کمی بردباری، کمی حرفه‌ای‌گری
10804
ما عربستان نیستیم، استراماچونی هم برانکو نیست
25 شهريور 1398
2396
ایرانی
جای شگفتی خواهد داشت اگر ما هم مثل عربستانی‌ها رفتار کنیم و بعد از سه مسابقه، نفس سرمربی جدید را به شماره بیندازیم

روزنامه گل- نگار کابوس استارت ضعیف در لیگ برتر قرار نیست دست از سر استقلال بردارد. آبی‌ها این مشکل را با امیر قلعه‌نویی داشتند، همینطور با علیرضا منصوریان، وینفرد شفر و حالا هم با آندرا استراماچونی. حضور مربی ایتالیایی، آغاز زودهنگام تمرینات پیش‌فصل و از همه مهم‌تر قرعه نسبتا آسان استقلال باعث شده بود خیلی‌ها تصور کنند این بار دیگر شروع بازی‌ها برای این تیم تلخ نخواهد بود. در عین حال اما اتفاقی که افتاد کاملا برعکس بود و آبی‌ها از سه بازی نخست‌شان برابر ماشین‌سازی، فولاد و نفت مسجد سلیمان فقط دو امتیاز به دست آوردند. همین مساله باعث شد موج انتقادها از استقلال شروع شود و حتی دامن استراماچونی را هم بگیرد. در فاصله چند ساعت بعد از توقف تکراری استقلال در مسجد سلیمان، فضای سایت‌ها و خبرگزاری‌ها پر شد از مصاحبه پیشکسوتانی که از بازی استقلال گله داشتند و تیم ماچونی را فاقد تاکتیک و برنامه روشن به شمار می‌آوردند.

البته که «انتقاد» حق طبیعی کارشناسان، روزنامه‌نگاران و پیشکسوتان است، اما اینکه از همین حالا بخواهیم استراماچونی را سینه دیوار بگذاریم، کمی آماتورمآبی است. شاید استقلال خیلی خوب بازی نکند، اما با کمی خوش‌شانسی حداقل در یک یا دو مسابقه از این سه بازی می‌توانست برنده باشد و چه بسا در آن صورت بعید بود این همه نقد بشنویم و بخوانیم. حقیقت آن است که کادرفنی عوض شده و یک مربی جدید از کشور و فضایی کاملا متفاوت وارد ایران شده است. همچنین فهرست بازیکنان استقلال شخم خورده و طبعا طول می‌کشد تا این تیم هماهنگ شود. شاید استراماچونی مربی خوبی نباشد و اصلا به درد استقلال نخورد، حداقلش این است که باید نیم‌فصل به او فرصت داد تا تمام ظرفیت این مربی محک بخورد. الان که او انتخاب شده، برایش هزینه کرده‌اند و تیم را با نظر او بسته‌اند، تنگ کردن عرصه بر استرا و قطع همکاری با او در ازای تحمل هزینه‌های مالی گزاف چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟

در همین چند روز اخیر تصمیم مدیران الاهلی در اخراج برانکو ایوانکوویچ پس از فقط سه بازی حسابی به سوژه خنده و تفریح در فوتبال ایران تبدیل شد. حالا اما جای شگفتی خواهد داشت اگر ما هم مثل عربستانی‌ها رفتار کنیم و بعد از سه مسابقه، نفس سرمربی جدید را به شماره بیندازیم. کمی آرام بگیرید و به کادرفنی استقلال فرصت بدهید. برای انتقاد، همیشه وقت هست. دیر نمی‌شود. مطمئن باشید!



دیدگاه های کاربران (6 دیدگاه)
حمید 27 / 06 / 1398 06 : 45 : 08

آرامش یک مربی خیلی مهم هست که استقلال نداره و نکته مهم اینکه پیروز قربانی میتونست خیلی کمک کنه به استراماچونی حداقل اول فصل رو خوب شروع کنند پیروز قربانی میتونست مثل کریم باقری پرسپولیس باشه ولی استراماچونی و مدیران استقلال نخواستند خصوصا استراماچونی اگر یکم عقل داشت متوجه این موضوع میشد که از فوتبال ایران و استقلال شناختی نداره و باید یک نفر کنارش باشه که از اوضاع و احوال استقلال باخبر باشه و تیم رو ایرانی مدیریت کنه و به خود چونی هم اطلاعات کافی رو منتقل کنه


حسین محرابی 26 / 06 / 1398 36 : 09 : 17

من مطمعنم استقلال امسال باایتراماچونی قهرمان ایران و آسیا میشه بی بروبرگرد


آبی تر از آنیم که بی رنگ بمیریم 26 / 06 / 1398 05 : 16 : 15

مشکل استقلال فنی نیست تنها دلیل نتیجه نگرفتن استقلال تو این سال ها میزهاییست که پشت اون تصمیم های گرفته شده فقط جهت تضعیف استقلال بوده وگه نه کجای دنیا هر سال دو جین بازیکن ازش جدا میشه دوجین به جاشون میاد این تیم تو همه پست هاش هر سال تغییر داده میشه تا هماهنگ میشن کلی امتیاز از دست نرفته این بهش میگن مهندسی !!!!!!


ناشناس 26 / 06 / 1398 21 : 20 : 10

حروم لقمه های کیسه کش این دلال ایتالیایی گول خوشکلیش می خورید


Behzad 26 / 06 / 1398 02 : 20 : 10

حداقل یک تملیل بزارید جذاب هم نبود اسکالی نداره اما حرف های کف خیابونی نباشه ، جذاب می بودی والا


نسرین 26 / 06 / 1398 06 : 20 : 06

استراماچانونی بسیارمربی بزرگی هست ولی حاشیه های روانی استقلال زیاداست اول ارامش بایدبه تیم برگردد مربی مقصرنیست


تازه ترین خبرها