب دربیاید و او مهاجم خوبی باشد ولی وقتی بازی او را دیدیم چیزی در چنته  نداشت که بخواهد هماهنگ شود او حتی یک شوت به چارچوب نداشت، یا اینکه هیچ حرکت فردی و تکنیکی از خودش به عنوان یک برزیلی نشان نداد برای همین می گویم امیدی به او نیست.

استقلال را در این مدت چطور دیدید ؟

استقلال شروع خوبی نداشته و در عین حال بازیکنان زیادی را از دست داده و متعاقباً بازیکنان زیادی به این تیم آمدند برای همین سرمربی این تیم نیاز به زمان دارد تا بتواند به هدفش برسد. اما در کل نباید استقلال را هیچ‌وقت دست‌کم گرفت.

این دربی به‌نوعی نبرد آرژانتینی و ایتالیایی است در این مورد چه نظری دارید؟ 

 خب هر دو کشور صاحب سبک هستند ولی من فکر می‌کنم تجربه کالدرون بیشتر از استراماچونی است و همین موضوع به او کمک خواهد کرد که بهتر کار کند. البته باید بگویم من کالدرون را یک مربی هجومی دیدم و این با خصوصیت‌های  پرسپولیس همخوانی دارد و مطمنا در آینده به موفقیت او منجر خواهد شد.

خیلی از بازیکنان و کارشناسان اعتقاددارند هفته چهارم برای برگزاری دربی زود است چون تیم‌ها جا نیفتاده‌اند نظر شما چیست ؟

بنظرمن دیروزود ندارد چون شرایط این بازی با سایر دیدارها خیلی فرق می‌کند. شاید هفته‌های میانی لیگ بود بهتر می‌شد و دو تیم بیشتر جا می‌افتادند ولی بازهم تغییری در حساسیت آن نداشت. هفته چهارم یک جذابیت دارد و امکان دارد هر اتفاقی رخ دهد.

 


تازه ترین خبرها