قصه عجیب کمال کامیابی‌نیا و سهل‌انگاری‌هایش
10111
سلطان دربی‌های سوخته
01 شهريور 1398
500
ایرانی
ين يكي هم سومين دربي سوخته كمال است كه باز با وقت‌نشناسي او براي جراحي رخ داده است

روزنامه گل- داستان جراحي كتف مصدوم كمال كاميابي‌نيا از چد جهت بسيار عجيب است. مهم‌ترين مساله در اين مورد، زمان بسيار نامناسب آن است. در شرايطي كه امسال طولاني‌ترين تعطيلات تابستاني دو دهه گذشته فوتبال ايران را پشت سر گذاشتيم و بازي‌ها چيزي حدود صد روز تعطيل بود، كاميابي‌نيا به راحتي مي‌توانست همان ابتداي تابستان كتفش را جراحي كند و آماده بازي باشد. او اما با خيال اينكه همچنان مي‌تواند به رويه «كج‌دار و مريز» با كتفش ادامه بدهد، از جراجي طفره رفت. كاميابي‌نيا در اين مدت مسافرتش را رفت، استراحتش را كرد و در تمرينات پيش‌فصل هم آماده شد، اما درست 24 ساعت مانده به اولين بازي ليگ به اين نتيجه رسيد كه ناچار است عمل كند. به اين ترتيب كمال حداقل مسابقات دو ماه آينده سرخپوشان را از دست خواهد داد و اين در حالي است كه مطابق برنامه، سخت‌ترين بازي‌هاي تيم هم درست در همين مقطع انجام خواهد شد. پرسپوليس در اين بازه زماني بايد به مصاف تيم‌هايي مثل تراكتورسازي، استقلال و پديده برود كه كمال در هيچكدام از اين مسابقات حضور نخواهد داشت. دومين نكته عجيب اين داستان هم آن است كه كمال تابستان سه سال پيش يك بار كتفش را عمل كرد و اصلا به همين دليل بازي سرنوشت‌ساز با لخويا (الدحيل كنوني) را از دست داد، اما ظاهرا حتي تيغ جراحي هم علاج اين درد كهنه نبوده و او به ناچار دوباره در بيمارستان بستري شده است.

سومين دربي سوخته

كاميابي‌نيا اما قطعا در دربي هفته چهارم امسال كه به روايتي 29 شهريور برگزار مي‌شود هم حضور نخواهد داشت. اين سومين داربي سوخته كمال از زمان حضورش در پرسپوليس است كه در هر سه مورد هم رد پاي سهل‌انگاري او به چشم مي‌خورد. كاميابي‌نيا دربي 82 را به دليل دريافت كارت زرد برابر ملوان از دست داد، هرچند آن روز احمد نوراللهي بهترين نمايش ممكن را ارايه داد و سرخپوشان با نتيجه 4 بر 2 پيروز شدند. كمال بعدتر دربي 84 را به دليل درگيري كوكانه‌اش با فرزاد حاتمي و اخراج مقابل تراكتورسازي از دست داد. اين بار نوراللهي هم در تيم نبود و برانكو از حسين ماهيني در پست هافبك دفاعي استفاده كرد تا فاجعه شكست 3 بر 2 رخ بدهد. اين يكي هم سومين دربي سوخته كمال است كه باز با وقت‌نشناسي او براي جراحي رخ داده است.

اگر احمد نباشد؟

فعلا جاي نگراني چنداني نيست و پرسپوليسي‌ها مي‌توانند اميدوار باشند احمد نوراللهي جاي خالي كاميابي‌نيا را پر كند. در اين شرايط حتي به طور موقت از ترافيك هافبك‌هاي هجومي تيم هم كم مي‌شود كه اتفاق بدي نيست، اما واي به وقتي كه احمد هم نباشد. در اين صورت بايد منتظر انتخاب نهايي كالدرون ماند. اگر برانكو بود، قطعا به محسن ربيع‌خواه فكر مي‌كرد، اما ممكن است مربي آرژانتيني از احسان حسيني استفاده كند. كالدرون در يكي از مسابقات جام شهدا، از اميد عاليشاه هم به عنوان هافبك دفاعي استفاده كرده است.


تازه ترین خبرها