مدیر تیم امید، مقابل ازبکستان قصد تعویض یک بازیکن را داشته که مجیدی با فریاد مانع شد
10706
همه آدرس‌ها به یک نفر می‌رسد؛ استیلی!/ کودتای حمید علیه فرهاد
24 شهريور 1398
6051
ایرانی

روزنامه گل - دو شکست پیاپی تیم ملی امید کشورمان مقابل ازبکستان، انگار حکم جرقه در یک انبار پر از باروت را داشت. بعد از این شکست، مصاحبه‌ای از فرهاد مجیدی منتشر شد که او در آن از کارشکنی‌های برخی افراد حاضر در فدراسیون علیه تیم امید گله کرده بود. مجیدی در این مصاحبه حتی از اکبر محمدی یه عنوان یکی از اعضای کمیته فنی انتقاد می‌کند که چرا با دستیاران خارجی پیشنهادی‌اش مخالفت کرده است. مجیدی، محمدی را فردی بدون رزومه معرفی کرده و گفته بود: «اگر آقایان اجازه بدهند، موفق خواهیم شد.» اما جالب است بدانید منظور مجیدی از این «آقایان» اصلا امثال محمدی نیست، بلکه او به احتمال فراوان حمید استیلی را نشانه رفته است؛ مدیر تیم المپیک که حالا متهم به کارشکنی علیه شخص سرمربی شده. این البته دیدگاهی است که مجیدی دارد.

مجموعه کارشکنی‌ها

از زمان حضور مجیدی روی نیمکت تیم ملی امید اتفاقاتی رخ داده که او را نسبت به حسن نیت استیلی بدگمان کرده است. اولین درگیری بر سر انتخاب دستیار پیش آمد. گویا استیلی اصرار داشته از بین علیرضا امامی‌فر یا فریدون معینی یک نفر به عضویت کادرفنی در بیاید، اما مجیدی مخالفت کرده است. بعد این جریان برعکس می‌شود؛ یعنی فرهاد دو دستیار خارجی معرفی می‌کند که فدراسیون (از جمله استیلی!) با آنها مخالفت می‌کند. یکی از این دو دستیار، مربی تیم‌های پایه اسپانیول بود؛ یعنی جایی که خود مجیدی هم چند ماه به عنوان کارآموز در آن فعالیت کرد. مربی بعدی هم اهل صربستان بود که حتی در مقطعی هدایت تیم زیر 19 سال قزاقستان را بر عهده داشته است. هر دو گزینه اما رد می‌شوند تا فرهاد به شدت خشمگین شود. اتفاق منفی دیگر، لغو بازی دوستانه با تیم المپیک بلژیک است؛ اتفاقی که ظاهرا به خاطر بی‌پولی فدراسیون رخ داده و به شک و تردیدهای مجیدی دامن زده است.

اسامی دعوت‌شده‌ها با دستخط استیلی!

این یکی هم خیلی جالب است. در خلال اعتراضات اخیر، جمله‌ای به نقل از مجیدی منتشر شد که گفته بود: «از این به بعد خودم بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کنم.» شاید بعد از این جمله، برای خیلی‌ها سوال پیش آمده باشد که مگر تا به حال مجیدی به عنوان سرمربی بازیکن دعوت نمی‌کرده؟ پاسخ ظاهرا منفی است. گفته می‌شود فرهاد اخیرا لیست بازیکنان و برنامه تمرینات تیم را با دستخط حمید استیلی رویت کرده و فهمیده همه کارها را مدیر تیم انجام می‌داده است! البته ما هم مثل شما متعجیم که چرا مجیدی این شرایط را می‌دیده و با آن کنار می‌آمده؛ مگر می‌شود سرمربی باشی و بازیکنانت را شخص دیگری دعوت کند؟

فیلمی که مجیدی را عصبانی کرد

موضوع مداخله فنی استیلی در مسایل تیم اما صرفا به دعوت از بازیکنان محدود نمی‌شود؛ چه اینکه بعد از بازی با ازبکستان فیلمی از مدیر تیم المپیک به دست سرمربی این تیم رسیده که فرهاد مجیدی را حسابی عصبانی کرده است. در این فیلم، استیلی در شرایطی دیده می‌شود که بازیکنان را یک گوشه جمع کرده و مشغول انتقال توصیه‌های فنی به آنهاست! این در حالی است که به نظر می‌رسد استیلی به عنوان مدیر تیم، بیشتر باید مسوولیت‌های اجرایی را بر عهده داشته باشد، نه اینکه در امور فنی مداخله کند.

تیر خلاص؛ می‌خواست تعویض کند!

این دیگر تیر خلاص بود. شنیده می‌شود در خلال بازی با ازبکستان، حمید استیلی حتی قصد تعویض هم داشته و می‌خواسته بازیکنی به نام خدابنده‌لو را به میدان بفرستد، اما فرهاد مجیدی با داد و فریاد مانع از این کار شده است! بعد از این ماجراها بود که فرهاد به مهدی تاج زنگ زد و به گلایه از شرایطش در تیم ملی امید پرداخت، اما رییس فدراسیون فوتبال گفت خارج از کشور به سر می‌برد و در بازگشت به تهران، موضوع را پیگیری خواهد کرد.

منظورش استیلی بود؟

بعد از دو باخت به ازبکستان و مخصوصا مصاحبه اعتراض‌آمیز فرهاد مجیدی، چند خبرگزاری انتقادات تندی نسبت به عملکرد این مربی داشتند و او را چهره‌ای کم‌تجربه به شمار آوردند. دست‌کم خود مجیدی اما عقیده دارد این انتقادات خط‌دهی شده است. او دیروز با انتشار تصویر انتقاد این خبرگزاری‌ها از خودش، مطالب مزبور را «سفارشی» دانسته و به فرد سفارش‌کننده هشدار داد؛ آیا فرد مورد نظر مجیدی، همان حمید استیلی است؟

کمیته المپیک؟ نه، جدی نیست

همزمان این شایعه هم مطرح شده که یک اتاق فکر در کمیته ملی المپیک دنبال زمین زدن فرهاد مجیدی است، اما سرمربی تیم المپیک این زمزمه‌ها را چندان جدی نگرفته است، چرا که مطمئن است صالحی امیری به عنوان نفر اول کمیته از او حمایت می‌کند.

 



دیدگاه های کاربران (2 دیدگاه)
م 25 / 06 / 1398 22 : 52 : 03

بعید نیست


کامیار 24 / 06 / 1398 09 : 01 : 16

این حرفها همه اش توهم توطئه است نه خود توطئه از اول انتخاب مجیدی که حتی سابقه سرمربیگری یک تیم لیگ محلات رو هم نداشت بعنوان سرمربی تیم امید کهحدود نیم قرنه به المپیک نرفته کاری احمقانه بود دلیلش چه بود خدا میداند


تازه ترین خبرها