10900
عالیشاه: ما کمک می کنیم، علیپور هم باید تلاشش را بیشتر کند
29 شهريور 1398
467
ایرانی
کاپیتان پرسپولیس عقیده دارد برد مقابل نفت آبادان روحیه آن ها را برای بازی در دربی بیشتر کرده است.

روزنامه گل -

امیدعالیشاه که با ورودش در زمین باعث شد، حملات پرسپولیس بیشتر شود می گوید: بازی خوبی مقابل نفت آبادان انجام دادیم و مستحق پیروی بودیم و اگر کمی شانس داشتیم گل های دوم و سوم را می زدیم. عالیشاه در مورد داوری هم می گوید من نمی دانم بالاخره کدام برخورد توپ به دست پنالتی است. همه صحنه هند مدافع نفت را دیدند. نمی دانم چرا داور پنالتی نگرفت.

 

*بازی با نفت چطور بود ؟


بازی خوبی بود خصوصاً اینکه قبل دربی با برد همراه شد. ما باید بازی را می بردیم. برد قبل دربی تأثیر به سزایی در روحیه تیم دارد. در مورد نفت آبادان هم باید بگویم تیم خوبی بود. البته آن ها برای نباختن به تهران آمده بودند و با دفاع فشرده قصد داشتند که حداقل نتیجه یعنی تساوی را کسب کنند. اما ما در نیمه دوم با چند تغییر موفق شدیم دفاع فشرده آن ها را بازکنیم و گل برتری را به ثمر برسانیم.

 

*با آمدنت به زمین روند بازی عوض شد و پشت دو مهاجم بازی کردی ؟


بله سرمربی تیم خواست که به عنوان هافبک میانی در کنار احمد قرار بگیرم البته متمایل به چپ بازی می کردم. من همیشه تمام تلاشم را می کنم تا بهترین بازی خودم را برای پرسپولیس انجام بدهم. در بازی با نفت هم تمام توانم را گذاشتم تا مثمر ثمر باشم. من همیشه گفتم و بازهم می گویم برای پرسپولیس تمام توانم را در بازی می گذارم.

 

*آن صحنه که می خواستی توپ را ارسال کنی گویا توپ به دست مدافع نفت خورد و حتی بعدش هم به داور اعتراض کردی آیا واقعاً پنالتی بود ؟


زمانی که من توپ را ارسال کردم مدافع نفت تکل رفت و توپ به دستش خورد و مانع آن شد که توپ به مهاجم ما برسد ولی داور عقیده این به پنالتی نداشت! والا من دیگر نمی دانم کدام قانون درست بوده و در چه حالی برخورد توپ به دست پنالتی است ؟ اگر توپ به دست مدافع نمی خورد به مهاجم ما می رسید. من عقیده دارم پنالتی بود.

 

*با برد به دربی رسیدید. این بازی را چطور می بینی؟


ببینید من عقیده دارم برگزاری دربی در هفته چهارم خیلی زود است. هنوز تیم ها سر و شکل واقعی خود را پیدا نکرده اند و از آمادگی لازم به دور هستند. اگر این بازی از هفته هفتم یا هشتم به بعد بود خیلی بهتر می شد. البته قرعه کشی است و نمی توان کاری کرد و به قول معروف اتفاقی است که رخ داده است. اما در مورد شرایط بازی هم باید بگویم این بازی با دیگر بازی ها خیلی فرق می کند. اینکه فکر کنید از حریف قوی تر هستید و آن ها تا قبل دربی ضعیف کار کردند اشتباه است و نباید گول این موضوع را بخورید. همیشه تاریخ نشان داده که تیم ضعیف در این بازی سر جلوی تو می گذارد و کوه انگیزه است تا برنده شود و گذشته را فراموش می کند. برای همین اصلاً هر دو حریف اصلاً هم دیگر را دست کم نمی گیرند. دربی جنگ فیزیکی و میانه میدان است. جنگ تاکتیکی مربیان است. هر تیم که روحی روانی سرتر باشد و جنگ میانه زمین را ببرد درنهایت برنده بازی خواهد بود.

 

*با توجه به سابقه گلزنی که دردربی داری، در این بازی هم گل می زنی و پرسپولیس بازهم برنده می شود ؟


گل زدن در دربی خیلی لذت بخش است. من هم به نوبه خودم تلاش می کنم که در صورت بازی کردن بهترین بازی خودم را انجام بدهم. در مورد نتیجه هم باید بگویم که نمی شود پیش بینی کرد. فقط امیدوارم بازی جذاب و زیبایی شود و هواداران از آن لذت ببرند و در نهایت ما برنده این دیدار باشیم و 3 امتیاز کامل آن را کسب کنیم.

 

*شورای تأمین و استانداری هم اعلام کردند که بحث حضور 90 به 10 تماشاگران منتفی است و باید 50 به 50 باشد ؟


در کل دنیا و همه ورزشگاه های مهم در لیگ های معتبر قانون 90 به 10 انجام می شود. ما هم باید به همین سمت برویم. اما اینکه شورای تأمین موافقت نکرده حتماً شرایط فراهم نبوده و نمی شود هم کاریش کرد. امیدوارم ساختار سازی انجام شود و شاهد این موضوعات نباشیم و قانون 90 به 10 مثل تمام دنیا انجام شود.

 

*بعد از پایان بازی با نفت آبادان شاهد یک حادثه تلخ دیگر در ورزشگاه آزادی بودیم و پسربچه 6 ساله دچار برق گرفتگی شد و فوت کرد ؟


من هم به نوبه خودم خیلی ناراحت شدم. واقعاً داغ فرزند دیدن خیلی سخت است. برای پدر این بچه آرزوی صبر و بردباری دارم. واقعاً نمی دانم چه بگویم سخن گفتن در مورد این حادثه خیلی سخت است. آدم باید خودش را جای پدر آن بچه بگذارد تا متوجه عمق حادثه شود. من و سایر بازیکنان تیم پرسپولیس با خانواده این پسربچه هم دردی می کنیم و ضمن عرض تسلیت آرزوی بردباری داریم. من از مسئوان تقاضا دارم با مسببین این حادثه برخورد جدی داشته باشند و اشد مجازات را خواستارم . چون با جان یک بچه بازی کرده اند. امیدوارم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 

*علیپور هنوز علیپور سابق نیست و هنوز پایش به گل باز نشده فکر می کنی علتش چیست ؟


علی بازیکن زحمت کشی است. او یک بار آقای گل شده و یک بار هم تا پای آقای گلی رفته است. من فکر می کنم ما باید به او بیشتر کمک کنیم تا از این شرایط خارج شود. البته باید خودش هم بخواهد و هم اینکه تلاشش را بیشتر کند . مطمنا او گل اول را بزند از این شرایط خارج خواهد شد. از هواداران هم تقاضا دارم او را حمایت کنند . بالاخره مهاجم تیم است و خیلی زحمت کشیده و نباید مورد بی مهری قرار بگیرد. البته کادر فنی هم باید به او کم کند

 

*کالدرون را چطور دیدی ؟


مربی خوب، کار بلد و بادانشی است و برای تیم خیلی زحمت می کشد. البته او هنوز در مرحله شناخت از بچه ها است. ماهم به عنوان بازیکن باید به او کمک کنیم و دست به دست هــم بدهیم تا پرسپولیس موفق شود. مهم موفقیت تیم است.

 

آرش جعفری


تازه ترین خبرها