ایران با ویلموتس بلژیکی بازی می‌کند
10676
نادری: دعوای من با بیرانوند؟! شنیدیم و فقط خندیدیم!
23 شهريور 1398
730
ایرانی
محمد نادری، مدافع ملی‌پوش پرسپولیس که معتقد است تیم ملی ایران با حضور ویلموتس یک فوتبال بلژیکی را به نمایش می‌گذارد، از شانس اول کشورمان برای صعود حرف به میان می‌آورد اما نباید هیچ حریفی را دستکم گرفت.

روزنامه گل -


نادری که حضورش در تیم ملی همراه با شایعه دعوا با بیرانوند بعد از بازی با تراکتور همراه بود از خندیدن به این موضوع با شماره یک تیم ملی حرف به میان می‌آورد و معتقد است این‌ها حاشیه‌سازی تا تمرکز پرسپولیس را در آستانه دربی به هم بزنند.

 

ایران مقدماتی جام جهانی 2020 قطر را بااقتدار شروع کرد. بازی با هنگ‌کنگ چطور بود؟


برای ما مهم بود که در ابتدای راه، کار را باقدرت شروع کنیم و از همان آغاز این مرحله از رقابت‌ها بابت حضور در جام جهانی 2020 کارمان را با برد شروع کنیم. خوشبختانه در این بازی توانستیم سه امتیاز اول را به دست بیاوریم تا خودمان را برای بقیه بازی‌ها آماده کنیم. بازی آسانی مقابل هنگ‌کنگ نداشتیم چون این تیم تمام و کمال دفاع می‌کرد و این مسئله کارمان را سخت کرده بود. بااین‌حال موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم اما تنها 2 بار موفق به گلزنی شویم. تیم ملی با تفکرات سرمربی جدید در ابتدای راه است و قطعاً روزبه‌روز به هماهنگی و شرایط بهتری خواهد رسید.

 

با توجه به عملکرد تیم ملی در سال‌های گذشته و اینکه در حال حاضر تیم اول آسیا هستیم همه منتظر یک بازی پرگل را مقابل هنگ‌کنگ داشتند اما تنها 2 بار توانستیم دروازه این تیم را باز کنیم؟


دقیقاً همین مسئله که ایران تیم اول قاره آسیاست باعث می‌شود که حریفان با تمام قوا مقابل ما قرار بگیرند تا اجازه ندهند کارها و برنامه‌های تاکتیکی خودمان را اجرا کنیم. در همین بازی با هنگ‌کنگ بااینکه به‌مراتب بهتر از آن‌ها بودیم اما دیدید که چطور مقابل ما کارهای دفاعی خودشان را پیاده می‌کردند. بااین‌همه فرصت گلزنی که شاید به تعداد انگشتان دست هم می‌رسید به دست آوردیم که با بدشانسی به گل تبدیل نشدند. به نظرم اما مهم این بود که در این بازی بتوانیم برنده از زمین خارج شویم تا یک شروع خوب را داشته باشیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

 

پس با این اوصاف این تیم ملی به نظر تو شانس صعود به مرحله بعد را دارد؟


برای ما هیچ حریفی آسان نیست و هیچ‌کدام را نمی‌توانیم دستکم بگیریم. درست است که شانس اول صعود به مرحله بعد هستیم اما قطعاً کوچک‌ترین غفلت این بخت و شانس را از ما خواهد گرفت. بااین‌حال هدف و تلاش همه ارکان تیم ملی موفقیت است و قطعاً اصلی‌ترین افق ما رسیدن به جام جهانی 2020 قطر و موفقیت در آن است.

 

وقتی ویلموتس سرمربی تیم ملی شد از کیفیت و عملکرد خوب او به‌عنوان یک بلژیکی حرف به میان آوردی. به نظرت سبک بازی ایران با آن چیزی که از این مربی گفتی همخوانی داشت؟


همان ابتدا که آقای ویلموتس سرمربی ایران شد با توجه به شناختی که از این مربی و سبک فوتبال بلژیک داشتم این را گفته بودم که او عاشق فوتبال هجومی است و قطعاً روند تیم ملی تغییر خواهد کرد. در همین بازی با هنگ‌کنگ و چند بازی دوستانه که برگزار کردیم این موضوع به‌وضوح دیده می‌شد و سبک فوتبال ایران با حضور ویلموتس کاملاً مثل فوتبال بلژیک است و از این هم هجومی‌تر خواهد شد.

