تلاشم رسیدن به شرایط بهتر و بیشتر بازی کردن است
10921
جهانبخش: در انگلیس همه چیز سخت‌تر است
30 شهريور 1398
541
ایرانی خارجی
لژیونر فوتبال ایران گفت: با اینکه پیشنهاداتی بود که شرایط مثبتی داشتند اما در آخر تصمیم گرفتم در برایتون بمانم.

روزنامه گل -

علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی در مورد مصدومیتش گفت: من در اردوی تیم ملی گرفتگی کوچکی در ران پا داشتم که با تمرین و پرواز این درد بیشتر شد اما با رسیدگی توانستم به بازی تیم ملی برسم. وقتی برگشتم مصدومیت من در حین تمرین بیشتر شد. وقتی چکاپ کردیم معلوم شد عضله من به استراحت نیاز دارد. برای همین بازی هفته پیش و یکشنبه را از دست می‌دهم اما امیدوارم به بازی هفته بعد برسم.

جهانبخش در مورد سختی کار در لیگ انگلستان و همچنین اینکه به نظر می‌رسد او نتوانسته انتظارات را برآورده کند، گفت: قطعا سختی لیگ انگلیس و سطح کیفی که دارد نیاز به توضیح ندارد. شرایطی که اینجا حکمفرماست و سرمایه‌گذاری بالا، کیفیت بالای مربیان و بازیکنان را می‌توان متوجه شد. وقتی این انتخاب را کردم این چالش را قبول کردم.در هر مسیر و محیط جدیدی نیاز به زمان است تا در آن آداپته شویم. می‌دانستم همه چیز اینجا سخت‌تر است.در تک تک تمرینات تلاشم را کردم و سعی کردم همیشه سر حال باشم در حال حاضر هم تلاش می‌کنم که شرایط خوبی داشته باشم. مصدومیت همیشه جزئی از فوتبال است. وقتی این انتخاب را کردم برای اینکه نشان دهم تلاش می‌کنم، همیشه به دنبال شرایط بهتر بودم وسعی می‌کنم به عنوان یک ایرانی که در این سطح هستم تلاش بیشتری داشته باشم و احساس مسئولیت بیشتری می‌کنم. قطعا از تلاش کردن و شرایطی که می‌تواند من را به موفقیت برساند،‌ دست برنمی‌دارم.

وی در مورد حضور پاتر که مربی قدوس هم بوده در راس کادر فنی برایتون و اینکه سرمربی تیم چه نظری درباره او دارد،‌گفت: او در ابتدای فصل آمد و من شنیده بودم  فوتبال تهاجمی را دوست دارد و از بازیکنان خط جلو می‌تواند خوب استفاده کند. سامان قدوس خیلی از او تعریف می‌کرد. از ابتدا نظرش نسبت به من خیلی خوب بود من در تمرینات و اردوی پیش فصل سرحال بودم اما نسبت به شرایطی که هفته قبل به وجود آمد از تیم دور ماندم. تیم ما خیلی خوب بازی کرد و ما در بازی بیرون از خانه واتفورد را بردیم. برای همین سرمربی نمی‌توانست به ترکیب تیم دست بزند. با او صحبت کردم و او به من توضیح داد که من به توانایی تو ایمان دارم و دوست دارم این روند را ادامه بدهی. شرایط را برای تو درست می‌کنیم و قطعا همه چیز مثبت می‌شود.می‌خواستم شرایط جدید و محیط جدید را تجربه کنم. سرمربی ما با ترکیب جدید و 2-5-3 بازی می‌کند و شرایط متفاوتی دارد و از بازیکنان متفاوت استفاده می‌کند. باشگاه مخالف این شرایط بود. دلشان می‌خواست خودم را نشان دهم، برای همین در FA کاپ بازی کردم. متاسفانه وقتی از اردو برگشتم شانسم زیاد نبود. آنها دوست داشتند وقتی از تیم ملی برمی‌گردم در تیم باشم. خدا راشکر شرایطم خوب است. تمرینات را انجام می‌دهم و قطعا از تلاش دست نمی‌کشم تا به امید خدا به شرایط بهتر برسم و بیشتر بازی کنم.

لژیونر فوتبال ایران در مورد دربی تهران و همچنین اینکه کدام دربی را در دنیا از همه جذاب‌تر می‌داند، گفت: بازی‌های دربی همیشه جذابیت بیشتری دارند به خاطر هیجانی که وجود دارد. دربی ما نیز جزو پر هیجان انگیزترین و پر طرفدارترین دربی‌های دنیاست. در این مورد تا به حال نشده با کسی صحبت کنم اما تا جایی که می‌توانستم نتایج و بازی‌های دربی را دنبال کردم. به هر حال در هر خانواده‌ای افرادی هستند که طرفدار استقلال یا پرسپولیس باشند. من هم این بازی را دنبال می‌کنم. دربی‌های قشنگ در دنیا زیاد هستند. نمی‌توانم اسمی از این دربی‌ها ببرم اما در اسکاتلند بازی دو تیم سلتیک و گلاسکو رنجرز خیلی جذاب است و دیدنش لذتبخش است. من تا زمانی که به انگلستان نیامده بودم این بازی را ندیده بودم اما این بازی یکی از جذاب‌ترین دربی‌هاست و حساسیت زیادی دارد، کمی جنگ و دعوا در آن وجود دارد.

جهانبخش در مورد بازگشت به لیگ هلند گفت: قطعا در شرایطی در فصل بودیم که وقتی پنجره باز بود پیشنهادات خوبی ازهلند، آلمان و کشورهای دیگر داشتم. این پیشنهادها مناسب بودند. صحبت‌هایی با مربی و باشگاه انجام دادم. حسم نسبت به برایتون خوب بود. فصل اول که گذشت چیزهای زیادی آموختم و تجربه بیشتری داشتم. تصمیم گرفتم بمانم با اینکه پیشنهاداتی بود که شرایط مثبتی داشتند اما در آخر تصمیم گرفتم بمانم. حسم خوب بود تا بتوانم از تجربه‌ای که در سال اول به دست آوردم استفاده کنم. در کل از بچه‌هایی که بیرون بازی می‌کنند وقتی گل می‌زنند یا خوب بازی می‌کنند من لذت می‌برم. به عنوان یک ایرانی وقتی بچه‌ها موفق باشند ان‌شالله آنها این روند را ادامه دهند. در حال حاضر تمام تمرکزم روی برایتون است تا روز به روز شرایط بهتری پیدا کنم.

وی در پایان گفت: در این مدت خیلی از هموطنان به من لطف داشتند و حمایتم کردند.می‌خواهم قول بدهم تمام تلاشم را می‌کنم تا به عنوان یک ایرانی نماینده خوبی در انگلستان باشم. تمام نظرات و حمایت‌های آنها شیرین و محبت آمیز است.

 


تازه ترین خبرها