 

خود تو هم که به نظر می‌رسد بعدازآن اردو که دعوت شدی دیگر یکی از پاهای ثابت نفرات دعوت‌شده به تیم ملی شده‌ای؟


بابت این موضوع خوشحالم و خوشحال‌تر اینکه بتوانم این روند را ادامه داده و بیش‌ازپیش به تیم کشورم خدمت کنم. تمام تلاش من این است که هم در لیگ در پرسپولیس یک بازیکن تأثیرگذار باشم و هم اینکه بازهم این شانس را داشته باشم تا توسط کادر فنی تیم ملی به اردوها دعوت شوم.

 

فکر می‌کنی با این روند خوبی که در پرسپولیس داری در تیم ملی هم به تو بازی برسد؟


من قطعاً تابع نظر کادر فنی هستم و اگر صلاح بدانند بازی خواهم کرد. همه تلاشم این است که در تمرینات بهترین عملکرد را داشته باشم تا بتوانم جایگاه خودم را در تیم ملی هم به دست بیاورم. بااین‌حال مهم‌ترین مسئله نتیجه‌گیری تیم ملی است و تلاش همه بازیکنان و کادر فنی در این مسیر است.

 

بلافاصله هم که از هنگ‌کنگ برگشتید بدون استراحت به تمرینات پرسپولیس رفتید و کار را استارت زدید؟


بله بعد از اینکه از هنگ‌کنگ برگشتیم به تمرینات پرسپولیس اضافه شدیم و کار را باقدرت استارت زدیم تا از تیم عقب نمانیم. همان‌جا آقای کالدرون هم برنامه‌ریزی مناسبی برای ما ملی پوشان داشت که از بقیه بچه‌ها عقب نمانیم تا خیلی زود به تیم برسیم.

 

پرسپولیس دو بازی سخت پیش رو دارد یکی با نفت آبادان و بعد هم دربی. بعد از باخت مقابل تراکتور هواداران منتظر کسب بهترین نتیجه هستند. فکر می‌کنی تیم آماده است؟


بازی با تراکتور و باخت ما در تبریز تنها یک اتفاق بود چون اصلاً حریف بهتر از ما نبود. بااین‌حال هنوز اتفاقی نیفتاده و خیال هواداران راحت باشد که باقدرت کار را ادامه خواهیم داد. بازی با نفت آبادان و بعدازآن دربی برای ما اهمیت زیادی دارد و شک نکنید به چیزی جز سه امتیاز این دو بازی فکر نمی‌کنیم. فعلاً حرف از دربی زود است چون بازی سخت نفت آبادان را مقابل خودمان داریم که به امید خدا با برد در آن آماده بازی با استقلال می‌شویم.

 

ماجرای درگیری تو و بیرانوند در تبریز چه بود که این‌همه روی آن مانور دادند. جایی که گفتند با همدیگر در رختکن دعوای شدیدی داشتید و گفته شد بابت گلی که بیرانوند خورده حسابی با تو بحث کرده است؟
(خنده) باور می‌کنید از همان روز که این خبر آمد من و علیرضا بیرانوند آن را در اردوی تیم ملی می‌دیدیم و باهم می‌خندیدیم. من و علی کمتر از گل به یکدیگر به هم نگفتیم و اصلاً در شخصیت من نیست که باکسی درگیر شوم چه برسد که به خاطر این مسئله باهم درگیر شویم. این‌ها به همه حواشی است که دشمنان پرسپولیس می‌سازند تا تمرکز ما را به هم بریزند اما دریغ از اینکه تیرشان به سنگ خورده است.
 

سیدیاسر رضوی

 


تازه ترین خبرها